Gå til innhold

høyt blodtrykk som kom akutt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg fikk akutt høyt blodtrykk på sykehuset en times tid etter sukkerbelastningstesten ( som var normal) og ble skikkelig hoven i fingre og tær.. ikke noe protein i urinen men hvite og røde blodceller var det masse av.. kan det være at man får svangerskapsforgiftning uten proteiner i urinen, eller er det "et must".

noen andre som har reagert på sukkertesten??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hørt om sukkerbelastningstest.. Men jeg fikk akutt svangerskapsforgiftning i sist svangerskap. Den kom i uke 37. Og det var en uvanlig type forgiftning, så jeg fikk ikke vann i kroppen eller hodepine eller sånt.

Jeg fikk først vondt i magen, en sviiende følelse på toppen av magen. Og etter en liten uke hadde den ikke gått bort, så jeg gikk til legen min. (Urinprøve og blodtrykk uken før hadde vært fin) Der fant legen bittelitt forhøyet blodtrykk og spor av proteiner i urinen og litt forhøyet infeksjonsverdi i kroppen.

Jeg gikk 2 dager til med dette, for legen trodde det var noe annet enn sv.forgiftning i starten. Og kom tilbake til henne fordi jeg hadde så vondt da,, hun tok nye blodprøver og såg at infeksjonsverdiene i kroppen min hadde skutt i taket og blodtrykket var nå HØYT.. Jeg ble innlagt og der oppdaget de også akutt blærebetennelse hos meg. Det var kommet samme dagen som BT ble høyt.. Legene på sykehuset fant ut at det var HELLP svangerskapsforgiftning og jeg ble igangsatt til fødsel og fikk en nydelig liten jente i påbegynt uke38. Blodtrykket normaliserte seg en stund etter fødsel og svangerskapsforgifntningen gikk gradvis bort.

Nå vil jeg ikke påstå at det er svangerskapsforgifning du har, men det er jo ikke umulig,, Men det er i så fall ikke "min" type forgiftning. Symptomene dine høres annerledes ut.

Fikk du ikke snakket med noe lege da de fant høyt BT en time etter testen din? Fikk du ikke forklart noe?

Ønsker deg lykke til videre..

Klem, 22+1

Skrevet

Hvite og røde blodceller i urinen tyder på infeksjon, mest normal urinveisinfeksjon.

Har ikke hørt om noe liknende før, men håper du blir fulgt opp skikkelig av legen din eller sykehuset, for det må jo sjekkes nærmere ut det der.

Hvor langt er du på vei da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...