Gå til innhold

Onsdag! Twilight! Dagens tråd :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gooood morn jenter!!! Spesielt til deg Vims, som er innlagt og har masse spenning foran deg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Goood morgen ja...................

Skal Vims ha ks??? ikke fått med meg at hun er lagt inn jeg...

Skrevet

God morgen:)

Smaskeli: hun er innlagt med preeklampsi. Så vidt jeg vet er det igangsetting de vurderer. Spennende.

Skrevet

oi....... spennende ja....................................

Skrevet

Snakket litt med henne på msn igår kveld, de ønsker helst ikke å sette henne igang, men hun ble strippet igår kveld, og de som undersøkte henne sa hun var så moden at strippinga kanskje var det som skulle til for at fødselen satte igang av seg selv :)

Skrevet

Å for ein strålande dag!:-)

8 kalde grader og en bil som hadde is både inni og utapå.... Gjett om jeg skal ringe borettslaget og søke om garasje....

Når er det Vims eg. har termin, da?

Skrevet

Tjohei! :)

Ingen baby ennå ;)

liten2: jeg har termin 19 november egentlig...

Nå venter jeg på at de skal registrere lillefrøkna, også kommer det vel en legevisitt snart. Resten blir vel ventingventingventing tenker jeg! :)

Skrevet

Ok, da er det jo heldigvis ikke noe problem om jenta kommer nå!;-)

Du får ha masse lykke til!

Skrevet

Faktisk 5 minus her ute på kysten - jeg skjønte ingenting da jeg sto opp idag... oljefyren har gått tom, så det er mildt sagt kjølig... heldigvis hjalp mannen min meg å få fyr i vedovnen før jeg kjørte han på jobb idag :) Jeg og lillejenta skal nemlig på damedag, hun har fri fra barnehagen og vi skal på handletur for å skaffe nye vintersko (hun vokser jo så innmari!), tøfler og rosinboller! Vi skal også møte lillesøs (tanta til lilletrollet), som blir med på sko- og bolleshopping. En skikkelig damedag altså! Men først skal jeg til legen... sukk... jeg hater sprøyter, blir svimmel og kvalm bare jeg ser en... heldigvis har jeg lilletrollet med meg idag, hun syns blod er kjempespennende, og når hun sitter på fanget mitt og spør og graver mens nåla står i arma mi så blir det mindre skummelt syns jeg :)

ps: Terminen til Vims er egenlig 17.november.

Skrevet

Vims: jeg greier aldri å huske rett på terminen din jeg... har gått rundt og vært overbevist om at det var 17.november siden vi ble kjent! Men det kan jo være fordi jeg selv har bursdag 7.november? hihi... lykke til uansett!!!

Skrevet

Hørtes kjekt ut med shopping og rosinboller(nam-nam). Må ut på sko-handel vi også, men enda berger han med skoene fra i fjor. Cherroxene er passe uten tykke sokker, men når det er så kaldt er ikke de det beste uansett.

Var hos legen i går jeg også, men ingen sprøyter eller blodprøver denne gangen. (Er blodgiver, så det gjør meg ikke noe m sprøyter og stikk, men...)

Legen lurte på om jeg spiste mat, da, i går...(jeg-matvraket!) Har kun lagt på meg 3 kg i hele sv.skapet og ligger rett under den røde linja på skjemaet...Økningen er likevel jevn, så hun var ikke så bekymra, men ville følge med litt.

Skrevet

Jeg må ta blodprøver hver 6. uke for å monitorere stoffskiftet. Og så skal jeg fornye sykemeldinga mi bare. Cherrox må vi nok vente enda en sesong med - hun er bare 2 1/2 med små bein, og da blir cherrox for stivt og stort faktisk.

Hva slags skjema er det du snakker om forresten? Jeg har lagt på meg mer enn nok, men blir ikke målt på noe skjema...

Skrevet

Var forresten hos JM i går. Jentungen ligger med hodet ned og ryggraden opp på venstre side, men hodet er ikke festa enda. Ikke at det bryr meg, men tenkte det kunne være informativt:)

Var på svangerskapskurs i går og det anbefales sterkt til alle førstegangs og alle som har litt fødselsangst. Det var helt supert. Har ikke grudd meg til fødselen i det hele tatt og etter i går er jeg bare enda mer trygg på at dette er noe jeg klarer helt fint så lenge ingen tar fra meg kontrollen (les. tvinger på meg epidural).

Skrevet

Syns det er veldig greit å få sånne oppdateringer jeg :)

Skal forøvrig til jordmor om et par uker, da får jeg vite når jeg skal på kurs. Men hos oss er det individuelle fødselssamtaler, og ikke felleskurs. Passer greit for meg som er andregangs i hvert fall :) Fra og med neste jm-kontroll skal jeg hver 14.dag. Og så blir det jo litt til legen og, skal i hvert fall en gang til for å sjekke thyroksin-nivåene.

Skrevet

Jeg skal hver 14. dag nå, noe som minte meg på at jeg kanskje bør bestille time, hehe:)

Skrevet

Heisann jenter :o) -5 grader og masse snø i dag...trodde jeg bodde i kystklima jeg også ka-ping, rare greier! Er jo julestemning så det holder da!

ka-ping: høres ut som veldig koselig jentedag, kos deg masse!

vims: så spennende at det kanskje snart skjer noe! Du må oppdatere når du kan :o)

Skal ut å shoppe litt maling i dag, har noen sjablonger jeg skal male på et hvitt skap på barnerommet. Er ikke så kreativ og flink, men med sjablonger så kan det vel ikke gå galt?! Er det noen som har tips?

Skrevet

åh. Trodde bare ikke dette hadde noe med vekta vår å gjøre... jeg har gått opp nok som sagt, men ligger akkurat på snittet på sf-mål. Har ei venninne som nesten ikke har gått opp en eneste kilo, men som ligger OVER det grønne feltet...

Skrevet

God morgen, mine damer - litt sent i gang her i dag. Tok en rolig morgen med LT, som brukte den konstruktivt til å endelig få gjort bommelom. Hard mage, stakkar - tross lactulose er det mye styr og vondt og best å få gjort slikt hjemme med mamma i nærheten. Håper magen hans kommer i gjenge igjen snart... Blir en kort dag på jobb, skal på andre svangerskapskursdag i dag (en dag i uka i fire uker - fikk det ikke med meg sist så er godt fornøyd med å få det nå!). Sist var det fødselen, nå er det samspill med spebarn, så er det visst fysioterapeuten som skal lære oss litt triks neste uke, deretter er det amming, men det går jeg såklart glipp av. Fikk det jo greit til sist, så det er i og for seg OK...

Har tenkt masse på Vims - utrolig spennende at Småtten kanskje er på vei! Og ka-ping: kos dere med damedag, høres helt herlig ut. Vi var flinke og kjøpte vintersko her for noen uker siden, men gjør det enkelt - de brede og runde små føttene til LT kan kun bruke Kavat, eller hva nå de svenske skoene heter. Praktisk, siden butikkene stort sett tar inn hele tre modeller fra dem:)

Skrevet

Stinemor: Kystklima? Det er det vi har i Stavanger det, hehe:)

Liten2: Har ikke helt fått med meg hva det er snakk om, men har du litt lavt eller litt høyt SF-mål? Jeg kjenner nemlig jenter som har hatt lave mål og fått 'store' barn (3700 g) og jenter med høye mål og små barn (2600 g).

Vi har forresten kjøpt inn ved, så nå kan vi kose oss med fyr i peisen vi også:))

Skrevet

Hanne: står litt lenger opp i tråden det jeg og liten2 snakker om - hun har gått opp bare 3kg, og at jm likevel er fornøyd siden hun vokser jevnt. Men jeg mener fremdeles at veksten til magen ikke nødvndigvis har noe å si med økningen på vekta vår.

Skrevet

Nei, det har jo ikke noe med vekta å gjøre!:-)

Ordla meg kanskje litt dumt, sorry.

Skrevet

SF-målene har ingenting med oppgang i kilo nei. Søsteren min gikk opp over 20 kilo, hadde 'lave' sf-mål og fikk ei jente på 3700 g....

Skrevet

liten2: hehe det går bra, jeg bare stussa litt siden du snakket om et skjema, ble litt nervøs et øyeblikk for at man plutselig hadde begynt med VEKTSKJEMA for gravide, det ville jeg nok ikke likt...

Skrevet

Hei jenter:)

Skynter meg inn her for å hilse til

Vims som *venterventer* (kan godt sende meg sms altså med oppdatteringer;) og

Ka-ping som skal på jentedag og shoping;) Jeg og vil! Også må jeg si til Hanne at babyen min ligger samme veien han også, gjort det i snart 2 uker;) Jeg er helt sår i høyre ribbein allerede.....brenner der store deler av dagen... Alt man må igjenomm;)

Her er det bikkjekaldt siden vi fyrer bare med ved til 1Dmannen er hjemme fra offshore på fredag og får kjøpt og satt inn noe som gir litt elektrisk varme......... Jeg har forresten blitt en jævel på å fyre opp og holde det på passende tempratur;)

Da er det på tide å gjøre seg klar til å ut i kulda;) Har jo 4 t jobb i dag som vanlig. Er spennende siden vi venter "julekatalogen" inn i dag eller i morra og må gjøre klar butikken til dekoratøren kommer i morra! Dèt er spennende det...for meg i hvertfall;)

Håper alle jentene her inne har en strålende dag med sin (lille eller store) mage;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...