Gå til innhold

Gutten min er blitt forkjølet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er snart fire måneder. Er det tidlig å bli forkjølet?

Hva kan vi gjøre for å hjelpe han? Litt tett i nesa...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan nok bli forkjøa når som helst... sprøyt morsmelk i nesa, dersom du ammer.... legg noen bøker under senga, slik at hodet blir heva...

Skrevet

Gutten min er også forkjølet, 5 mnd. Helt vanlig å bli forkjølet allerede nå - dessverre:-(

Tips for å lette forkjølelsen:

-skylle nesa med saltvann, evt. morsmelk hvis du ammer

-legge noe under hodeenden av senga så det kommer litt høyere enn normalt, gjør det lettere å puste + forebyggende mot øreverk

-gi mye væske, evt tilby litt ekstra vann

-la han sove så mye han vil, nå trenger han ekstra hvile

god bedring til gutten din!

Skrevet

Takk! Godt med litt oppmuntring.

Skrevet

Gode forslag her. Men har et til. Dra på apoteket og kjøp sånn "buseplukker". Vet ikke hva det egentlig heter..... Men, med den kan du suge ut snørr og buser. Den er genial. Bruker den enda noen ganger til førstemann som snart er 2 1/2 år.

Skrevet

Tror rett benevnelse på buseplukker'n er"Nesesug";) Helt genial sak ja. Gutten vår ble forkjølet rundt fire mnd, men denne rensket godt opp slik at det ble lettere for han å puste. Tror den kilte også, for han bare lo da vi brukte den.

Ellers er det kjekt å saltvannsdråper i hus, eller eventuelt noen medisinske nesedråper til baby i tilfelle slimhinnene i nesen skulle hovne opp. Obs! Ikke lurt å bruke mye av dette - kan skade slimhinnene!

Hev sengen med å legge bøker (pass på at det blir stødig) under senga. HS sa til meg at jeg burde heve sengen så høyt jeg kunne, men ikke så høyt at Guffen skled ned i enden av senga.

Ellers er det lurt med mye væske.

God bedring:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...