Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 Var på en nærbutikk tidligere i kveld og der møtte jeg ca 12 stk ungdommer(de var fra ca 12 og oppover) med en 12 pk egg hver, som de skulle bruke i kveld! Lurer på om foreldre har glemt å fortelle hva normal folkeskikk og oppdragelse er. Er også veldig overasket over at barna kommer å ringer på og INGEN har tenkt ut knep, alle forventer at du skal si knask/ gi dem godteri uansett. Føler barna er kravstore når de kommer med bærepose. De kan liksom ikke få nok. Jeg blir mer og mer glad over å høre de som leier lokaler/ holder party hos hverandre, hvor barna får en positiv og trivelig kveld. Husker vi gikk gikk julebukk som barn, ringte på og sang noen fine julesanger og fikk noe i kurven, men sjelden at en ser slikt i dag! Da jeg var liten fikk vi 10 kr på lørdag til å kjøpe oss lørdagsgodt(synes jeg fikk mye den gangen, men er sjokkert over hvor store og hvor mye godteri foreldre lar barna kjøpe seg til hver lørdag.Er det bare meg som reagerer? ser også at det er veldig vanlig å drikke brus og spise litt godteri hver dag sånn til vanlig også. er jeg unormal som er vant med at brus, potetgull og godteri er til helg/ fest? har tatt med meg dette fra barndommen.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 Hei, barna mine kom hjem fra helloween nå, og de fortalte at de møtte på noen gutter som truet med å kaste egg dersom barna ikke ga fra seg godteriet.. Stakkars ungene mine, måtte løpe den omveien for å komme seg hjem.. Fobaska ungdommer!!! Neste år blir det party i fjøset!!
Villemo3 Skrevet 1. november 2006 #3 Skrevet 1. november 2006 Jeg reagerer også! Synes det er en veldig fin tradisjon i USA hvor de gjør mye ut av det og feirer skikkelig. Men her i Norge hvor mye under halvparten av innbyggerne (i hvert fall på mitt hjemsted) feirer det så synes jeg det blir for teit å ringe på og nærmest forlange snop for ingenting. Lillebroren min gadd ikke engang å kle på seg, bare stakk frem en pose!!! Der synes jeg i hvert fall grensen går. Å lage en skikkelig fest for barna høres kjempekjekt ut og personlig skulle jeg jo ønske at Halloween kunne bli like stort her hjemme, men det blir liksom ikke det samme når så få feirer det. Kanskje om noen år..?
Yo&La+spire Skrevet 1. november 2006 #4 Skrevet 1. november 2006 Synes Halloween her i Norge bare er tull eg! Det er jo ingen som vet hva det egentlg dreier seg om, og ungene er bare ute etter godteriet! (ikke at en kan skylde på dem altså, det er vel forbrukersamfunnet som må få skylda, som bare er ute etter penger). Det har liksom begynt i feil ende....Synes det er trist at en skal bli "tvunget" til å bruke penger på kostymer, godteri, osv på en tradisjon som de fleste her ikke har noe forhold til bare for at ungene ikke skal bli mobbet på skolen....slik er det trist nok for mange....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå