Gå til innhold

Stresset av utstyr..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen..

Jeg er førstegangsfødende med termin 11 mars og har jo så smått begynt å kjøpe litt klær..

Føler bare at det tar litt av med alt det utstyret...jeg blir litt stresset av det..vet ikke helt hvor jeg skal begynne..

Så litt på babyshop sin utstyrsliste og det hjalp jo ikke på stresset kan man si..vet jo at de bare er ute etter å selge, men....

Noen her inne som føler det samme eller har noen gode råd?

Veldig takknemlig for svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke stress med det, er altfor mye fokus på alt man liksom "trenger" til bebien! En bebi trenger stort sett ikke mer enn foreldrenes nærvær, bli elsket, mat å ny bleie innimellom. Får den det er du langt på vei første tida. En plass å sove, ei vogn og litt klær er det viktigste av utstyr. Kjøpte så altfor mye og altfor dyrt til første, man vet jo ikke bedre da. Men har heldigvis lært ja så no blir det langt fra så mye styr heldigvis. Ta det du føler er viktig først, resten greier man seg egentlig uten.

Skrevet

jeg stresset og for noen uker siden, drømte hver natt at babyen ble født og at jeg ikke hade noe til babyen... stakkars barn;)

Har termin 4 april og har enda ikke kjøpt noen ting, ikke et lite klesplagg engang... d gjorde meg ekstremt stresset en periode, er jo såååå utrolig mye den lille skal ha...

men etter litt ettertanke så er d jo ikke så mye den lille absolutt MÅ ha klart, seng og noen klesskift er jo greit å ha, å kanskje et bilsete eller en bag så man får med seg knøttet hjem fra sykehuset.. Ellers så er det ikke krise om man ikke har alt klart, man kan kjøpe noe etter fødselen og om man ikke "rekker" å kjøpe d før.

Så nå er jeg litt roligere;)

MEn kommer til å prøve å ha det meste klart, er er ikke krise om jeg har glemt noe;)

Skrevet

Det var fint skrevet;) Håper jeg finner ut av det..tusentakk:)

Skrevet

Var inne å så på den utstyrslista du nevnte no. Man kan greie seg fint med halvparten av de tinga! Så ikke stress.

Har termin tre dager etter deg, kommer ikke til å begynne å tenke på noen ting til bebien før langt etter nyttår.. Har litt fra første men har ikke akkurat oversikt nei.. :D

Vet det ikke er noe å stresse med, man blir som regel ferdig med alt innen bebien kommer uansett..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...