Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg er 19+2 og har i det siste fått en del smerter nederst i ryggen og øverst på rompa/hofte. Har snakket med jordmor som mener at jeg må få tilrettelagt på jobben slik at jeg ikke blir sykemeldt. Dette er vanskelig da jeg får vondt både når jeg sitter for lenge og står for lenge. Det er også vanskelig med å "bare ta pause" når jeg føler for det da vi har lite bemanning for tide. Så det jeg lurer på er om det er vanlig å få ryggsmerter så tidlig i svangerskapet? Kan det lønne seg å spørre om sykemelding en dag i uken da jeg jobber fullt? Synes dette er vanskelig da jeg ikke liker å være borte fra jobb, men samtidig skal en jo passe på seg selv litt. sorry at dette ble så langt men håper noen kan ha noen svar.
jla83 Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 hej! jag har haft ont i ryggslutet/rumpan och ner i speciellt ena benet sedan ca v.7... doktorn säger att detta beror på hormoner och att det kan gå över om man har tur. det kan även bli ännu sämre... jag jobbar bara 30% vilket bara är halv dag, varannan dag. efter bara fyra timmar på jobbet är jag helt slut. har provat att sitta och att stå om varandra. får göra det jag orkar på jobbet och lägga upp när jag vill jobba mina timmar själv. nu är jag i v. 15 och tycker också att det är tidigt med smärtor så här tidigt, men det verkar inte vara så mycket man kan göra åt det. bara hjälpa så att det blir lite bättre för stunden genom olika strech-övningar/använda bra skor. (för mig iallafall) hoppas du blir bättre!
Aurora73 Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 Heisann! Jeg er 19+4 i dag og i går ble jeg sykemeldt 50% pga ryggsmerter. Jeg har hatt det i et par uker nå, men det er "umulig" å få det tilrettelagt på jobben slik at jeg kan jobbe fullt. Må si det er godt å få styrt dagen selv med tanke på når en kan legge seg nedpå litt, sitte og gå. Er jeg på jobb kan jeg ikke tilrettelegge dagen på samme måte. Har i et par uker brukt noen feriedager til å finne ut om det er bedre å slappe av litt innimellom, noe jeg har funnet ut at passer meg i alle fall. Har også begynt å svømme, og har fått henv. til bassengtrening med fysioterapeut. Gleder meg til å komme igang med dette! Du må nok selv finne ut hva som er best for deg, men bassengtrening er visst å anbefale for å prøve å forhindre at det blir verre. Klem Hege
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 31. oktober 2006 tusen takk for svar begge to:) Har en legetime neste uke så jeg skal tenke litt frem til da. noen flere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå