Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07 Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 Jeg fødte ei nydelig jente nå i september. Det var en fasansfull opplevelse, var satt igang 14 dager over termin men tulla kom ikke før på kvelden 17 dager over. Følte at jeg helt mistet kontrollen, epidural som ikke funket å diverse annet kos! Det var helt sinnsykt og jenta var stor, 4828 gram, 54 cm lang og 40 cm i hodeomkrets!Nå har det seg sånn at jeg og sambo gjerne vil ha 2 barn ganska tett, men jeg nekter å gå igjennom en fødsel på samme måte igjen! Kan jeg bli nektet ks hvis jeg blir gravid igjen?? Jeg tørr ikke ta sjansen hvis muligheten er der for at jeg blir nektet... Erfaringer mottas med takk!)
Desperat 3 gangs fødende Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 Jeg skal ha ks på samme grunnlag som det du ønsker. Har født 2 store barn og fått underlivet "smadret". Under første fødsel fikk jeg epidural og ting gikk egentlig derfor tålig greit. Med nr. 2 hadde jeg en grusom jordmor i tillegg til at jeg ikke fikk epidural som jeg var 100% innstilt på. Når jeg tenker tilbake på fødslene mine og spesielt den siste så vrenger det seg totalt. Hadde ett ønske under fødselen og det var å få dø for å slippe unna mer smerter og mer angst. Var rett og slett livredd, da jeg kjente at jenta var for stor til at jeg klarte å presse henne ut. Bare tanke på en presse ut et barn til så blir jeg helt dårlig. Denne siste graviditeten var ikke helt planlagt, men barnet er både ønsket og velkomment. Men må innrømme at jeg pga fødselsangsten en periode vurderte abort. Men for meg ble det helt feil. Bestemte meg tidlig for at det måtte bli ks. Klarte heldigvis å få det innvilget, men var fast bestemt på å ta det ved privatklinikk i utlandet om det ikke ble innvilget her. Hadde jeg vært deg hadde jeg bare satset på å bli gravid. Du må nok innstille deg på en aldri så liten kamp. Men det virker som om de fleste som virkelig vil ha ks og som virkelig har angst for å føde til slutt får det innvilget. Må kanskje prate med sykehuset et par ganger, gråte noen tårer, svelge all stolthet først. Det er dessuten fritt sykehus valg. Du har full anledning til å bytte til annet sykehus om du er misfornøyd med de avgjørelser som blir tatt på "ditt" sykehus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå