Gå til innhold

Mat til 4 månders gammmel baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fullammer og har en fornøyd baby. Hun ser godt ut og spiser med ca 2 timers intervaller på dagen. Sover 19-08 om natta med 2 puppinger. Bør jeg begynne med introduksjon av noe mat? Eller anbefales det å bare gi pupp lengst mulig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke begynt enda. Min lille på 4,5 mnd var oppe og spiste 5-6 ganger i løpet av natta, så jeg har begynt med litt grøt nå. Det fungerer fint for oss. Han elsker det og sover mye lengre etapper på natta. I natt ammet jeg faktisk bare 2 ganger. Hurra! Holdt på å gå opp i liminga av å amme hver 1,5 time hele natta.... Men jeg hadde ikke trodd jeg skulle begynne så tidlig - og ville ikke gjort det hvis jeg var deg enda.

Men du gjør selvfølgelig akkurat hva du vil med din lille jente :o)

Lykke til videre uansett!

Skrevet

Jeg har en gutt på 4,5mnd. Han får grøt på ettermiddagen pga det ble veldig mye amming på dagtid. Han liker godt grøt og hyler av fryd når vi ordner til måltidet. :) Det er selvsagt ikke nødvenig med grøt men jeg tror ungene har godt av små smaksprøver av mat når de er ca4mnd.

Skrevet

Takk for svar! Ja, jeg tror jeg vil vente en stund til jeg. Ble bare så usikker da mamma kom og sa at hun hadde begynt for lenge siden hvis det var hennes barn. Det var visst vanlig før, ja. Mente at dersom vi ventet alt for lenge, så ville det ta lang tid før babyens tarmer vente seg til maten...hmmmm....

En søster av meg ventet til babyen var 9 måneder, men da var det ganske mye styr med magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...