Gå til innhold

Dere med erfaring med Voksi-pose!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ettersom det er første vinteren med lille så har jeg ikke helt erfaring med dette... Har fått låne en Voksi-pose. Den er tykk! Men i dag er det -4,5 og snø, og blåser som pokkern Jeg bør vel begynne å bruke den nå (hittil brukt ull i bunnen og dundyne). Er redd han kommer til å koke nedi der (skal jo tross alt kunne brukes i -20 også). Hva tar man på dem nedi posen? Jeg skal gå ca 15 min, og kan jo ikke begynne å ta han opp på veien for å kjenne? Er det f eks ok m strømpebukse og body (bomull) og fleecedress.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville droppet fleecedressen. Voksi er mer enn varm nok med bare body og strømpebukse.

Hvis han er liten og ligger rolig putter du han nedi der og snører igjen, så bare hodet stikker opp. Dersom han er litt større og vil opp og se litt, bør du nok ta på en jakke og votter på hendene.

Skrevet

Takk! Var i utgangspunktet det jeg ville ha tenkt, men ser at folk kler på unga sine noe voldsomt....

Skrevet

Martin bruker ullundertøy og en utedress i voksien sin når det er minus grader ute og han er ikke svett. tror det kommer litt an på barnet også, noen er frossenpinner og andre er små varmeovner.

Skrevet

Veldig mange kler visstnok på ungene altfor mye (mener hs, har vært på seminar). Men det varierer jo selvfølgelig også fra unge til unge. Jeg har jobbet i barnehage, og noen unger var iskalde på føttene uansett hvor bra skotøy og hvor mange lag med ullsokker de hadde på (luft imellom), andre var varme nesten uansett..

Føl deg fram. Jeg har heller ikke på snuppa mi mye klær når hun er i voksi (i vinter, da hun var nyfødt, og det var 10-15 minus, lå hun i body og sparkebuks, var god og varm da også. Pluss selvf. lue og noe på hendene (hvis det er veldig kaldt).

Pus

Skrevet

Jo mindre klær, jo bedre effekt.

Min sitter i vognen så da har han jakke, votter og lue. Men bare strømpebukse nedentil.

Når han var så liten at han lå nede, holdt det med body og strømpebukse og lue.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...