Gå til innhold

Jeg har så lyst til å amme babyen min!!!

Anbefalte innlegg

Babyen er atraks 5 mnd.. Fått mat på flaske de siste 2mndene pga stress (helsestasjonen osv.) og lite melk. Babyen ble urolig og misfornøyd. Nå er det en skikkelig gladbaby.Har hele tiden pumpet meg så jeg har fortsatt litt mm som jeg gir.. Savnet er stort etter å amme. Da jeg har prøvd å gi brystet virker det som babyen ikke forstår omtrent hva man skal gjøre. Ble så lei meg så holdt på å begynne å gråte. Føler meg som en elendig mamma. Drømte til og med her en natt at babyen sugde som bare det. Sukk. Da er øsnket stort..

Fortsetter under...

Off! Synest skikkelig synd i deg altså! Det kan ikke være noe gøy! Men du er ingen elendig mamma!! Du gjør jo bare det som er best for babyen din. Den er glad og fornøyd, ingenting er jo bedre enn det!:)

Jeg er en av de som strever med ammingen, og har ofte lyst å gi opp og begynne med flaske. Men så tenker jeg at da kommer jeg til å savne å amme, for det er jo så kos når det av og til går fint liksom..

det kan jo hende at babyen din tar puppen etter en stund da..er bare å prøve hver dag. Lykke til!:)

Hva med å forsøke å gi mme i hjelpebryst? Allianseapotekene bestiller over natt hvis du ber om det, og du kan se video av hvordan det virker på ammehjelpen.no Da legger du bort flasken og gir melken med denne sonden på puppen. Hvis du absolutt vil dette nå.

Men elendig mamma er du jo ikke da, vennen...

Jeg har forsøkt hjelpebryst tidligere.. Da lagde jeg et selv da vel og merke og det var ikke å foretrekke. Ble bare ildsint og vred seg unna. Sukk. Savner kosen å amme og føler meg skikkelig elendig ved å gå glipp av dette. Når jeg får neste baby skal jeg ikke gi flaske.. Savner den tiden hvor puppen var alt i hele verden.. Holdt på å gråte da hun ikke skjønte hva den puppen skulle gjøre ved munnen hennes.. Var virkelig tungt.

Er det virkelig ikke håp siden babyen er så "stor"?

hi

Forstår veldig godt at dette er sårt for deg! Jeg forstår også følelsen av elendighet, har vært borti alt dette og er der fremdeles.... Ga flaske de første to månedene pga store smerter som umuliggjorde ammingen, mulighens såkalte vasospasmer, fikk lite hjelp fra barsel og visste lite selv, og reiste hjem med flaske.... Jeg gjorde flere forsøk med å prøve å amme, men fremdeles vondt. Etter to måneder presenterte jeg igjen brystet, da gjorde det ikke vondt, men gutten min ville ikke ha. Nå er han tre og en halv måned. Gir fremdeles flaske, men får til å amme litt innimellom, de stundene gir meg mye! Jeg pumpet meg også gjennom hele perioden. Måten jeg får ham til å ta brystet på er at jeg går rundt med ham, får ham døsig, greit med et mørkt rom. Gir ham tutt, som han ligger å tutter på. Stimulerer brystet mitt slik at brystvorten blir hard, drar ut tutten og "smetter" brystet inn. Noen ganger fortsetter han sugingen på det, og jeg hører han svelger etterhvert og får i seg mm. Har også lykkes noen ganger med ammeskjold... han tror sikkert det er flasken... Etterhvert som han suger napper jeg det bare bort.

Har også prøvd å fått ham til brystet ved å kose hud mot hud og presse ut noen dråper fra brystet som han slikker i seg, og på den måten vekke nysgjerrigheten, da blir det ikke så påtatt at "nå skal du ha mat fra puppen" som resulterer i full nekt.

Jeg har gått mange runder med meg selv i forhold til hvor mye jeg skal prøve og ikke prøve. Gutten min liker best flasken, det kommer jeg ikke bort ifra, men når han først tar brystet og ser at det kommer melk, virker det som han liker det, men han har også en tendens til å sovne under ammingen. Hvis han skriker mye når jeg tilbyr han bryst må jeg vurdere om det er verdt å fortsette, kan ikke tvinge brystet på ham. Jeg har etterhvert forstått at det ikke nytter å ha ambisjoner om noen fullamming for min del. Men jeg setter veldig pris på de stundene vi får det til sammen.

Ikke slutt å prøv, men avslutt hvis det blir for mye skriking og prøv igjen og igjen. Tutt / ammeskjold har hjulpet for meg for å "hekte" ham på, har også dryppet melk i munnen på ham samtidig som jeg har nærmet meg med brystet. Det har også hjulpet å bære. Krever mye jobbing, og kan være ganske krevende.

Sender deg varme tanker og ønsker deg lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...