Gå til innhold

Smaksprøver?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har noen av dere introdusert smaksprøver av grøt eller annen mat ennå? Man sier at de skal sove lengre om natten etter å ha fått fast føde - noen med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke gjort det enda, hun er bare 3mndr. De sier 4mndr er det tidligste, 6mndr er visst det beste. Eldste datteren min ga jeg grøt hver kveld fra hun var 4mndr fordi hun sov så dårlig om nettene, etter hun fikk grøt sov hun som en stein:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ny utgave av BAM i posten i dag (BAM 4 mnd) og der står det en artikkel om mating av 3-4 måneders gamle babyer. Der står det blant annet:

 

"Å gi babyen grøt om kveldene for å få den til å sove bedre om natten har ingenting for seg. Grøt er mindre næringstett enn morsmelk og metter faktisk mindre. Dessuten er ikke grøt så lett fordøyelig og kan fort gi smårollingen ubehag i magen."

 

Videre står det:

 

"Babyen din har ingen helsemessige fordeler av at du begynner å gi den fast føde nå. Fremdeles er morsmelk det aller beste. Men en viktig forutsetning for å fortsette å fullamme en stund til, er at du og babyen din er tilfreds med dette. Blir det for strevsomt er det slett ikke noe nederlag å begynne så smått med grøt eller middagsmat nå. Vær bare oppmerksom på at melkeproduksjonen vil gå ned når babyen begynner å spise ordentlig mat."

 

Min baby får fortsatt bare morsmelk (fikk i starten også mme, men det vil hun ikke ha lenger), men jeg gleder meg litt til hun skal begynne med grøt og annen type mat. Blir spennende å se hva hun liker, sjønt vi vil jo prøve å få henne til å like det meste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa her har begynt med både grøt og middag allerede. (født 20. juli) Etter at hun begynte med grøt sover hun nå hele natten fra 20.00-06.30. Å herregud så deilig....;) mine 2 andre barn begynte også så tidlig. Var på helsestasjonen på kontroll på fredag, og helsesøster mente at det var helt supert og helt greit, da mor og barn så veldig uthvilte og lykkelige ut:)). Så her er hverdagen mye enklere om dagen. Mor og snuppa er veldig fornøyde og blide begge to..... noe som er veldig hyggelig for far og de to eldste barna og....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...