Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg var en av dere da jeg fikk barn første gang. Denne gangen er jeg mere avslappet. Men det jeg lurer på er: Hvis du bruker flaske, hvordan får du flaskesmokken på plass. Tar du på den med fingerene eller bruker du hansker =) Og hva med smokken, kokes den hver dag eller bare innimellom og hva gjør du med vannet inni smokken etter koking, hvordan får du det ut. Uten å ta på smokken. Og når er det på tide å slutte å koke ting. Jeg ser noen koker alt til barna nesten er 1 år (tror kanskje jeg gjorde noe sånnt selv), Når skal man slutte? hvis du skal blande ut mme i en flaske og skal røre ut mme med en gaffel koker du gaffelen først? Hvis du lager mme i en kjele og bruker visp kokes redskapen først? Og hvordan koker man en kjele?
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 mange gode poenger her gitt! ja hvordan får man alt rent nokk? denne kokingen er ren tilfredsstillelse av seg selv tror jeg... Hvor mange vet feks at vannet må koke minimum 5mimutter for at det er RENT??!!!!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 giiiid av meg da det var da veldig som du lurte jeg lurer på hvorfor du lurer på disse tingene...?? og hvorfor dusjer du?? tror du at når du har dusja..så er du ren for resten av livet???
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 hi grunnen til at jeg lurte var at jeg hadde akkurat kokt en flaske og så satte jeg smokken på med fingrene, tok en gaffel fra skuffen og rørte ut mme. I det jeg gjorde det så begynte jeg å lure på om det virkelig var nødvendig å koke flaskene eller om jeg kunne spart meg arbeidet og heller tatt flasken i oppvaskmaskinen.
ღ ♂ + ♀ ღ +2! Skrevet 31. oktober 2006 #5 Skrevet 31. oktober 2006 Hei! Man koker pga potensielle farlige melkesyrebakterier som stammer fra melka, altså ikke pga "skitt". De putter jo så mye rart i munnen likevel (ihvertfall han her ). Jeg er også førstegangs så de gangene jeg bruker flaske/pumpe så koker jeg, han er snart 5 mnd. Ikke vet jeg hvor lenge man trenger å koke, men jeg gjør det enda siden jeg fullammer og bruker flaske relativt sjelden. Men skjønner de som gir flaske hele tiden må bli lei ja! Tror egentlig ikke jeg trenger å koke lenger men..
Gjest Skrevet 1. november 2006 #6 Skrevet 1. november 2006 Putter alle flasker i oppvaskmaskinen også koker jeg smokkene til flasken. Smokkene koker jeg kun en sjeden gang, ellers vasker jeg de under kokvarmt vann i springen. For å få ut vannet i smokkene klemmer jeg bare på suttedelen med rene hender
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 1. november 2006 #7 Skrevet 1. november 2006 He he....ja så mangt man kan komme til å tenke på.... Jeg koker flaskene og smokkene før bruk, men jeg vasker dem ikke i oppvaskmaskin. Smokkene tar jeg i med fingrene når jeg setter dem på, men er man rein på fingrene er det vel ingen fare med det. Jenta vår har ikke blitt syk så da har det vel gått greit tenker jeg!!
Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 1. november 2006 #8 Skrevet 1. november 2006 Du har et godt poeng..de fleste som har flere barn,er nok ikke så nøye på kokinga som jeg har forstått..for de er vel mer erfaren enn førstegangs..selv vasker jeg flaskene og smokkene i maskinen,de dagene maskinen er full.da hiver jeg også smokkene i vannkokeren for et kjapt oppkok.ellers skyller jeg alt og koker alt i en stor kjele ..koker opp vannet til mme i vannkokeren,har pulveret oppi flaska og rister flaska..rører ikke rundt:) vasker hendene godt før jeg tar i smokkene og blander mme:)
Tupsi Skrevet 1. november 2006 #9 Skrevet 1. november 2006 Jeg kokte flaskene fram til frøken var ca 4mnd,men tuttene koker jeg enda og ho er 7 mnd. og når jeg hadde kokt flaskene så vasket jeg meg på fingrene og tok på alt.Det er ikke så farlig med bakterier. Men grunnen til vi koker flaskene er jo p.g.a. melkebakteriene,så det er ingen problem å ta på det du har kokt. Smokken kokte jeg et par gang i uka,vannet som kom inn i den prøvde jeg bare å klemme ut med fingrene. Du trenger IKKE å koke gaffelen først.og ikke vispen eller kjelen,bare det blir vasket og skyldt godt nok. Håper du fikk svar på noe av det du lurte på! LYKKE TIL!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå