Gå til innhold

Gynekolog eller fastlege + abc


Charlo

Anbefalte innlegg

Heisann! Ny her, har prøvd i over 2 år, og endelig kom det en liten spire i magen. Termin er 12. juli, så det er jo ennå altfor tidlig å kontakte lege, men skal man egentlig gå til fastlege eller til gynekologen? Min gyn er jo spesialist i graviditeter og slikt, og jeg kjenner liksom ham bedre enn fastlegen - siden jeg har vært der i forbindelse med utredning.

 

Et annet spørsmål. Noen som har født på abc? Når må man søke dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

 

Jeg hadde lang fartstid hos gynekologen min pga SA,MA og hormonbehandlinger. For meg så var det en selvfølge at jeg tok alle kontrollene der gjennom svangerskapet. (hadde bl.a. mange UL i første og andre trimester). + at jeg fikk hormoner de første 10 ukene for å "hjelpe" det gule legemet med jobben.

 

Men det er jo et spørsmål om utgifter og da? jeg bet ca 4-600 kr hver gang hos gynekolog, men hvis jeg hadde brukt fastlegen min hadde det vært gratis.

 

Ang. ABC, anbefaler virkelig dette!! men du må søke veldig tidlig,

jeg fikk sist i Juli og kombinasjonen med babyboom og ferieavikling gjorde at man må søke så fort man får blå strek...

 

Lykke til med spiren!! det fortjener du virkelig etter en lang og hard prøvetid ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født på ABC! Anbefaler det på det sterkeste! Hvis alt er som det skal og du ikke har noen komplikasjoner, kan du føde der. Du bør søke tidlig. Jeg måtte skrive eget brev direkte til ABC fødeavd. Fikk kjempe god oppfølging. Man går jo til kontroll en gang i mnd hos en fast jordmor, og man blir godt kjent med de andre jordmødrene som jobber der. Så når du skal føde treffer du mest sannsynlig et kjent ansikt:) Ang UL er det bare 1 som er vanlig. Den skjer på sykehuset du skal føde på. Mellom uke 17- 19 en gang.. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:)

 

Har også vært så heldig å få føde på ABC, og det gikk over all forventning. Helt fantastisk oppfølging både før og etter fødselen.

Fødte i basseng med akupunktur som smertestillende. Fødestua var som et stort soverom, og pappa`n fikk være der hele tiden.Nå har jeg flyttet laaangt fra Oslo, men hadde jeg hatt økonomi til det skulle jeg reist tilbake for å føde når den tid kommer;)

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...