Gå til innhold

Onsdag! Twilight! Dagens tråd :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liten vektøkning og lavt sf-mål... Hadde høyere målinger på begge deler med førstemann, og han var 3170g da han ble født. Er ikke så bekymret selv, men det var legen som lurte på om jeg spiste mat i går på kontroll.... Syns eg. det var et "snedig" spm. matvrak som jeg er- og slettes ingen sylfide!;-)

Vi kjøper inn pålegg og brød sammen en del av oss her på jobb, og mange av oss jentene slår gutta en god gang i antall skiver...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vente ja, jeg som hater å vente, det er faktisk noe av det mest frustrerende jeg vet om! Og det gjør jo ikke ventetiden noe bedre at det er GØRR kjedelig her! Det bør skje noe snart kjenner jeg, ellers blir jeg ZUR! ;)

Skrevet

Vims: Ja, det er kanskje ikke så lett å bruke ventetiden konstruktivt? Huff, godt de ikke beholdt deg der inne for flere uker siden, de truet jo med det?

I går var jeg forresten sikker på at oljefyren hadde slukket og var klar for å kjefte på gubben for at han ikke er hjemme og tar ansvar for å holde familien varm, men så var det rett og slett bare bikkjekaldt ute. Er jo aldri -10 der jeg bor! Men jo, da, litt av en halloween for de små, blåfrosne som kom og fikk twist...

Skrevet

Ja, himmel -om jeg hadde måtte bli her inne i ukesvis hadde jeg klikket -seriøst! Jeg har ikke fått snakket med lege ennå, så jeg får høre hva han/hun sier, jeg nekter ligge her på vent, når jeg bor 5 min kjøring fra sykehuset, men spørs hvor mye min nekting hjelper...

(Men kan de egentlig hindre meg å stikke av? ;) )

Skrevet

Sponge: hehe var samme her, flere minus og greier, fullstendig uvant for oss kystfolk!!! Det var litt vanskelig for de søte små å plukke godterier med svære polvotter på henda igår :)

Vims: lykke til med ventinga :) Kommer og plager deg igjen i ettermiddag, hehe...

Liten2: snodig spmål uansett å komme med syns nå jeg... :)

Hanne: savner deg!

1D: spennende, gleder meg til å se julebutikken deres om knappe to uker!!!

Da stikker jeg og lilletrollet på damedag! Skoshopping og bollespising here we come!

Skrevet

Ka-ping: kos deg på jentedag:) Savner deg/dere også, masse.

*fryser* - skal jeg fyre i peisen eller ikke, det er spørsmålet nå....

Skrevet

Fyre, helt klart. Å fryse er en uting. Jeg venter fortsatt på denne intense følelsen av varme som alle andre mener jeg skal kjenne siden jeg er gravid...

Skrevet

Jeg har tatt på meg ullsokker og genser. Kanskje jeg fyrer senere i dag:))

Skrevet

Og jeg er nesten klar for å slenge på meg ullstillongs for å komme meg av gårde til svangerskapskurs og kontroll hos JM... Ha en strålende dag, alle sammen!

Skrevet

Ha en fantastisk dag:)

Skrevet

God dag godtfolk! Kan melde om SOL og kaldt vær i Bergen i dag. Blir helt klart fyring i vedovnen her også. Ikke værende i stua uten..brrr. Sent i gang i dag for min del etter nok en dårlig natts søvn - må innrømme at jeg svinser rundt i morgenkåpa ennå....

Døgnrytmen er for tiden som følger: Sove fra ca 23 - 03 /04. Våkner _hver_ natt på denne tiden fordi jeg da har så vondt i hoftene av i ligge på siden - som er eneste alternativet. Noen andre som har det slik? Har prøvd alt av nesten -på-siden-vinkler med puter alle veier uten hell.

Står opp i 6 - 6.30 tiden med mann og barn etter å ha lest eller ventet på at det skal bli morgen sånn i halsvime. Frokost, kos og morgenstell og skysse dem ut i barnehage og på skole et par timer senere (går ikke så fort unna her om morgenen)- hvorpå jeg leser litt av avis, ser frokost-tv og tar formiddagsblunden min på et par timer. Av og til er det jeg som følger i barnehagen - varierer litt.

Trodde jeg skulle få et hav av tid da jeg omsider ble 100% sykemeldt - synes jeg hadde tynt meg lenge nok. Er en del kvalm / uvel spesielt om formiddagen i tillegg til søvnmangel. Men - utrolig hvor timene bare flyr og hvor lite jeg får gjort før det plutselig er henting i barnehage og middag! Står opp - litt rydding og klesvask, sitte litt ved pcèn, en dusj og vips...

Syns liksom vel mye av formiddagen går til den sovinga, men må minne meg selv på at det er en grunn til at jeg er sykemeldt og ikke får gjort en masse. Føler meg generellt ganske trøtt og sliten uten å jobbe også.

i tillegg har jeg meldt meg på et deltidsstudium på universitetet utenom jobb - angrer veldig på det nå - må skrive oppgave før jul og er IKKE inspirert. Har masse annet jeg har lyst til å putle med i heimen -redebygging nå!

Skrevet

Her i Trondheim daler det stooore snøfiller ned, får rent julestemning! :) Gleder meg til jeg og vimsemann kan trille lillefrøkna i vogn rundt omkring i julelystente gater! :D

Skrevet

Så kos:) Er skikkelig spent på hva som skjer på vimse-fronten:))

Skrevet

Ja, hvordan går det hos Vims&co? Noe nytt?

Så har jeg vært på svangerskapskurs og lært om interaksjon med barnet - en del som virket underlig kjent siden LT bare er to år, men at han noensinne har vært så liten, da???? Så til JM, som er fornøyd med meg men likevel begynte å ymte om svangerskapspenger og nedkutting på arbeidstid, måtte forsikre henne veldig om at jeg er flink svamp og legger opp alt etter dagsform og graviditet. Ikke vanskelig når man er prosjektleder og dermed kan legge all logistikk selv:) Jeg er utrolig priviligert, i grunn...

Ser forresten ut til at det har tenkt å bli møkkavær i morgen, noen som har sett værmelding for Vestfjorden og omegn?

Skrevet

Å måtte sjekke intervjuene mine ettermiddagen før jeg skal levere hele j... masteren er litt kjipt...

Skrevet

Høres vagt kjent ut... Nei, da - er ikke det helt tradisjonelt det? Jeg irriterer meg fortsatt over trykkfeilen på side 28 i hovedfagsoppgaven (ja, så gammel er jeg...)min , jeg...

Lykke til!

Skrevet

Hihi.

Er bare typisk meg å utsette alt. Har intervjuet 30 kvinner og blant annet laget en tabell med diverse informasjon, men jeg har utsatt å fylle inn info på de fem siste. Ergo, hva driver jeg med nå?

Skrevet

Hva er det Tommy pleier å si til Tiger'n? "Noen kaller det siste-liten-panikk - jeg kaller det inspirasjon"? Kom meg fint gjennom 12 år på skolen pluss alt for mange vekttall og studiepoeng på den måten, jeg, og kan ikke si annet enn at jeg gjør jobben min litt på samme måten. Men det er kanskje som sjefen min så høflig sier det, at hjernen jobber med saken samme hvor mye dill det ser ut som jeg gjør - når jeg først skal gjøre det er det jeg produserer svært gjennomarbeidet... Litt på samme måten med tabellen din kanskje?

Når jeg tenker meg om har jeg jo omtrent samme holdningen til graviditet osv...

Skrevet

Hei igjen;)

Ikke sååååååå mange innlegg her inne i dag.... godt for en sliten sjel som vil prøve å holde seg oppdattert;)

JEg har vært nok en "bomtur" med dattera på ballet......... hun er fortsatt plaget av mageknip, hodepine og hoste....... 3dje uka nå....... Jeg vurderer sterkt å ta henne med til legen å høre om han kan ta noen prøver om ikke annet..... Må ha sykemelding jeg nå, for har brukt opp alle hjemmemedsyktbarndagene........... Hva skal jeg gjøre? er jo 99% sikekr på om at jeg får beskjed om å ta det rolig over helga og se det ann igjen jeg da........... Men jeg får tenke litt på det i kveld også se om jeg ringer å hører om de har mulighet til å ta henne inn på akuttime i morra. (også i morra da, hvor dekoratøren kommer og setter opp julevinduet i tillegg til at katalogen vår kommer......................har virkelig lyst til å være på jobb i morra!)

Noen som har hørt fra Vims??? (Hun er ikke på msn.....spennende...)

Hvordan var shoppinga Ka-ping?

Har du fyrt opp nå da Hanne eller sitter du med tabeller enda?

Jeg fikk heller ikke med meg svangerskapskurs med dattera Svamp;)

Jeg er en av de som har høyt sf-mål, men ikke kommet meg opp igjen på startvekta enda........ Jeg gikk ned 9 kilo til å begynne med og de har jeg ikke lagt på meg mer enn 3 av og de kiloene har kommet den siste måneden og det er først nå at jeg er inne på det grønne feltet på sf-mål igjen da................ (ble dette forståelig da?????)

Skrevet

Så typisk at man blir hjemme med sykt barn de dagene man virkelig har lyst til å være på jobb;) Hvaslags butikk er det du har, forresten, det høres så spennende ut? Dekoratør og greier til julevinduet - jeg er meget imponert! Begynner jo å bli klar for julehandel for alvor, så all oppfyring er bra! Gleder meg så utrolig til å finne presanger til familie og venner, det er like gøy hvert år...

Skal jeg fortsette å strikke sokker til LT eller hoppe i badekaret? Hm, bade... Av og til er livet som "alenemor" (ukependlermannen er borte som vanlig) utrolig avslappende, mye lettere å være hedonist når man ikke har publikum!

Skrevet

Svampen: Kan ikke ka-ping sende meg msn din da også sender jeg deg link på hvor jeg er;) Jeg er litt sær her da....siden de fleste av trønderene vet hvor jeg jobber så er jeg litt forsiktig med å legge ut sånt på nettet;)

Jeg hadde godt kunna tenkt meg en dag hjemme med bekkent og meg selv.... men ikke i morra og ikke med syk datter og helt på andre sia av byen med buss og vente på leger og hjem igjen fra andre sia av byen osv.......... Er lissom så omstendig når man ikke har bil.........og mannen er borte til fredag:(

Må forresten kommentere det at din lille krabat er 2 språklig; Jeg vokste også opp med engelsk og norsk........... Er innmari dårlig på skriftlig da, men er ganske stø på muntlig i begge (tror akurat det kan ha noe med at jeg ikke likte skolen så veldig). Men jeg snakket engelsk med far og norsk med mor helt fra starten, og det førte til minimalt med problemer (gjelder også min søster. Men lillebror har hatt litt større problemer med blanding av ord i setninger osv..... Vet ikke hvorfor det er slik jeg.)

Men jeg har hørt at det viktigste er at den som snakker et språk, snakker bare det språket og den andre det andre til barnet. Kan ikke huske hvor jeg fikk høre dette, men jeg har fler venner som er 2 språklige familier og de fleste gjør det mer eller mindre på den måten frem til barnet er 3-4 år. Mor og far kan velge mellom begge når de snakker til hverandre, men ikke ovenfor barnet er vel idèen.

Da skal jeg legge dattera...hihi syns det er litt morsomt å skrive det når dattera er 9 år jeg da..........skal vel strengt tatt gå litt av seg selv på dette stadiet?

Skrevet

1D: Jeg fyrer ikke. Har ikke hatt gidda. Sitter ikke med tabeller lenger, nå går de i siste redigering. Sjekk av referanser, at det ikke er tomme sider, at alle hovedoverskrifter starter på oddetall, osv....

Skrevet

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅsååååååååååååågøøøøøøøøøøøøøøøøy;)

Skrevet

Jeg er her fortsatt jeg! Fortsatt ingen baby ;)

Grunnen til at jeg ikke er på msn, er at jeg har sett på TV, og på disse pasientterminalene kan man ikke gjøre begge deler på en gang, så ingenting i gjære selv om jeg ikke er der ;)

Skrevet

Godt å vite;)

Da slipper vi å frike ut hver gang du ikke er der;)

Noen avgjørelse tatt da??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...