Gå til innhold

Roastbiff, kan man spise det???????

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg må innrømme at det eneste jeg vikelig har lyst på om dagen er brødskive med smør, masse majones og roastbeef/spakeskinke! Begge er fy, men da spiser jeg i allefall. Forrige svangersskap fikk jeg dilla på nesten rått og rått kjøtt. I 2. og 3. trimester. Spiste blodige biffer med bearnessaus og rå kjøttdeig på brødskiva med salt og pepper. Visste jo at jeg ok en (rå)kjangse, men det gikk heldigvis bra!

Jeg er redd for det ja. Burde også skrevet: ADVARSEL. IKKE GJØR DETTE!!!

Men jeg klarer ikke la vær.... Har noen noe tips om noe annet som kan brukes som er like godt. Eller om det er noe spesielt jeg mangler som gjør at jeg får så lyst på dette, så mottas tips og råd med takk!!!

Annonse

Ikke for å være partypooper men det hjelper ikke alltid å fryse maten... Bakterier dør ikke alltid av det nemlig, de kan bare bli fryst ned, og fortsette å leve etter å ha blitt tint. Salmonella-bakterien er et eksempel på det. Hjelper ikke putte salmonellainfisert kylling i fryseren...

Så dere bør nok holde dere til godt stekt eller kokt!

Hvis man har veldig lyst på rødt kjøtt hele tiden kan jo det kanskje være et tegn på jern-mangel? Prøv en periode med mye leverpostei og broccoli og se om det hjelper!

Jeg vil ha jarslbergost i bøtter og spann og er allergisk for ost, melk osv.... Skikkelig kjipt...

Det tyder på jernmagel at du har lyst på rått kjøtt.

Da bør du ikke spise melkeprodukter drikke melk når du spiser jernrik mat for melk hemmer opptaket av jern.

Alle grønne saker har jern, avocado har mest i tilleg har den sunne planteoljer. Den har også andre viktige mineraler og vitaminer som kan være mangel på.

Og jeg ville vært mere redd for listeria bakterien i spekemat enn salmonella i rødt kjøtt , men det er meg da.

Spis gjerne mye kjøtt en uke å se om det hjelper, husk å stek biffen godt, eller lag kjøttkaker.

Du kan også legge biffen i sausen å koke den i noen minutter i steden for å steke den tørr da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...