Gå til innhold

Ved keisersnitt... blir man lagt i narkose da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller er man bedøvd fra magen og ned?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enten bruker man epidural, om den ikke virker, så for man narkose!

Skrevet

ved planlagt ks er det spinal eller epidural, effekten er den samme, mens det ved enkelte hastekeisersnitt også brukes full narkose hvis det er best i den aktuelle situasjonen. De vil nok helst bruke epidural/spinal, er mindre risiko da. Narkose er jo narkose, selv om det stort sett ikke er noen komplikasjoner da heller.

Skrevet

jeg har nemlig heeelt skrekken for å få hastekeisersnitt og er redd for å få narkose:( fikk det når jeg var 6 år under en operasjon...og hjertet mitt stoppa og de sleit med å få meg te å våkne igjen...

Skrevet

Jeg hhadde haste keisersnitt for 9 år siden. Fikk epidural føre gr. manglende effekt av riene. Men da smertene forsvant, forsvant veene også.

det endte med haste keisersnitt. fikk full narkose, "sov" helt i to timer, Men hadde ettervirkninger av narkosen nesten helt til neste morgen. Hun ble født kl 13 på en torsdag.

Det spørs hva forårsaket hjertestans. Om det var fysikken din, altså svak hjerte fra tidl. eller lignende. Eller om det var rett og slett gr. selve medisinen. Det finnes flere forskjellige typer medisiner. legene vet nok fra journalen din om hva som forårsaket stansen. og prøver noe annet.

En annen ting. Det skjedde da du var liten. Det er ikke sikkert at du ville reagere på samme måte nå, på samme medisin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...