Gå til innhold

Vogn debatt!

mamma tiL 1stor+2små

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags vogn har dere valgt og hvorfor akkurat den vognen?Så dere på andre vogner,hvorfor valgte dere ikke disse?

Vi har valgt emaljunga duo egde,ny. Vi har valgt duo fordi den har størst bag og når vi får nå på vinteren,må en jo ha litt god plass til skinnpose oppi og en vet jo ikke når en kan ta den utav.Babyen kan også da ligge lengre å sove i vogna ute på dagtid.Synes Emaljunga si,var den letteste og minst "klumpete"Den har også en bunn som gjør at en kan få lufte igjenom hele vogna. En kan også sette opp ryggen i bagen på denne vogna.I tilegg likte jeg måten de hadde lagt inn myggnette.Hm,kommer ikke på noe annet nå,men det var nok flere ting.Vel synes jo også at den var veldig pen å se på da.

Simo ble en god nummer to,men litt mer klumpete

:Så også på Brio,men den slo vi fort fra oss,da vi følte at den var veldig simpel på en måte.

Quinie,eller hvordan det skrives så vi også på,men den passet ikke oss i det hele tatt,da den typen vi kunne tenkt oss var den som en kan ha barnet mot oss når vi må sette den i sportsdelen og da var ikke vogna høy nok til at samboer kunne trille den.

Så på Troll også,men den falt helt igjenom hos oss.

Så på andre også,som jeg ikke husker hva heter,så det sier seg jo selv,at de ikke gjorde det store inntrykket*ler*

Andre som vil fortelle om vognvalget sitt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her ble det Simo Duo :)

Grunnen til at det ble duo er litt samme som du beskriver, sylvi, vi vil ha stor bag med god plass til voksiposen oppi. De nye duovognene har et system som gjør det like enkelt å ta av bagen som på kombivognene. At bagen er litt større og tyngre spiller ingen rolle, vi har mulighet til å kjøre vogna rett inn i en stor, romslig entré.

Valget falt på simo fordi vi har flyttet på landet og må ha ei god og stødig vogn til å forsere veiene her ute :) Dårlig med fortauskanter og busser, det vi trenger er ikke en lettmanøvrerbar vogn (som vi hadde forrige gang, da vi bodde i by), men ei stødig vogn som passer forholdene her ute.

Skrevet

vel jeg så i grunn kun på emmaljunga, basson, og simo.

har aldri likt brio utseendet. vanskelig å forklare.

hadde i utgangspungtet mest lyst på simo vogn. men følte at jeg ikke hadde råd til den og begynte å se på brukte simo vogner. så fant jeg ut at i dk kunne jeg få en basson roma III som var best i test på tv2 2005. pluss seng, og noe ekstra stæsj til en penge jeg hadde råd til, og siden ferien skulle tas i dk i år dro vi nedovver. men syntes betjeningen på butikken var så lite behjelpelige. og faktisk små frekke. at vi ville sjekke en annen butikk.

og der sto den, min emmaljunga edge duo combi på sportsunderstell. den var fin å se på, mamma syntes også den var fin første vognen hun sa hunlikte og da de begynte og fortelle om alle de funsjonene som var på den. var det ikke tvil dessuten fikk vi denne vognen for 5000,- dkr. og sparte faktisk noen tusenlapper i forhold til pris i norge. også etter å ha omregnet til nkr.

for meg er simo, basson, og emmaljunga like gode vogner så for meg var det prisen jeg fikk den for som gjorde det store utslaget. i ettertid har jeg funnet ut at det faktisk er det finest å se på pluss at jeg syntes vuggefunsjonene på baggen, myggnettet som er ferdig instalert på fiffi måte, luftingen i bunden, og den praktiske måten regntrekket følger med er en fordel. og alt det du skrev om den. dessuten har jeg en tante som er veldig høy som ble så glad for at det for første gang i hennes liv var en vogn men håndtakk som komm opp i en passe høyde slik at hun slipper å bøye seg rart for å trille i tilleg til at hun samtidig fikk plass til å gå med bena forran vognen. hun har altid støtt bena mye borti vogner.

nå gleder jeg meg til å trille på lillegutt når han kommer.

Skrevet

Denne gangen hadde vi faktisk råd til ny vogn (måtte kjøpe omtrent alt utstyr brukt forrige gang pga dårlig råd), men vi var kjempeheldige og fikk vår simo duo til 4000kr på salg (ordinærpris 6000) Dermed fikk vi råd til helt nytt bilsete også! :)

Skrevet

vi fikk vogna i gave til lille babyen, å valgte bort emma'en, da den var så himla tung! så vi tok en simo kombi ultra, den er jo bare kjempeflott vogn! må oxo ha en som kan tåle litt mer veier enn de brosteinlagte småveiene fra bilen til kjøpesentret, som jeg ser for meg alle sør for trøndelag triller.. skikkelig trim dere får!!

måtte ha en vogn som kan trilles i snø, og simo'en synes jeg har en lang å stor fin bag.

fikk oxo god plass til voksipose der.. :)

Skrevet

Valgt Emmaljunga duo edge vi også, ny, på salg til 4800,-. Vurderte å kjøpe brukt, men endte opp med denne som jeg tror vi blir godt fornøyd med. Jeg synes det er en utrolig flott klassisk vogn og den har stor romslig bag med plass til en god skinn pose. Personlig er jeg ikke så glad i 3-hjulinger, er litt redd for at de skal vippe og liknende + at jeg synes noen av dem kan se litt "high-tec" ut. Vurderte Simo også, synes de er kjempefine! Jeg har bare en etasje å bære bagen opp i leiligheten, men hadde jeg bodd i f.eks 5.etg uten heis hadde jeg kanskje vurdert en vogn med lettere bag...

Lykke til med trilleturene i vinterværet alle sammen:-)

Skrevet

Vio betalte 7990 for vår emaljunga duo edge,håpet vi skulle få den på salg,men fikk beskjed om at det var lang bestilingstid,så da måtte vi bare hoppe på og jeg ønsket meg virkelig en ny vogn.Når en kjøper duo,kan en jo bruke den til ungen har vokst fra vogna,trenger jo ikke kjøpe flere,så da går det jo på en måte ann

Skrevet

vi har ogå kjøpt emmaljunga duo edge, med sportskarosseri for den kunne man snu kjøreretningen med og vippe over styre.så slipper gutte å få sola inn i kurven mens æ trille tur, uansett vei æ går..

vogna vårs e svart på farge med en lyseblå/svart voksipose i.. dritfin!!!!

voksipose salg 1500.-

vogn salg 7499.-

Skrevet

Jeg har altid vært Simo-fan jeg.. Så jeg har aldri vært i tvil...

Det var bestemt allerede før jeg ble gravid...

Så jeg kjøpte 2007 simo kombi, svart...

Husker ikke helt hvor mye jeg betalte for den, for jeg bestilte bilstol, voksi osv samtidig som vognen, og da fikk vi det litt billigere, pakkepris... Men tror det var ca 6990,- (før rabbaten)

Har allerede begynt å se på sportstriller og da... Selv om simo-vogna kan brukes i mange år, så har jeg lyst på en til vogn... til sommeren/høsten eller noe... Har da sett på Carena sprint og freeride vognene og traxx.(med 4 hjul)...

Men vet ikke helt... Haster ikke å avgjøre det ennå da...

Skrevet

Vi valgte ei simo kombi vogn og er veldig fornøyd med det. Ser nå at vi kan bruke bagen nesten hele vinteren. Jenta vår er nå 4 mnd og ennå er det god plass til henne. Simo valgte vi pga at vi er avhengig av å ha ei vogn som tåler en støyt og mye vær ettersom vi bor på vestlandet.

Skrevet

Har også valgt emmaj, er kjempefornøyd pga str på bagen. Mye som skal nedi.

Men selv om jeg har den selv og er kjempefornøyd ville jeg nok kjøpt et innsektsnett ved siden av hvis jeg var deg. Den er ikke tett og må bruke et ekstra rundt for det er mulighet for insekter å snike seg inn alikevel. Nå er det ikke mest insekter på denne tiden, men ville gjort det til våren ja.

Bruker ikke gjennomluftingen, ihvertfall ikke på denne tiden. Har nok mange finesser som ikke er like praktiske i virkeligheten, men det høres veldig bra ut da

Skrevet

Gjennomluftingen er ok etter at barnet har sovet,for å få ut "fuktighet" etter at barnet har ligget der.Til sommeren,kan det jo være greit,hvis det blir veldig varmt.

Skrevet

har valgt teutonia prstige kombi oprinnelig med softbag. men etter at tulla kom ser vi at dens oftbagen blir litt liten slika t den ikke holder hele vinteren, så har bestilt duobagen til også. er kjempe god å trille i tileeg til atd en blir super som sportsvogn senere og så tar den lite plass i bilen og veier ikke så mye. viktig for oss som har en liten bil.

Skrevet

Vi valgte tilslutt Teutonia Spirit S3 med hardbag.

Det var veldig vanskelig å bestemme seg, for ville i utgangspunktet ha en Simo-vogn. Men S3`en er lettere, og jeg tror jeg kommer til å bruke denne vognen lengre når vi går over til sportsdelen, enn Simo sin sportsdel-vogn (den er tyngre).

Har ikke fått prøve vognen vår enda, så tiden vil jo vise om vi blir fornøyd. Men jeg tror vi vil bli det :)

Skrevet

Vi har simo duo vogna som vi kjøpte til Emilie for 2år siden.Veldig fornøyd med den,like god som ny enda...

Og har fått kjøpt brukt carena søskenvogn,kjekt å ha når de er så tette.

Skrevet

Emmaljunga duo edge kombi. God plass og go å trille. Kjøpte den + stelleveske i sverige for 4800 NOK...Kostet 6999 hjemme uten stelleveska...og da hadde jeg nok ikke hatt råd..så er kjempefornøyd=) Gleder meg bare til å trille!

Skrevet

Skulle egentlig kjøpe den Quinny-vogna med tre hjul , men når vi prøvde den i butikken synes vi den virka så "hard" når vi kjørte den på en måte, ikke så mye demping liksom.. Så vi ble solgt en teutinia mistral med softbag og er veldig fornøyde. Gleder oss til å trille snart! Softbagen er ikke så stor som simo og emmaljunga men babyen blir jo bare liggende med stor pose til han er fire måneder sikkert og da skulle det vel gå greit tenker jeg. Vogna er lett, blir liten når vi slår den sammen og har fire hjul med skikkelig piggdekk så det trur jeg blir bra på vinteren, og god demping. Den er jo lav denne vogna da, men vi er ikke så høye så syntes simo ble for høy og tung og svær..

Skrevet

Vi skal bruke Svithun kombi, fra 2003 (som vi brukte til forrige barn) men jeg plages sånn med å få luft i hjulene for mellomrommet mellom eikertene er så smake at ingen pumpe går i mellom.. noen som har opplevd det samme? vi har bare fylt hjulene en gang, og det måtte gjøres med spesial pumpe på en sykkelbutikk! vi har nå flyttet fra dette stedet, så kan ikke gå dit igjen. må jo få luft i hjulene før neste kommer rundt nyttår. litt fortvilt. er det noen her som har hatt svithun vogner som vet om de senere dekkene er bedre, og om det går an å kjøpe slike å sette på mi "gamle" vogn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...