Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 våkna av at det rant litt ut av meg, det kom litt mer når jeg reiste meg opp i senga. men bare så mye at trusa og truseinnlegget ble vått, ikke senga. Så kom det ikke mer. Det lukta ikke urin, skal jeg regne dette som vannavgang? Hodet er ikke festa. hvor lenge kan det være til riene begynner?
Gjest Skrevet 1. november 2006 #3 Skrevet 1. november 2006 har du ringt føden? ville bare si at jeg har det på samme måten, men deter bare utflod hos meg, det samler seg op når man ligger, og kan være helt blankt og luktfritt.... men er du usikker så ringer du føden.. men tror kanskje det kommer mer om gangen når hodet ikke er festet, mener jordmor sa det til meg, hodet på min baby er heller ikke festet...
Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #4 Skrevet 1. november 2006 Hvis vannet går og hodet ikke er festet må du legge deg ned på ryggenringe og føden med en gang. Dette fordi det da er en (liten) risiko for at navlestrengen kommer i klem. Bedre føre var osv - ring dem du for sikkerhets skyld.
jamaica Skrevet 1. november 2006 #5 Skrevet 1. november 2006 Har fått beskjed om at når vannet går har vi 12 timer på oss til å stille på føden. Og trenger ikke legge oss ned sånn som før. Men nå har det ikke komt mer så da er det vel ikke vannet?! Hvilke mengder er det snakk om når vannet går? Kan det hende at jeg ubevisst kniper igjen nå når jeg er våken slik at det ikke kommer mer?
Gjest Skrevet 1. november 2006 #6 Skrevet 1. november 2006 Når vannet gikk hos meg sist var det som om du tok en 10 litersbøtte med vann og slang ned i gulvet. Hørte et knepp først før det fosset ut. Ble helt satt ut av hvor mye det så ut. En super entusiastisk jordmor stod å trippet og sa å så vakkert..... =) Hadde ikke sjangs å holde igjen noe der hvertfall. 5 timer etterpå var junior født. Og hadde litt rie aktivitet før vannet gikk med 6-7 minutter mellom.
Nåharjegto!:) Skrevet 1. november 2006 #7 Skrevet 1. november 2006 Som å lese om meg! Har nettopp skrevet et innlegg over her. Har vært oppe tre ganger i natt. Våknet hver gang av at det sildret litt, og trusa var da våt. Siste gangen gjennomvåt. Har ikke sildret noe på to timer nå. Det har ikke vært utflod det som har kommet. Jeg tar sats og ringer føden for råd snart.
2barns mor Skrevet 1. november 2006 #8 Skrevet 1. november 2006 Ved forrige fødsel tok de vannet på sykehuset og det var snakk om mengder ja!!!! Hele senga måtte skiftes på og plastlaken og alt som lå under var til liten nytte. Du har vel vært borti vannballonger? Ja, det føltes som en stor vannballong ble kastet i gulvet, splæsj....... så det holder nok ikke med kniping her nei!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå