PetuniA *HøygraviD* Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 Sier man vekta til personen som ligger der høyt da? I forbindelse med ett eller annet... Har virkelig ikke lyst til det,spess fordi sambo er der,og jeg har sånn sperre på at han ikke skal få vite hvor mye jeg veier,og i alle fall ikke når jeg er supergravid.
selfangerkjerringa Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 hvorfor i all verden skal de utbasunere vekta di? Det har jo ingenting med fødselen å gjøre...
hønsemor Skrevet 1. november 2006 #3 Skrevet 1. november 2006 De nevnte ikke noe om vekt sist jeg fødte. Hadde liksom andre ting å tenke på alle sammen
Pølsa Skrevet 1. november 2006 #4 Skrevet 1. november 2006 Jeg har født to ganger og har ikke blitt bedt om å opplyse noe om vekta mi mens mannen min hørte på (hadde også litt angst for det - er ikke interessert i at mannen min skal vite hvor mye jeg veier). Førstemann ble tatt med keisersnitt etter mye om og men og forsøk på vaginal fødsel, og mens de holdt på å gjøre meg klar for operasjon ble jeg spurt om vekt (tror det var i forbindelse med spinalbedøvelsen som ble satt - hvor mye jeg skulle ha, kanskje?). Mannen min fikk imidlertid ikke komme inn i operasjonssalen før jeg var klar til å skjæres i, så når det ble snakk om vekt var det bare helsepersonell tilstede. Tror ikke du trenger å bekymre deg!
Sunniva- og Majamamma Skrevet 1. november 2006 #5 Skrevet 1. november 2006 Nei, tror ikke det skal være et tema - med mindre det blir nødvendig med narkose, og det er jo lite trolig.... Var aldri et tema da jeg fødte sist i hvert fall! PS: Måtte hasteopereres for mange år siden pga blindtarmen, og da spurte de meg hva jeg veide siden det ikke var tid til å få meg ut av senga, og jeg (halvt i ørska av smerter og morfin) klarte å si at jeg veide 49 kilo. Jeg lå i senga, så de så vel ikke at jeg er høy (1.76). Egentlig veide jeg 66 kilo.... Det ble litt dramatisk, for jeg våkna under operasjonen (AUUUUU), men fikk raskt mer narkose. Hadde rett og slett fått for lite.... Hadde lest et ukeblad dagen før, og der sto det at Kim Basinger veide 49 kilo, så jeg tror det var derfor jeg sa det, he he. Poenget mitt er uansett at man må IKKE lyve på vekta OM de spør i forhold til anestesi, kan bli smertefullt!!!!
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 1. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 1. november 2006 hehe,det var i forbindelse med bedøvelse jeg tenkte de kanskje måtte vite det. Jeg har da aldri vært igjennom det her før,vet bare at når man skal ha narkose så må de vite det. Tenkte det kanskje var det samme med lokalbedøvelse.. Fikk bare sånn superangst i går når jeg skulle sovne,for begynte å tenke på det,og da fikk jeg ikke sove. Tror jeg laget de værste konspirasjonsteorier. Men nå kan jeg da grue meg til helt andre ting enn det
selfangerkjerringa Skrevet 1. november 2006 #7 Skrevet 1. november 2006 Har du skrevet brev til føden? Du kan jo nevne det der, at du ikke ønsker at vekta skal nevnes høyt. Den står jo på helsekortet vil jeg anta, så om det blir snakk om bedøvelse så kan de bare ta en titt der
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 1. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 1. november 2006 Jeg tenkte faktisk på akkurat det. Tror jeg skal gjøre det,så er jeg heeeelt sikker
selfangerkjerringa Skrevet 1. november 2006 #9 Skrevet 1. november 2006 Gjør det Så har du én ting mindre å tenke på
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 1. november 2006 #10 Skrevet 1. november 2006 De sa ingeting om vekta mi når vi kom til føden. Fikk kopi av fødejournalen etterpå og der hadde de skrevet av vekta som sto på siste kontroll på helsekortet.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #11 Skrevet 1. november 2006 Hvorfor i all verden er det farlig å si vekta si høyt til mannen sin..han har vel øyne han å..ser jo at vi blir større..Nei det var rart synes jeg..
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 1. november 2006 Forfatter #12 Skrevet 1. november 2006 Hvorfor skal han vite det? Han trenger ingen grunn til å vite det? Så kanskje jeg ikke har lyst til å informere om det av bare de grunnene? Ikke noe rart i det.
Gjest Skrevet 1. november 2006 #13 Skrevet 1. november 2006 De har aldri nevnt noe om min vekt når jeg har født. Det har jo ikke noe med fødselen å gjøre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå