Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 Hei. Skal snart begynne og gi tulla mi på 4 mnd grøt. Hvilken grøt type er det best og begynne med? Er det noen plass jeg kal lese om de forskjellige typene og evt råd om ting og tang....
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 hei..etter min erfaring er mais grøten best. men det er jo opp til en hver enkel. mais grøten er lett for magen, så jeg fikk beskje at den var best å begynne med.
Eliise Skrevet 1. november 2006 #3 Skrevet 1. november 2006 Vi begynte med maisen til nestle, og har nå gått over til risen dems... Fornøyd med maisen, men hun ble lei den før vi hadde brukt opp pakken... Så vi måtte blande i litt fruktkompott å sånn. Sånn jeg har forstått det er det best å begynne med glutenfri grøt. Og det er både maisen, risen og hirse.. muligens flere også =) Men går du inn på nettsiden til nestle står det mye om hvordan du bør gå frem! Lykke til =)
frøken Mamma og lille Jonas Skrevet 1. november 2006 #4 Skrevet 1. november 2006 Jeg fikk beskjed om å begynne med risgrøt, for noen får vondt i magen av mais. Så risgrøten skulle være den som var mildest...
Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #5 Skrevet 1. november 2006 Du bør gi glutenfri grøt når hun er så liten som 4 mnd. Ris, mais, hirse. Hadde hun vært 6 måneder, kunne du ha begynt rett på gluten-grøt (det viktige er at gluten introduseres gradvis, og ikke full porsjon med en gang! Dette gjelder uansett om man starter med gluten eller glutenfri) Prøv deg fram, se hva hun liker og hvordan hun reagerer (noen får hard mage av risgrøt, andre av maisgrøt etc). Se for øvrig http://www.dinbaby.com/forum/thread/6744366 og http://ammehjelpen.no/nyheter_more.asp?NewsID=170#fast%20føde for litt mer info om fast føde. Nestles nettsider er også greie, men husk at det er egenreklame! Tildes mamma
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå