Gå til innhold

etter 5 dager med grining sovnet hun etter 3 min;0)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har stått inn ved seng og strøket og nynnet til henne til store! protester fra lille som vil sovne ved puppen..

har vært ett slit for henne ,hun så så utrolig trist ut og hørtes ut som om vi hadde forlatt henne sånn som hun grein.;(

og ikke minst vondt for mor mest tror jeg men har klart å være sterk..i dag tok det 3 min...ikke en liten protest..;) *for en liten engel* hehe

Hun sovnet kl 1915..helt merklig stille..hehe

Hun er no 8,5 mnd og har aldri villet ha smokk eller flaske og jeg begynnte å bli sliten...

Det er da håp for alle om vi har klart det..det er helt sikkert;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barna trenger jo å lære seg å sovne selv, ellers blir det fryktelig slitsomt for de. Og når dere stod der inne og strøk henne, så hadde dere ikke forlatt henne, det skjønte hun nok, men grein vel fordi det var en uvant situasjon (disse vanedyrene.....)

Har også fått vår 3 mnd baby til å legge seg og sovne selv i senga ved å stryke og synge. Tok han opp og la han igjen når det ble for kraftig skriking, men det skjedde bare et-par ganger. Etter TO dager var det greit, han sovner nesten med en gang han får hodet på puta!

Skrevet

Unnskyld meg...de må lære seg å sovne selv ellers så blir det fryktelig slitsomt for ? Jeg tror det er mer slitsomt å skulle skrike i 5 kvelder, bli utrygg osv enn å få hjelp av mammen og pappen sin til å finne søvnen....

Skrevet

Til FruYirdaki:

Slitsomt for barn å ha slitne foreldre.

Må du kverulere og agere som om du har en fasit på barnestell? Alle barn og familier er forskjellige. Når noen finner en metode som fungerer for dem kan du vel heller glede deg med dem i stedet for å komme med sure kommentarer...

Skrevet

Hei,

Tulla her i huset er også " 8,5 mnd og har aldri villet ha smokk eller flaske" - husker deg fra bim, forresten, og hun skriker (etter 14 dager iherdig legging) fortsatt i 20-30 minutter før hun sovner. Skikkelig sta og stidig lita frøken vi har fått. Men vi gir ikke opp enda :-(

Skrevet

Selfølgelig er det slitsomt for barn å ha slitne foreldre. og beklager hvis jeg kverulert. Men av og til tror jeg at vi har litt for store forventninger til at små barn skal sovne på samme måte som voksne og derfor stresser litt unødig med det. Også synes jeg det er veldig brutalt å la ey bitte lite barn gråte så innmari når vi faktisk er utstyrt med pupp som er helt genialt konstruert som sovemedisin...(forsto det sånn at HI ammet) eller man kan hjelpe til på andre måter.

Skrevet

Hei! Jenta vår er 7 mnd og vi har gjort noe av det samme som dere.Det funker helt klart,man må bare regne med at det tar litt tid.Vi begynte for 2 mnd siden ved at jeg satt ved senga hennes og leste et blad.Hun klagde litt,men roet seg raskt med litt stryk på kinnet.

Nå legger jeg henne i senga,gir henne smokken og går litt inn og ut av rommet med jevne mellomrom.Noen ganger legger hun seg til å sove med en gang,andre ganger leker hun litt med en bamse først.Jeg syns ikke det er noe galt i å lære en baby på 7-8 mnd å sovne uten puppen.

Det finnes alltid noen som vil mene noe annet enn deg,stå på og gjør det som er rett for dere:) En ting til,etter at vi begynte med å la snuppa finne søvnen på egenhånd har faktisk pappa`n hennes kunnet legge henne også.Hyggelig for han og deilig for meg!

Skrevet

Til FruYirdaki:

Ja, det hadde vært flott om det fantes metoder som ikke innebar litt skriking. Men jeg kan ikke komme på noen. Prøvde så lenge jeg kunne å la henne sovne med puppen, men til slutt sovnet hun ikke etter at hun var forsynt med pupp. Da var det ingen annen utvei.

Skrevet

Ja så blir det diskusjon om gråting og søvn igjen...... Tror at alle som har unger som sovner av seg selv uten de store dikkedarier ikke kan sette seg inn i hvordan det er å ha en unge som IKKE gjør det. Og man prøver ALT av andre metoder selvfølgelig (var i kontakt med HS, søvnspesialist og leste "tusen" bøker), men her funket ingenting.

Jenta vår er 4 mnd. Hun har vært helt umulig å legge, både på dagtid og kveldstid. Jeg har da lagt meg sammen med henne fordi jeg syntes det var vondt å høre på skrikinga. Men så ble hun jo trøtt i 20 tia på kvelden og så tidlig gidder jeg bare ikke legge meg. Man blir faktisk lei selv om det er ungen og gullet vårt.....

Så vi har latt henne ligge og gråte. Men selvfølgelig må man vite at det ikke er noe annet som plager henne. Hun er mett, nybadet, trøtt og får masse kos før vi legger henne.

I går sovnet hun uten å gråte. De foregående kveldene har hun klynket og klaget i 10 min. Så hos oss er det bare denne metoden som har funket.

Skrevet

Vi hadde ikke eller kunne ikke se at vi kunne gjøre noe annet,prøvd det meste til no.

Kom meg ingen steder for hun måtte ha meg i nærheten

og ettr hun var lagt for kvelden våknet hun masse helt til jeg la meg med henne.

Ikke 30 min alene på 8,5 mnd dusjing om natten og utslitt.

Så fikk jeg i natt faktisk sovne alene i sengen og hun i sin seng ;0) fullstendig ro..

har vært inne på rommet med henne under prosessen og stått ved sengen tatt henne opp når det ble for gale roet henne lagt henne ned igjen strøket og nynnet.

Blir spennende og se om det like knirkefritt i kveld ;0)

takk for støttende ord jenter..og lykke til til dere andre mammaer og holder på med det samme...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...