PrincessElisabeth Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 vet ikke helt når riene mine starta, men kjente at noe var anderledes fredag 27 oktober, men reiste på bim treff allikevel:) disse "tingene" jeg kjente i magen ble litt kraftigere utover dagen, og da jeg kom hjem igjen fra treffet(var vel der i 2-3 timer) begynte jeg å skjønne at dette muligens var sarten på noe... Men jeg og samboer reiste ut og tok juleshoppingen vi:P og da vo kom hjem fant han ut at han hadde glemt noe så han reiste ut igjen, da tok jeg første telefon til føden, for nå kjentes det godt, ikke vondt enda men jeg kjente dem godt. hun på føden sa at dette var nok tidlig i starten så jeg kunne bare slappe av enda. kvelden gikk sent og jeg tok en dusj for å få slappe litt av før jeg la meg...la meg vel i 23 tiden, sovna i 1 tiden og kl 2 ga jeg opp, nå var riene vonde nok til å vekke meg, men de var greie å komme igjennom når jeg var våken.så jeg satt på bim og praa med andre søvnløse:P i 4-5 tiden begynte riene å bli vanskeligere, ingen stilling var god å våre i, men fant ut at det å henge over senga meg knærne i bakken var herlig:P begynte så å ta tiden på riene, slimproppen begynte å gå i 8 tiden, da med litt blod i, noe som ikke er farlig:P kl halv 10 kom riene med 3 min mellom og vi gjode oss klare, så 09:45 satt vi i bilen for å kjøre avsted. vi kom frem til sykehuset kl 10:05 og gikk entur(vi ante ikke hvor vi skulle med all den ombyggingen) tror turen gjorde gått på åpningen for da jeg ble skjekka, kvart på 11, da hadde jeg allerede 5 cm åpning. i urinen fant de litt proteiner, og blodtrykket var høyt så de ble bekymret for svangerskapsforgiftning. jeg fikk klyster også da, noe av det morsmste jeg har vært med på samboer satt utenfor jeg inne på do, og vi lo begge to;) kl halv 12 fikk vi fødestua vår, med badekar som jeg hoppa oppi, kl var da 12, og jeg ble sittende til 2. i løpet av den tiden måtte jeg måle blodtrykket og ta tabletter(tok 6 stk i løpet av hele fødselen) og blodprøve. så måtte jeg tisse, ikke like lett for riene kom når jeg starta å tisse så ble likom aldri helt tømt... så skjekka de åpning i 3 tiden, kun 1 cm opp, og tregt gikk det fremover....trykketrangen fikk jeg i 3 tiden, prøvde lystgass på en av disse riene men synes ikke det funka...trykketrangen ble verre og verre for hver rie som gikk, og på slutten hadde jeg trykketrang under hele ria. kl 18:30 bestemte de sg for å ta vannet(da hadde de snakka om keisersnitt pga det høye blodtrykket)så da de tok vannet kom pressriene med engang, men jeg fikk ikke lov til å presse, hodet var ikke langt nok nede og det var 8 cm åpning. dette var det verste med fødselen synes jeg, det å holde igjen pressriene...åhh unner ingen den!i 30 min måtte jeg holde igjen før kl 3 min på 19 fikk jeg lov til å presse, barnepleieren kom inn og de trodde dette kom til å trekke ut, så jeg lo da hun ble stressa(hu var så liten så da JM sa at babyen kom løp hun veggimellom og ligna en liten smurf:P)men jo jenta mi kom ut kl 19:02, pressetid 5 min. alt ellers var fint, hun veide 2887g, 45cm lang og 34 rundt hodet. så nå koser vi oss alle fire(katten er litt sjalu men det funker:P) hvis det mangler noen T'er i teksten er det fordi tastaturet er litt dumt idag:P
¤mamma¤ Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 Ååå, så fint å høre at det gikk bra! Har gledet meg til å se hva du skrev! Gratulerer kjempemye!!! Vi har to katter, så lurer litt på om de kommer til å være like ekstatiske som mammaen og pappaen:)
PrincessElisabeth Skrevet 1. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 1. november 2006 hehe pus er glad men sjalu, skal kose når hun gråter og helst lukte på henne hele tiden...hun var nokså oppgaldra da vi kom hjem, litt mye på engang
Hanne og jentungen Skrevet 1. november 2006 #4 Skrevet 1. november 2006 Så koselig ¨lese:) Nå gleder jeg meg masse selv:)
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 1. november 2006 #5 Skrevet 1. november 2006 Flott historie!! gratulerer:)
Gjest Skrevet 1. november 2006 #7 Skrevet 1. november 2006 Høres ut som en fin fødsel :-) Kos deg masse Goooood klem
Candy girrrl Skrevet 1. november 2006 #8 Skrevet 1. november 2006 Gratulerer med den lille jenta! Så får vi håpe pus venner seg til konkurrenten ))
:*lillefru*:har født*: Skrevet 1. november 2006 #9 Skrevet 1. november 2006 Gratulerer så mye med prinsessen Lykke til )
Gjest Skrevet 1. november 2006 #11 Skrevet 1. november 2006 Å, så fin fødsel du hadde da!!! gratulerer masse med den lille prinsessa :-)
2- barns mamma Skrevet 1. november 2006 #12 Skrevet 1. november 2006 Gratulerer så mye med jenta di...har gledet meg til å høre fødselshistorien din ja....jenta di var jo ikke så stor,men vet selv at alt føles stort ut når babyen skal ut.det var godt du slapp keisersnitt da. Håper vi ses snart,så vi på bim får se jenta di...vi må snart ha et nytt treff der du og kan være med...det hadde vert koselig...!!!!
Gjest Skrevet 1. november 2006 #13 Skrevet 1. november 2006 Gratulerer så mye med den lille prinsessa! :-)
PrincessElisabeth Skrevet 1. november 2006 Forfatter #14 Skrevet 1. november 2006 nå har jeg lagt ut bilder av hun lille, her inne på albumet under PrincessElisabeth
Gjest Skrevet 1. november 2006 #15 Skrevet 1. november 2006 Ååååå meeeen!!! Så rørende å se!!! Så fin ho var! Også så fint rom ho har fått da :-)
trinen123 Skrevet 1. november 2006 #16 Skrevet 1. november 2006 Sikke et dejligt humør ) Dejligt at læse en positiv fødselshistorie og den lille jente kan glæde sig over at have en optimistisk super-mor Gratulerer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå