Gå til innhold

mitt lille dilemma. være med på dokumentarfilm?

Gjest

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg og min kjære besøk av en svensk dokumentarfilm-skaper (eller hva man skal kalle det).

Hun er en venninne av min svigermor, og hadde derfor hørt om vår "historie". Hennes plan nå er å lage en dokumentar om hvordan par (og single) takler det å bli foreldre i forskjellige situasjoner.

Hun er en veldig seriøs dame, og vi fikk se filmer hun har laget før, og de var virkelig bra!! Laget med stor respekt og fine vinklinger (synes jeg i hvert fall).

Hvis vi takker ja skal hun følge oss i 1 til 2 år framover, og hun vil også fortelle/vi skal fortelle om det siste året vårt.

På en måte har jeg veldig lyst til å være med på dette, for det vi har opplevd kan kanskje hjelpe andre. Og andre vil kanskje forstå og lære mer.

På en annen måte er jo dette veldig personlig, og jeg vet jo ikke om jeg vil dele så mye av privatlivet mitt/vårt.

I tillegg så er det faktisk ikke 100% sikkert (selv om jeg egentlig ikke vil innrømme det) at alt går så bra med jenta vår framover.

Jeg er også sliten og det er ikke bare bare å være meg for tiden heller...Det tar faktisk veldig på psykisk å ha en prematur, selv om det kanskje ikke alltid virker sånn...

Det er mange argumenter for og imot da med andre ord. Men jeg kunne tenke meg å høre litt hva dere synes om det kanskje hva dere ville ha gjort osv ??

Må jo tenke en del på dette, både jeg og kjæresten. Har både kjempelyst og ikke lyst.

Fortsetter under...

på den ene siden er det jo en fantastisk måte å kunne dokumentere en viktig del av livene deres..

på den andre siden.. jeg vet ikke om jeg hadde orket altså.. som du sier.. det blir jo å brette ut privatlivet, du kan risikere at folk får vite detaljer om deg som du ikke ønsker å dele..

er vel bare du selv som vil kunne avgjøre dette, sammen med dine kjære..

men gjør du det ville jeg sørget for en god kontrakt, der du kan nekte henne å bruke klipp du ikke føler deg vel med, feks?

lykke til med avgjørelsen! spennende da!

Gjør det som føles rett for deg og dere!!

Men jeg syns det høres ut som en kjempe flått idè. Vist andre får se dette kan det gi håp. De kan se at det er normalt å være sliten,kanskje få håp om å ikke gi opp.

vet du er i en fryktelig vanskelig situasjon,så du må tenke på hvordan det er for deg å stille opp på noe slikt.

Men hvorfor ikke vise hele verden den flåtte,sterke jenta deres? Og vise alle hva dere går gjennom nå og senere? tenk vist du hadde sett e nslik film førdette skjedde?

Men uansett hva du gjør må det være rett for dere og deg. Du må ikke gjøre det for at noen andre skal bli glad.

Og jeg tror det kommer til å gå kjempe fint med snuppa. Dere får nok en kjempe fin jul sammen alle 3. Gled deg til deres første jul sammen.

Gleder meg til å få min å til å feire første jul sammen som familie :)

Lykek til så kjempe mye!

*STOR god klem*

Hei 87_jenta og lille Nora Sofie<3

Tror egentlig det er omtrent umulig å sette seg inn i deres situasjon og råde til det ene eller det andre.... Som du sier så er det på mange måter en veldig flott mulighet, men samtidig så er du kjent med mange av de sidene som gjør at du/dere føler at det kanskje blir tung/vanskelig å stille opp (sider som andre ikke kan klare å sette seg ordentlig inn i)!!

Hørtes jo veldig spennende ut!! Og en slik dokumentar er garantert en stor hjelp/nyttig informasjon for mange andre! Kanskje kan dere til og med lære litt selv ved å stille opp??

Vil ikke råde deg til hverken det ene eller det andre, men håper du/dere finner ut av det og at du blir fornøyd med valget!!

Masse lykke til med lille Nora Sofie!!

Annonse

Jeg forstår veldig godt at det er ett dilemma. 2 år er ganske lenge.

Ei venninne av meg har vært med på dokumentarfilm, de har drevet å filmet i nesten 2 år nå, og er endelig ferdige. Jeg fikk inntrykk av at det ikke var ofte de ble filmet. Kanksje en gang i måneden bare, så sånn sett så kommer dere ikke til å bo i ett "reality- show", likevell så vet dere ikke hva de neste 2 årene kommer til å bringe med seg.

Lykke til med beslutningen og med lille Nora Sofie:o)

Hvis du skulle hørt på meg så skulle dere ha gjort det, ;-) fordi det er så utrolig sterkt og nydelig med slike dokumentarer. Men dere skal bare tenke på dere selv og hva DERE orker fremover. Det er deres liv. Men jeg også regner med at dere blir bare filmet noen dager i mnd kanskje, og at dere får selv klippe ut ting dere ikke vil ha med. Samtidig så kan det bli j****g vanskelig hvis noe galt skal skje. Så dette er bare opp til dere og hva dere føler dere kan gå igjennom. Ønsker dere ihvertfall lykke til.

Klemmer

Kan ikke helt sette meg inn i situasjonen, for det blir litt uvirkelig...

Men dersom dere har krefter til det og virkelig ønsker, må jeg si at slike dokumentarer er med på å bygge stort håp i noen med samme situasjon...

Dersom dere klarer er det flott og jeg tror dere kommer til å få mye ut av det selv også (selv om jeg ikke kan uttale meg noe særlig om dette)

Men om dere ikke orker å gå gjennom det er det heller ingen som klandrer dere eller holder nag fordet...

Det handler enkelt og greit bare om hva dere selv vil...

Lykke til :)

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...