marianelle Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 .....om man får en gutt eller ei jente?
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 Vet at noen har sagt at det er forskjell i hjertefrekvensen hos jenter og gutter... Vet bare ikke hva. Ellers tror jeg ikke det er andre tegn... Dette med jente- og gutte-mager er bare tull, ikke pålitelig i det hele tatt! Selv om det stemmer for noen, er nok dette tilfeldig...
3barnsmor? Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 Hjertetegn er et ganske sikkert tegn på om det er gutt eller jente. Men guttemage/jentekropp er bare tull. Jordmor som tok imot meg på føden var fast bestemt på aat jeg fikk jente, det som kom ut var en perfekt liten gutt som jeg visste fra før av at det ville bli.
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 Merkelig at en jordmor sa det.. Hun burde jo vite at det er tilfeldig... Skulle tro hun hadde sett nok mager til å ha erfart det..!
3barnsmor? Skrevet 31. oktober 2006 #5 Skrevet 31. oktober 2006 Ja ikke sant. Hun var bombesikker på at jeg skulle ha jente, å hun hadde da slutta å telle når hun hadde tatt imot nummer 300 som hun sa. Men men, lov å ta feil også da
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #6 Skrevet 31. oktober 2006 Det med hjertelyd er bare noe stort tull! Babyen sin puls reguleres av når i svangerskapet man er, hvor stort fosteret er og hvilken aktivitet fosteret er i (sover, er våken osv). Jo større barn jo lavere frekvens, jo mer aktivitet/mor er nervøs el, jo høyere frekvens. Om dere har lagt med ctg registerering endel ganger vil dere selv oppleve hvor mye hjertefrekvensen hopper på en time, så det er helt tilfeldig hva den er på akkurat i det lille minuttet jordmor eller lege måler den.
3barnsmor? Skrevet 31. oktober 2006 #7 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg vet av erfaring at det med hjertefrekvensen IKKE er tull, når Seb lå i magen var det som om det var på en gutt og det var en gutt ul visste og det var en gutt som kom ut.
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #8 Skrevet 31. oktober 2006 Hehe, nå er vel ikke en riktig nok til å sette en stander vel? ;-) Mine gutter har lagt mellom 115 og 170 i frekvens (ene hele den skalenpå 1,5 times registering), og de er absolutt ikke tvekjønnet! *ler*
3barnsmor? Skrevet 31. oktober 2006 #9 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg har hatt det sånn, å alle jeg kjenner har hatt det sånn. Så hvordan kan din erfaring v'ære nok til å si at det IKKE er det da? Jeg bare lurer jeg.....
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #10 Skrevet 31. oktober 2006 Vel, det har ikke stemt på noen av de jeg kjenner fordi at de, som jeg, har opplevd ulik frekvens både på ulike kontroller og hoppet mye på lengre registeringer for de som har hatt det (vi diskuterte det faktisk seneste på jentekveld på en uke siden, tegn på gutt/jente og hva som stemmer eller ei og da var alle enige om at det med hjertelyd stemte i hvertfall ikke!). Altså, det vil jo stemme på noen målinger, men ikke på alle siden frekvensen hopper, og det bør den jo, fra gang til gang.
3barnsmor? Skrevet 31. oktober 2006 #11 Skrevet 31. oktober 2006 Vel jeg er totalt uenig med deg, klart den ikke lå på den samme frekvensen hele tiden men den lå på det som var typisk gutt. Å for de andre jeg kjenner aå har det vært på samme måte. Så skjønner ikke hvordan du kan si at det er bare tull?
3barnsmor? Skrevet 31. oktober 2006 #13 Skrevet 31. oktober 2006 Hva er det ikke er du svarer på? Hehehe.
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #14 Skrevet 31. oktober 2006 Med mindre du kan vise til forskning på området så vil jeg fortsette å hevde at dette er noe tull, først når barna kommer i tenårene vil hjertefrekvensen bli ulik for gutter og jenter (på genrelt grunnlag) fordi de da vil få ulike kropper, kvinner er generelt mindre enn menn og har derfor også i snitt litt høyere hvilepuls enn menn, men dette gjelder ikke barn opp til tenårene og ingenting sier at dette skal gjelde fostre heller. Ren logikk med tanke på at fostre på sett og vis er små barn de også. Jo mindre et dyr er, jo raskere vil hjertefrekvensen være, det gjelder også mennesker, så sånn sett vil det om noe være logisk at en liten baby har en noe raskere puls enn en stor baby, og med noe snakker jeg om kanskje et snitt på 5 i forskjell i antall slag i minuttet, maks! Dessuten kommer det an på aktivitetsnivået. Skjønner ikke hvordan du kan hevde at dette er slik jeg, det henger jo overhode ikke på greip, ingenting logisk tilsier at det overhode kan stemme, det er nok heller tilfeldig om det stemmer noen ganger.
3barnsmor? Skrevet 31. oktober 2006 #15 Skrevet 31. oktober 2006 Vel, det er bare å spørre jordmor/lege det så får du vite det. Gidder ikke å diskutere en sak med deg som jeg vet jeg har rett i uansett, å du kan ha rett du også det er jo forskjellig fra svanerskap til svangerskap, men slik har jeg opplevd det og alle jeg kjenner med å har en del venner som har barn. Så vi kan diskutere til du blir blå, jeg gir meg like lite for det .
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #16 Skrevet 31. oktober 2006 Da jeg spurte en jordmor om dette når jeg skulle ha førstemann lo hun rått og lurte på hvor i alle dager jeg hadde det i fra, hun var helt oppgitt over at folk fortsatt trodde på sånt, men om du vil er det jo bare til å sette igang en spørreundersøkelse på Skravlesiden så får vi se hva resultatet blir ;-)
3barnsmor? Skrevet 31. oktober 2006 #17 Skrevet 31. oktober 2006 Er sjelden inne på skravlesiden, men ja du kan jo kjøre en spørreundersøkelse der du.
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #18 Skrevet 31. oktober 2006 Ja, har begynt en, men det går litt trått, hehe... Smaskeli mener det ikke stemmer, snakket akkurat med min nærmeste venninne noe (pga noe annet altså) og da måtte jeg jo bare spørre og hun sa at på henne var det omvendt i hvertfall, hjertelyden lå på 140-150 da hun ventet gutten og på 120-130 da hun skulle ha datteren.
marianelle Skrevet 1. november 2006 Forfatter #19 Skrevet 1. november 2006 Huff da, det var da ikke meningen at dere skulle krangle sånn.... Min første lå på frekvens mellom 134 og 146 og det ble en gutt..så i det tilfellet ble vel ingenting verken rett eller galt! Men det er artig å se de sterke meningene deres!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå