Gå til innhold

..litt pjusk....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen der ute som har noen gode råd når blodprosenten er på 9,4 og jerninnholdet(ferritin) bare 4?

Er så sliten. Skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut de siste 3ukene. Noe må skje!

Takknemlig for gode råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jerntilskudd høres lurt ut. Har du snakket med legen om å ta det? Man skal jo egentlig ikke ta det uten å ha snakket med legen, men med de verdiene skulle man jo tro du virkelig har behov for jerntilskudd. Floradix som jeg tror kan kjøpes på butikkene er vel et mildt jerntilskudd. Ellers vil jeg anbefale deg å spise mye jernrik mat pluss å få i deg nok C-vitaminer. Leverpostei, brunost og brokkoli er fulle av jern. Apelsiner, Kålrabi og kiwi er gode c-vitaminkilder. Grunnen til at jeg anbefaler deg c-vitamintilskudd, er at c-vitaminer øker kroppens opptak av jern. Kalsium derimot, hemmer opptaket av jern, så unngå å drikk melk til de jern-rike måltidene eller sammen med c-vitamintilskuddet. Drikk da heller appelsinjuice.

Skjønner godt at du føler deg litt pjusk. Snakk evt. med legen din eller JM om å ta jerntilskudd. Det er jo greit å få opp serumferritinet, evt. også blodprosenten fram mot fødselen, for å ha noe å gå på i tilfelle du skulle miste en del blod i forbindelse med fødselen. Tiden etter fødselen blir jo tyngre hvis du ikke er i god form pga lav blodprosent.

Skrevet

Jeg fikk også den blodprosenten målt hos JM i forrige uke og hun sa jeg skulle kjøpe HEMOFER jerntilskudd på apoteket, skulle være noe av det mildeste... Samboeren min er lege og han sa det ikke var sååå ille blodprosent...

Anbefaler deg å ta noe jerntilskudd...God bedring;)

Skrevet

Tusen takk for gode råd. Skal ta meg en tur på apoteket.

Så håper jeg at dette endrer seg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...