Gå til innhold

4 mnd og i bil oslo-trondheim

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen med erfaringer fra såpass lange bilturer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen problem.....

Selv om bilstol er det sikreste, så er det fortsatt bra med sikkerthetsnett også i følge biltilsynet, NAF statens vegvesen....

På vår tur med baby i bil, leide vi sikkerhetsnett. Det kostet 60 kr,. mnd. å leie det.... Uten de hade vi ikke kunne tatt lange etapper, da det ikke er særlig bra for en baby å ligge/sitte lenge i en bilstol.

Med et sikkerhetsnett ligger de flatt, og en kan kjøre så lenge en vil uten å tenke på ryggen til babyen. GENIALT.

SÅ min anbefaling-lei sikkerhetsnett, men sjekk om det passer vognen deres først.... bagen på vognen skal oppi sikkerhetsnettet.

Skrevet

Jeg kjørte Oslo-Trondheim med lillesnupp (og storesøster på 2 år) da hun var rund den alderen, kanskje hun var 5 mnd husker ikke helt. Kjørte alene med de også:-)

Jeg liker å kjøre på dagtid, men etter gode råd her inne reiste jeg i 18-tiden istede. Veldig glad for det, for da sov de mye. Stoppet 3 ganger, ammet og skiftet bleie. Det var akkurat passe med stopp, måtte nok stoppet litt mer på dagtid. Så jeg syns 2 timer er maks det man kan kjøre i strekk med så små, gjerne litt mindre.

Siden babyen din bare er 4 mnd, er det ikke så mye å ha med heller. Så rådet er å kjøre på kvleden, og stoppe innimellom for en strekk og mat.

Skrevet

Og jeg hadde IKKE brukt sikkerhetsnett. På en så utsatt stekning som Oslo-Trondheim er, hadde jeg aldri i livet reist med barn som ikke var sikret i stol!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...