miss jones Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 MIn lille jente på 4 mnd nekter å drikke av flaske. Hun fikk litt vann på flaske i sommer da det var så varmt og da hun var ca en måned. Men nå vil hun ikke ha verken vann eller mme. Jeg prøver å gi henen litt mme for at hun skal være roligere om nettene og også fordi jeg skal ha mulighet til å ta meg en tur uten å måtte komme hjem med en gang hun er sulten. Noen som har gode råd til hvrodan jeg skal få henne til å drikke fra flaska?
-carina- Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 Du bør i alle fall la far prøve å gi henne flaske, av deg lukter det jo veldig godt pupp, da... ) Og så kan du kanskje prøve ut forskjellig type flaskesmokker. Dersom hun absolutt nekter å ta flaske, så kan du jo prøve å gi henne av kopp. Mme smaker visstnok anderledes enn mm, du kan jo prøve å pumpe deg litt og gi litt mm fra flaske også... Lykke til!
Supermamma! Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 La andre gi henne flaska. Jeg ga litt flaske i tillegg på kvelden de føste ukene, så sluttet jeg for produksjonen kom for fullt. Nå er snuppa fire mnd og var hos bestemor en hel dag forrige uke. Da det var mattid nektet hun å ta flaska på fanget i vanlig matestilling, så mamma satte henne i vippestolen og da tok hun flaska med en gang. Hun holdt til og med selv. Dette hjalp hos oss, så du må bare prøve, men ikke gi opp med en gang. Kanskje det er greit om du er borte da far evt. prøver for da vet hun at det er flaska el sult...
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg har også en som ikke er glad i flaske.. det går bra når jeg(mamma) ikke er hjemme. Men når jeg skal gi han vann har tutekopp vært løsningen. Min liker også best å sitte i vippestol da. Er nå 5mnd.)
Anonym8579 Skrevet 31. oktober 2006 #5 Skrevet 31. oktober 2006 Har akuratt samme problem som deg. Tok flaska i sommer men ikke nå lenger. skulle ønske jeg hadde et godt råd til deg, men trenger hjelp like mye som du Har vært i hardtrening hver dag i 1 mnd nå hehe.. men neida, skjønner ikke helt dette flaskegreiene Mathias. Vi har gått til innkjøp av en SAvent tutekopp som er beregnet fra 3 mnd, og det går i hvertfall bedre med den enn med flaska Så kanskje det er løsningen. Prøv i hvertfall alle typer smokker til flaska du kommer over. Det kan hjelpe. Lykke til
Herkules Skrevet 31. oktober 2006 #6 Skrevet 31. oktober 2006 Tenkte på dette her i sted, det er så mange som har problemer med dette med flaske og tenkte at derfor må det jo være mange som har noen svar. Jeg var borte en drøy time i sted og regnet med at Oskar skulle våkne og jeg viste at han ikke tok flasken vel hjemme så sitter han på fanget til pappan og har ikke tatt flasken. Like etter på ba jeg dem prøve igjen og jaggu gikk det plutselig ned på med mat Tipsene er jo nevnt men altså pump ut mm og la far prøve da kan det jo hende at hun skjønner at det ikke er noe alternativ her Lykke til
petiteM's Skrevet 31. oktober 2006 #7 Skrevet 31. oktober 2006 Har samme problem her:-( Men - var nettopp på jentetur i nesten 2 dager, og var helt avhengig av at vesla på 5,5mnd skulle ta flaske. Fikk bare mm i flaske de første 6 ukene, så regnet ikke med at det skulle bli et problem....Tok visst grundig feil. Prøvde Avent sine flasker, tutekopp, liten kopp (bittesmå beger vi fikk på barsel). Ingenting virket særlig lovende før vi prøvde easyfeed flaske (fås på Sykeartikler i Bergen). Den er litt myk, så vi fikk laget litt trykk slik at melken rant uten det store suget fra jenta vår. Så, flaska lovet bra, og jeg dro med fryktelig dårlig samvittighet. Viste seg at tulla ikke ville ha mm fra flaske før etter ca 1 døgn. Sannsynligvis fordi hun da var sulten nok. Etter det tok hun alle typer flaske uten problem - hadde endelig knekket koden:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå