Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er i uke 34 og røyker fortsatt! Sliter med dårlig samvittighet... Jeg røyker en sigarett til dagen, jeg vet ikke hvorfor jeg gjør det. Samboer tror at jeg har sluttet for lengst, men her står jeg og "unner" meg en sigarett om morgenen. Kor skadelig er dette? Noen som har det på samme måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det slik selv, men røyker dessverre mer enn 1!!!!!

Skrevet

Vel,en er jo ikke så mye...selv om det beste hadde vært om du klarte å slutte helt.Klarer du deg ikke uten den ene røyken?Oxo litt dumt at samboer tror du er sluttet...

Tror du klarer å kutte den helt ut jeg!Stå på! Og lykke til!

Skrevet

det er ikke bra å røyke under graviditeten når forterets hjerne utvikles... husker ikke helt når det er, men tidligere enn 34 uke. grunnen til dette er at når du røyker tar du opp CO2 i blodet, og oksygentilførselen blir mindre. hvis barnet/fosteret ikke får nok oksygentilførsel under danning av hjerneceller kan det føre til at den senere kan få vanskligheter med å komsentrere seg, og ta til seg lærdom. ikke i kjempestor grAD da, men nok til at det blir litt ekstra slitsomt. det er det som står i Psykologiboka mi iallefall. jeg går selv på skolen nå, men ahr gode karaktrer og ingen konsentrasjonsvansker til tross for at min mor røyker 15 om dagen da hun var gravid med meg, så fortvil ikke:) liker å si at hun har røyket i stykker voksehormonene min da ettersom jeg bare er 162, men tanten min røyket oxo under svangerskapet og datteren hennes er 179... hehe:P

Skrevet

En er jo ikke så mye da, du er jo så flink så da klarer du sikkert å droppe den siste også. Stå på. FLINK ER DU:

Skrevet

det er jo greit at noen kan motbevise bivirkningene at røyking i svangrskapet, men er det ikke litt kjedelig og teiit å risikere da???

Skrevet

Flink? Røyker man i svangerskapet er man vel ikke spesielt flink?

Skrevet

bobaloos - høygravid

det jeg mente var da at det er bedre med 1 eneste røyk i stedet for feks 20!!!!!!!!!!

Skrevet

Takk for tilbakemelding fra dere alle!!!!

Det er ikke så greit alltid, men godt og få lufte sine tanker. Jeg skal prøve å kutte den siste, men vi får se. Fordømming hjelper ikke. Jeg er opplyst nok. Har da kuttet fra 20 til 1, så flink og flink fru blom....

Skrevet

Er nok ikke lett for mange å kutte røyken når en blir gravid. Jeg har selv røyket i mange år, men har ved både forrige og nåværende svangerskap kuttet røyken tvert. Suget har vært der, men da får det heller bli litt mer sjokolade og sånt..... sist holdt jeg meg til jeg var nesten ferdig med ammingen (helt ferdig med nattammingen), denne gangen håper jeg at oppholdet blir for bestandig!!

Skrevet

Jeg er i uke 30 og røyker ca 5 om dagen. Sliter også med dårlig samvittighet...hele tiden.

Skrevet

Har røyket selv, men sluttet tidlig i svangerskapet, trappet kraftig ned og hadde nesten sluttet da jeg hørte at de kunne se på morkaken at man hadde røyket og da var det stopp.

Er nok det beste å være avholdende i svangerskap og ammeperiode. Man er gravid kanskje bare 18mnd av livet og da burde man greie å være sta.

Lykke til

Skrevet

Finn på noe annet å gjøre istedetfor den røyken da? Begynn å legge puslespill, hekle, strikke, brodere, unn deg deilige stenfrie druer istedet.. Hvis du drikker kaffe med røyken, bytt til te, eller omvendt. Klipp røyken i 2 så du bare få i deg halve, bytt røyke-hånd, kjøp Allen Carrs 'endelig ikke-røyker', se om det hjelper?

Jeg sluttet en måned før jeg ble gravid for å ha så 'friske egg som mulig', og har ikke røkt siden, men du store som jeg gleder meg til å ta en røyk igjen!!! Tenk at du ikke trenger å slutte, men at du bare skal holde opp til nyttårsaften.

Skrevet

Du er god som klarer å røyke bare den ene. Jeg måtte kutte helt ut da jeg ble gravid med førstemann, det var min eneste sjanse til å klare det. Moren min røykte som vanlig da hun ventet meg, og jeg har ikke tatt skade av det (tror jeg da, hi hi). I disse ikke-røykertider fødes det faktisk MANGE flere barn med luftveisproblemer (astma o.l.) enn på syttitallet. Noe å tenke på? Tror du kan ta den ene røyken, jeg...

Skrevet

Eg sluttet noen uker etter at eg viste at vi var gravid. Det smakte ikke med røyken men bare måtte ha en hver dag, så ble det en hver uke, så gikk det noen uker så fikk eg en grusom dag og måtte bare ha en,men no er det ca 4 mnd siden sist og eg tenker som deg Ylva med Mathilde i magen at eg gleder meg til et glass rødvin og en god røyk. men håper jo at eg ikke er så dum og begnner å røyke igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...