Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 snuppa er snart 9 mnd. og har fått fast føde siden hun var 5 mnd. Vi har nå de siste 3-4 ukene vært oppe i 4 måltider med fast føde, + amming 6-9 ganger i døgnet. Hun våkner fortsatt om natten både 1-3 ganger, og får bryst. Hun spiser og ikke bare ksoer. Jeg synes det blir slitsomt med all denne nåtteoppvåkningen ettersom jeg kan bruke opptill 1,5-3 timer før jeg sovner igjen. Har tenkt å starte avvenning av henne til uka, men hvordan ken jeg egentlig vite om hun er sulten eller det bare er vane/kos????????? Håper noen har noe oppløftende å komme med.
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg tror det er like mye kos som mat det er snakk om. Og for min del var det derfor uaktuelt å nattavvenne. Men vi samsover, og jeg sovner greit igjen etter pupp, då våre situasjoner kan liksom ikke helt sammenlignes... Jeg vet ikke om dette var noe oppløftende for deg, da. Det var bare mine tanker om det hele. Har du forresten hørt om "The No Cry Sleep Solution" av Elizabeth Pantley? Kan bestilles i mange nettbutikker. Der er det en hyggeligere plan for å få gullet til å sove bedre enn en del andre bøker kan tilby. Det er ingen enkel oppskrift så vidt jeg har forstått, men en kartlegging og gode råd for å komme inn i et annet spor.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 takk for svar. Skal på 9 mnd. kontrollen til uka og kan snakke med helsesøster da. Men vi reiser til syden neste lørdag og skal vi avvaenne bør vi starte natt til mandagen i håp om at vi klarr et før vi reiser. Huff jeg synes dettee er veldig vanskelig å vite sikkert hva man skal gjøre.
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg tror uansett jeg ville ventet til etter sydenturen... av flere grunner. Nytt sted er utrygt, og sannsynligheten for mer oppvåkning om natta øker. Da blir det jo litt bortkastet å nattavvenne før dere drar, så er det bare på'n igjen senere. Og så er det temperaturforskjellen og miljøforandingen - det er kjekt å få en sup om man er tørst. Og til slutt: forebygge magetrøbbel som man jo kan pådra seg i syden. Morsmelk er den beste vaksinen mot slikt, og skulle uhellet være ute har du ikke redusert melkemengden før du reiser i alle fall. Hmmm, nå ser jeg jo at jeg forutsetter at babyen skal være med til syden - det skriver du jo ikke noe om. Jeg bare tok det for gitt, liksom. Men det er jo ikke sikkert...
Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #5 Skrevet 1. november 2006 Godt du tom det for gitt, for selvsagt skal hun være med. er jo en del av familien og jeg ville ikke klart å ha den lille jenta mi hjemme og vært så langt borte fra henne så lenge. kanskje vi skal vente til vi kommer hjem, gubben har jo fortsatt 2 uker av permisjonen sin igjen da. Ettersom hun har sovet over innimellom så kan det jo kanskje være miljøomveltninger som gjør at hun slutter å våkne også. Håpe Håpe Det hadde vært flott hvis hun klarte å kutte ut maten selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå