Gå til innhold

Cyster på eggstokkene...

ღ♥ღVenterpåspireღ♥ღ

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg litt..

snakka med legen min i dag, pga at jeg ikke får tilbake mens..

har gått på provera i to sykluser men den blir borte igjen så fort jeg kutter ut provera'n.. han sa at en av de blodprøvene jeg tok i juli, kunne tyde på cyster på eggstokkene.. men at jeg skulle prøve provera i 3 nye sykluser.. hvis mensen uteble etter det skulle jeg kontakte han!

Han mente de cystene kunne være grunnen til at mensen ikke kom!!

Det jeg lurer på er... Hva gjør legen for å finne ut om jeg har det?

Hva skjer med prøvingen om jeg har det? Medisiner eller??

håper noen kan svare meg.. fikk ikke spurt legen noe, da jeg kun snakka med han på tlf!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6910271-cyster-p%C3%A5-eggstokkene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :-)

Kjente meg veldig igjen her. Mista også mensen et halvt år høsten 2001. Var hos lege for det og tok blodprøver. Etter at svarene kom fikk jeg henvisning videre til gynekolog. Han foretok en vaginal UL, og da kunne jeg tydelig se cystene.

Fikk påvist PCO. Har "hedigvis" bare cyster på den ene eggstokken.Den andre visker normal.

Be om å få en vaginal UL du, så får du berkrefta om du har cyster eller ei.

Lykke til!

Hei og god kveld!!

Vet ikke om eg kan gjøre deg så mye klokere...

De har funne en cyste på ene eggstokken hos meg... de fant den når spiralen skulle ut!

Spurte desverre ikke så mye, ble vel litt sjokket når eg var der.

Men, de nevnte ingenting om blødningsforstyrrelser til meg.. litt rart siden de visste eg ville prøve å bli gravid..

Skal tilbake til de den 16 nov.

De finner vel ganske fort ut om det er cyster der med innvendig ul.

Eg trengte ikke utsette prøvingen..

Kanskje den kunne gå tilbake av seg selv.. eller den kunne vokse og de ville vurdere å operere den vekk da, eller den kunne sprekke. ugh!!

Nå er det ca 5 dager siden eg skulle ha mens... så kanskje det stemmer at det gir blødningsforstyrrelser.. har testet neg.

Ønsker deg lykke til videre!!!!!!!

Klemklem!!

Annonse

Hei!

Kjenner meg igjen jeg å. Jeg mista mensen for 10 år siden, gikk til lege hvert halvår. Det var fordi den kvinnelige legen mente det var normalt i den alderen, da var jeg 16 år. Bytta til en mannlig lege, han tok en GU med det samme og sendte meg til gynokolog. Der tok jeg innvendig ultralyd og fikk bekrefta at jeg hadde cyster på eggstokka pluss at i mine eggstokker var blærene like store, de skal være forskjellige størrelser.

Da ble jeg sendt på dagkirurgisk for å fjerne cystene. De gikk inn på hver side av magan og i navlen, for å få brent bort cystene.

Når det var gjort begynte jeg på p-pilla, for å få mensen. Hadde ikke mensen selv om jeg fjerna cystene.Men det hadde kanskje mest med de blærene inni eggstokka.

Nå har jeg slutta med p-pilla for 8 mnd siden, for å bli gravid, men mista mensen. Gikk til legen og fikk en 3 mnd lang hormonkur, for å få i gang mens og eggløsning. Så nå venter vi spent kan du tro!

Ble veldig mye detta men det var i hvertfall min historie. Håper det hjalp noe, hvis ikke er det bare å spørre i vei! Lykke til videre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...