Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 Nei, de små knøttene trenger ikke pute. Min sønn begynte vel først med pute da han var ca 2 år, og enda hender det at han kaster den vekk, nettopp blitt 3...
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 Min har ikke gjort det da de var babyer.... Bare putetrekk pga evt gulp....
hønsemor Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 Babyer skal vel ikke ha pute i sengene sine nei. De skal ligge flatt. Men jeg kjøpte en pute i den aller minste størrelsen til forrigemann. Den var forsåvidt god å ha når han var forkjølet og skulle ligge litt opp med hodet. Ellers var det jo å heve madrassen i hodeenden vi gjorde også når han var syk. Jeg tror kanskje ikke jeg kjøper noen pute denne gangen. Den var dyr i forhold til hvor mye den ble brukt.
Tiddelidu Skrevet 31. oktober 2006 #5 Skrevet 31. oktober 2006 Fysioterapeuten på barsel (SiV) anbefaler å bruke pute på babyer for å forebygge skjevt hode. Puten skal ligge nedover barnets rygg, til bleiekant og hjelper barnet å holde hodet rett frem. Jeg bruker pute litt til og fra slik at han ikke blir flat i bakhodet.
lucky_mom Skrevet 31. oktober 2006 #6 Skrevet 31. oktober 2006 Tror det er litt forskjell på hva de anbefaler. Som ei over her skrev så anbefaler de bruk av pute på sykehuset her i Vestfold, mens de andre steder ikke anbefaler det. Jeg har brukt pute til begge de to første barna mine, og har kjøpt en ny en nå til nestemann.
Mrs. Bouquet Skrevet 31. oktober 2006 #7 Skrevet 31. oktober 2006 For et par år siden ble det ikke anbefalt pute. Nå kan man godt bruke en tynn pute for å forebygge skjevt og flatt hode, og for å for at det visstnok skal gi mer sirkulasjon rundt hodet. Det nyeste av det nye. Men det er seig matereie og er ikke kommet særlig langt i opplsyningsarbeidet. Men det betyr ikke så mye hva man gjør (så lenge man ikke bruker en tykk pute) Så til de som er vant med at det ikke skal brukes, kan fremdeles la være.
Maisie Skrevet 31. oktober 2006 #8 Skrevet 31. oktober 2006 Dere som har pute til babyene deres, hvor kjøpte dere dem? Pris?
jamaica Skrevet 1. november 2006 #9 Skrevet 1. november 2006 kjøpte på jysk, er nok det billigste. Husker ik prisen.
kozemamma*nå 2 barnsmor* Skrevet 1. november 2006 #10 Skrevet 1. november 2006 ja på jysk har de noen av disse tynne putene ,jeg kjpte til jenten min der også..men ikke kjøp for tykk,litt pute for å forhindre flatt hode.. kjøpte ,pute madrass og dyne der ikke noe særlig dyrt,du kan jo bare ringe dem så får du prisser eller sjekke på nettet..jysk.no men husk å aldri bruke BRUKT MADRASS,der samler seg bakterier og ting som ikke er bra for neste man... lykke til
lucky_mom Skrevet 1. november 2006 #11 Skrevet 1. november 2006 Jeg kjøpte min på en babyutstyrsforretning. Den kostet ganske mye, 199 kr. Men den er anbefalt av fysioterapeut, så da går jeg for det. Har ellers sett dem på Kid for ca 70-80 kr.
Tiddelidu Skrevet 1. november 2006 #12 Skrevet 1. november 2006 Princess har også til ca hundrelappen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå