Gå til innhold

Spørsmål til dere som venter tvillinger

Phobia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har toeggede tvillinger i familien, men vet ikke om det skyldes det eller pergokuren jeg gikk på da jeg ble gravid.

Prøverør vet jeg dessverre ikke så mye om....men skulle tro at arvelighet ikke har noe å si der. Setter du inn to egg, så er jo sikkert sjangsen ganske stor for at begge fester seg enten du har tvillinger i familien eller ikke. Oppdater oss når du får svaret da =0)

Jeg har lest at det er lettere for å få tvillinger etter prøverørs behandling. Har med hormoner å gjøre tror jeg. Men jeg vet ikke om det stemmer.

Jeg har vært gjennom ivf og går nå med to små vidunder i magen. Det er ikke tvillinger i min slekt, men mannen min har enegget mormor og farfar.

Snakk med legen om det.

Men om du har vært gjennom prøverør, var du ikke på ul i uke 7? Det var jeg og da var det helt tydelig to stk der.

Lykke til!

Takk for svar.

Jeg har ikke tvillinger i min eller min manns familie. Spiren i min mage er unnfanget på den "vanlige" måten - ikke noe prøverør altså og jeg har ikke hatt hormonbehandling. Jeg lurte kun fordi jeg synes magen min er veldig stor i forhold til hvor langt jeg er kommet. Ingen andre grunner enn det for å mistenke fler enn en...:)

Hei

Nå kan jeg komme å ødelegge hele statistikken her, for jeg venter tvillinger og hverken jeg eller min mann har tvillinger i familien. Ingen!

+ ingen prøverør eller annen kirurgi - helt på gamlemåten : )

+ Har en sønn fra før...

Og magemål: Kom hjem nå fra mitt 1. jordmorbesøk og symfyse - fundusmålet ligger etter 15+2 godt uti-oppi periferien - på 23 cm.

Har dessverre ingen mål fra 10 uker, men jeg har vokst jevnt & trutt...!

Kanskje det var til noe hjelp....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...