Gå til innhold

Erfaring med rier eller vonde kynnere i uke 36?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde preamture rier i uke 32 som ble stoppet. Har hatt det fint etter det, tatt det veldig med ro. Men i går fikk jeg sammentrekninger igjen og hadde "rieaktivitet". Var ikke slik som kynnere, disse var smertefulle. Dro inn til føden for en sjekk, ingen åpning. Har mye mensmurringer nå og nedpress. Hodet er festet, er i uke 35+5. Noen med like erfaringer? Som jordmor på føden sa, du kan føde i dag, eller gå 2 uker over... Er umulig å spå. Blir litt frustert. Pakket bagen i dag, men er usikker på hvor mye jeg må forberede. Er jo bare 4 uker igjen så går jo bra om han blir født nå men er liksom ikke klar... Blør ikke og har ikke sett noe til noe slimpropp.

Kjempeglad for kommentarer og svar. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner hvordan du har det. Fødte 36+0, det kom litt brått på, men det gikk veldig fint. Sikkert lurt å pakke bagen ja :-)

Ta heller en telefon for mye til føden enn før lite. Du er kommet såpass langt at babyen klarer seg bra, selv om det beste er å bli i magehuset litt lengre.

Mine var litt slappe og trøtte (gulsott), men sultne og svært sugevillige. Nå er de tre uker og spiser som helter ;-)

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar, har vært inne på føden allerede for sjekk. Ikke mye å gjøre, bare vente å se.... Er så uforutsigbart, jeg er så vant med kontroll. Men dette har jeg null kontroll over!

Så bra det gikk fint med dine 2. :)

Skrevet

Hei.. så innlegget ditt, og har vært igjennom det samme.

Var på kvinneklinikken på mandag, og hadde samme "plager" som deg.. Har mye murringer i ryggen nå, men nedpresset er roet seg..

Når eg var til sjekk, ble eg strippet og fikk vite at eg hadde 1-2 cm åpning, livmorhalsen er litt kortere, og hodet er festet. Fikk også vite at eg kan føde korti som helst.. om noen timer, noen dager osv.. Men de regner med at hun kommer før termin! ( Litt av slimproppen gikk for en uke siden, og resten kom i går ).

Var også på UL for å sjekke at alt var bra, og der fikk eg vite at babyen min var 2875 gram ( litt under gjennomsnittet som lå på 2950 gram ca. ), så eg skal inn igjen til kontroll om 14 dager for å sjekke at babyen legger på seg og ikke har sluttet og vokse..

Har pakket bagen, for å være på sikre siden...

Skrevet

er forresten i uke 37 + 0 nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...