Gå til innhold

November: Vogn debatt!


mamma tiL 1stor+2små

Anbefalte innlegg

Hva slags vogn har dere valgt og hvorfor akkurat den vognen?Så dere på andre vogner,hvorfor valgte dere ikke disse?

 

Vi har valgt emaljunga duo egde,ny. Vi har valgt duo fordi den har størst bag og når vi får nå på vinteren,må en jo ha litt god plass til skinnpose oppi og en vet jo ikke når en kan ta den utav.Babyen kan også da ligge lengre å sove i vogna ute på dagtid.Synes Emaljunga si,var den letteste og minst "klumpete"Den har også en bunn som gjør at en kan få lufte igjenom hele vogna. En kan også sette opp ryggen i bagen på denne vogna.I tilegg likte jeg måten de hadde lagt inn myggnette.Hm,kommer ikke på noe annet nå,men det var nok flere ting.Vel synes jo også at den var veldig pen å se på da.

 

Simo ble en god nummer to,men litt mer klumpete

 

:Så også på Brio,men den slo vi fort fra oss,da vi følte at den var veldig simpel på en måte.

 

Quinie,eller hvordan det skrives så vi også på,men den passet ikke oss i det hele tatt,da den typen vi kunne tenkt oss var den som en kan ha barnet mot oss når vi må sette den i sportsdelen og da var ikke vogna høy nok til at samboer kunne trille den.

 

Så på Troll også,men den falt helt igjenom hos oss.

 

Så på andre også,som jeg ikke husker hva heter,så det sier seg jo selv,at de ikke gjorde det store inntrykket*ler*

 

Andre som vil fortelle om vognvalget sitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi gikk for en Bebe Confort High Trek, 3 hjul, lett og trille, seler i baggen og med fester til bilselen (da slipper jeg nett over baggen i bilen), gode håndtak til bæring, baggen har ventilering og fjæring, samt vugge funksjon om du setter baggen på gulvet. Sportsdelen kan monteres begge veier og vi kjøpte bilstol som kan settes rett på understellet.

Skulle vi være så heldige at vi klarer å lage et lite nurk til mens førstemann fremdeles bruker vågn kan vi kjøpe nytt understell som tar både baggen og sportsdelen på en gang, eller bilstol og sportsdel.

 

Såg på mange vogner og likte ingen før jeg fikk øye på denne.

 

Det er en dyr vogn men jeg føler at det er verdt det :-)

Min mann er meget økonomisk og syntes vognen var dyr helt til han fikk den demonstrert i butikken, vi kjøpte den og på vei hjem sa han at vi godt kunne kjøpe resten av det vi trengte i Bebe Confort også, noe som vi også har gjort :-)

 

Jeg er snart 36 år, venter vårt første barn, har god økonomi, da skal det ikke spares på noe, hehehe

 

Gleder meg veldig til å få hilse på vår lille prinsesse snart :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har valgt den simple vognen som du raskt valgte vekk, nemmelig Brio.

Brukte samme til førstemann og er kjempefornøyd med den, har også en Quinny som datteren vår bruker i barnehagen til å sove i, men synes den er veldig stiv.

Vi så på mange vogner, men likte best Brio kombi. Stabil og god kvalitet...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...