Maysan27 Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 Har veldig vondt i hodet, intens dunking som har vart et par dager nå, har tatt paracet forrige natt men har stått over i dag, vet ikke hvor lurt det er (?).... Noen andre med hodepine? Er dette vanlig på slutten? Har bare tre dager til termin. Drikker nok, så det er ikke det, en bekymrerer seg jo for alt mulig, mest sannsynlig er det vel en forkjølelse eller influensa men jeg tenker også på svangerskapsforgiftning. Har noen erfaring med dette blir jeg glad for alle svar ;-)
jamaica Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 Har ikke erfaring med det, men ville sjekka urin og blodtrykk med tanke på svangerskapsforgiftning.
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 Har også hatt vondt i hodet et par dager nå.. Tenker jo også på svangeskapsforgiftning, men da er det jo flere symptomer som må til har jeg forstått. Eksempelvis: proteiner i urin, høyt blodtrykk, mye ødem, hodepine.. men du går vel gjevnlig til sjekk nå på slutten gjør du ikke? Jeg har 2 uker igjen til termin og går til sjekk 1 gang i uken. Regner med at det hadde blitt fanget opp der om jeg hadde hatt antydning til svangerskapsforgiftning. Det er jo en grunn til at vi blir fulgt opp så tett mot slutten.. Prøver å stole på det.. Håper hodepinen din går over snart da.. Kan jo være at hodpinen din kommer fra rygg, nakke og skuldre.. Jeg sover fryktelig dårlig og kan kun ligge på siden når jeg skal sove, så tenker kanskje det er noe av grunnen til hopepinen..
Maysan27 Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 31. oktober 2006 Hei, og takk for svar, ringer til jordmor i morgen jeg, skal til henne i slutten av uken, går fremdeles bare annenhver uke. Rart det er så ulik praksis, sa faktisk til samboeren senest i dag at jeg kunne ønske det var naturlig oppfølging en gang i uken ;-) Ja nattesøvnen kan nok bli noe forvridd nå på slutten... hehe! Jeg er så stor og rund at det er et ork å snu seg rundt eller flytte på seg selv om jeg ligger ubehagelig...hehe! La oss håpe vi blir kvitt hodepinen snart iallefall! ;-)
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #5 Skrevet 31. oktober 2006 jeg har også to uker igjen til termin, og sliter litt med hodepine.. har hatt høytblodtrykk, mne dte har gått ned igjen, tror bare det kommer av at deter varmt inne, slitne skuldre og vondt rygg.. så dete r vel bare sånn det er litt på slutten.. ellers så sa legen på sykehuset til meg at vi gravide kan ta paracett 2 stk fire ganger om dagen.. men bare paracett, ikke ibux eller noe.... god bedring damer:)
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #6 Skrevet 31. oktober 2006 Hvis det dunker, liksom pulserer kan det godt hende du har fått migrene... Det er i så fall en diagnose jm ikke kan stille, eller skrive ut medisiner til, så jeg tror jeg heller ville gått til legen!! Bare ta paracet, det er trygt hvis en følger bruksanvisninga. Paracet er ikke et nytt medikament og har fortsatt ikke vist seg å påvirke fostre. Dessuten er det aller mest i 1.tri at en skal være mer enn forsiktig med alt. Stakkars deg, det er forferdelig å ha vondt i hodet - særlig migrene. Ta deg en paracet eller to, legg deg på et mørkt litt kaldt rom og slapp av. Unngå å bade for det utvider blodårene og kan gjøre vondt værre. Unngå å spise sjokolade, stresse, sterkt lys. God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå