Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 JEg har en nå 10 måneder gammel jente. Og har gjort meg noen tanker om hva jeg evt ville gjort annerledes, dersom jeg viste det jeg vet i dag, eller når jeg vet får neste mann. Er det slik med dere? Hva angrer dere litt på dere gjorde nå i dette første året til babyen? For meg så angrer jeg på at jeg "stresset" med å få henne over i sportsvogna. Skulle ønske jeg kadde hatt henne i baggvogna enda litt til, hadde jo mer enn nok plass i min vakre simo duo. I det heiletatt angrer jeg litt på at jeg stresset med at hun heile tiden skulle nå neste milepæl, og neste og neste, Men den neste babyen min, hvis jeg er heldig å få flere, så skal jeg heller ta det med ro. Kose meg med babyen min. Ikke bakymre meg om babyen ikke er så flink å løfte hodet, eller ikke har fått tenner når naboungen har. Jeg skal heller kose meg å trille bagvogn, enn å putte ungen i sportsvogn for tidlig. Jeg skal nyte dagene, ikke jage etter den neste. Men egentlig, så skal jeg ikke begynne med dette når nestemann kommer, men jeg skal begynne med dette i MORRA.
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 Skulle gjort to ting annerledes: 1: sluttet å amme LENGE, LENGE FØR!!!! 2: Tatt ut et helt års perm, og ikke bare ni mnd.... Neste gang blir det minst ett år! Ellers har jeg ikke stresset med noe, og føler ikke noe ellers skulle vært gjort annerledes. :-D
Eliise Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 Angrer på at jeg ikke gav amminga litt mere tid. Gav henne flaske når hun var et par mnd når det begynte å bli lite melk i puppa på kveldene. Nå er hun 4 mnd, og melka forsvinner mer og mer.... Så langt så er det vel det eneste tror jeg =)
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 Glemte å si at han er 8 1/2 mnd nå...
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #5 Skrevet 31. oktober 2006 1: Skulle hatt et stort, mykt, behagelig og marineblått bæresjal til å bruke allerede på sykehuset. Fatter ikke at jeg alltid trillet han rundt i den plastkassa. Falt meg ikke inn å bære han. 2:Skulle kooost han mye mer på sykehuset. 3:Brukt bæresjal hjemme i stedet for å bære armene av meg;) Ellers angrer jeg ingen ting. Har brukt mye tid til å kose, leke og styre på og endt opp med en trygg og glad gutt på ni mnd. Jeg bruker forresten bagvogna - så vidt han får plass he he. Har "følt" på det, og fått noen kommentarer på at jeg ikke har skifta til sportsvogn. Skal gjøre det nå, hvis ikke kommer jeg kanskje til å angre på det? Blir nok mer artig for han når han kan se litt mer:)
Leah & Marcus & Tilda Skrevet 31. oktober 2006 #6 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg skulle ikke ha vært så livredd for å gi ham flaske og smokk, da hadde han kanskje brukt det den dag i dag. Også skulle jeg ikke ha latt ham bli vant til å koses i søvn, så hadde jeg kanskje hatt en hel natt søvn etterhvert.
fru pigalopp Skrevet 31. oktober 2006 #7 Skrevet 31. oktober 2006 Sikker på at det er for sent da? Hva med å kjøre på med amming nå? Hvis du ammer ofte og tømmer brystene godt så vil sikkert melkeproduksjonen ta seg opp igjen. Å gi tillegg forsterker bare problemet med lite melk, men det vet du sikkert:)
Turbomamma (gutt 170606) Skrevet 31. oktober 2006 #8 Skrevet 31. oktober 2006 min er bare 4,5 mnd enda, men jeg skulle ikke vært så redd for å gi han litt flaske innimellom for å venne han til det. Nå er det nemlig vanvittig pes å få han til å drikke fra flaske og dvs at det ikke frister med barnevakt. Men det FRISTER å komme seg litt ut snart - for å si det sånn! jaja... Jeg angrer også på at jeg ikke har kjøpt meg noe bæreanretning (bortsett fra babybjörn) enda - for jeg har vondt i ryggen ass...
SK&Maylen Skrevet 31. oktober 2006 #9 Skrevet 31. oktober 2006 Eg har tatt alt med ro, nesten heile veien, einaste eg veit er at eg ville stole mer på min egen magefølelse og ka eg meiner ville vere rett istedenfor å alltid høre på de på sjukehuset! Vi har hatt det supert! Snuppa er 9mnd, og tida går alt for fort! =)
"min villemo" Skrevet 31. oktober 2006 #10 Skrevet 31. oktober 2006 d eneste jeg angret på var at jeg ikke slutta med amminga tidligere enn jeg gjorde (slutta helt når hun var litt over 2 mnd..) .
sunshine&gullungen+bitteliten Skrevet 1. november 2006 #11 Skrevet 1. november 2006 Hvorfor ville du sluttet å amme lenge før Lykkelita? Jeg er litt usikker på hvor lenge man virkelig bør amme.. Jeg syns det er fryktelig vondt og har ikke lyst til å amme lenger enn jeg må.. jeg tror dette norske ammehysteriet er litt overdrevent og tenkte amme til 3-4måneder. WHOs retningslinjer er jo faktisk til for barn fra hele verden, og jeg forstår at barn fra u-land anbefales å ammes til 2år men her i norge med rent vann og god mat med masse næringsstoffer.. hmm vet ikke helt jeg asså
Gjest Skrevet 1. november 2006 #12 Skrevet 1. november 2006 Det er et kjøp jeg angrer fryktelig på, og det er barnevogn som vender slik at hun alltid ser fremover. Kan ikke snus. Vesla mi elsker å se ansiktene våre og hadde roet seg mye mer i en vogn som vender mot meg. Dette er noe jeg angrer på hver eneste dag og hun er 6 mnd. Er jo greit at vogna vender utover nå som hun begynner å bli eldre, men mens hun var liten, og fortsatt, burde hun se ansiktene våre på trilletur.
Eliise Skrevet 1. november 2006 #13 Skrevet 1. november 2006 Jeg har prøvd =( Hun hylskriker og snur seg bort... Nekter å ta puppen når hun er sulten!! Skulle virkelig ønske vi fikk opp produksjonen igjen, for all den flaske kokingen, og mat lagingen er tungvint! Men jeg har gitt opp....
Gjest Skrevet 1. november 2006 #14 Skrevet 1. november 2006 Babyen min er bare 5 uker, og jeg har heldigvis innsett at min "jobb" om dagene er å passe baby. Noen dager rekker jeg knapt en dusj før mannen min kommer hjem, og det er helt ok. Jeg satser hardt på å kose meg meg ungen, og tror det er en god plan!
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 1. november 2006 #15 Skrevet 1. november 2006 Jeg pumpet i fire mnd for å skulle amme... hadde masse melk, men stafylokokker i begge brystvortene i nesten tre mnd, ingen medisiner funket, og det fortsatte med brystbetennelser da jeg etter 3 1/2 mnd beg m amming. Da jeg sluttet med ammingen ble jeg frisk etter noen dager, og gutten gråt mindre, og jeg skjønte endelig at jeg var blitt mamma... har INGEN minner fra de første fire mnd med gutten min. Det eneste jeg husker fra den tiden er SMERTER og den H*****TES gule elektriske pumpa..... :-(
Hidjey Skrevet 1. november 2006 #16 Skrevet 1. november 2006 Dette høres ut som meg!! Nå er Marcus riktignok bare en mnd gammel, men jeg sliter med staflykokker og pumper meg hele tiden! Det sliiiiter på kreftene, føler at det eneste jeg gjør er å melke meg. Føler meg helt låst til leiligheten, kan ikke legge ut på lengre turer for jeg må jo hjem og pumpe.. Lurer på hvor lenge det er verdt det..
Stor_smil Skrevet 1. november 2006 #17 Skrevet 1. november 2006 Vil ikke si at jeg angrer, for barseltiden og året i permisjon har vært ett kjempefint år. Jeg skulle gjort alt for at det hele hadde tatt lengre tid:o) Men jeg har gjort meg noen erfaringer, som jeg tar med meg til nestemann ) 1. Filmet under fødselen.. ikke veldig detaljert.. men jeg husker så lite fra alt sammen, så det hadde vært fint og foreviget de minnene på film 2. Tatt flere bilder fra barsel.. var helt i skyene, så tok nesten ingen bilder 3. Startet med rutiner så tidlig som mulig.. lillegutt sov i sofaen helt til vi gikk og la oss, fem til han var over 6 mnd..da var det vanskelig å snu rutinen 4. Tatt nattavvenningen på ett myyyye tidlieger tidspunkt.. ammer enda mye på natt, og han er over ett år 5. Lært han å sove hele natten i sin egen seng.. våkner mellom kl 23 - 00, og nekter å sove før han er i vår seng 6. Ikke stresset med alt mulig. Jeg var redd for aaaalt. Ble fort sur og stresset i begynnelsen, fordi jeg bekymret meg så mye for den lille. Dessuten hadde jeg lite overskudd til noe annet, fordi jeg måtte være sammen med den lille hele tiden.. sikkert helt naturlig, men det ble så intenst at jeg følte me nakennår han ikke var på fanget mitt 7. Investert i ett bæresjal.. har alri brukt det ellerforsøkt det, men har absolutt tro på at det er ett supert kjøp:) 8. Begynte med grøt tidligere.. han hang i puppen min 24 timeri døgnet når han var rundt 4-5mnd... Tja.. det var vel det .. hihi, så litt erfaringer ja.. )
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 1. november 2006 #18 Skrevet 1. november 2006 Jeg har en jente på snart 2 måneder og er egentlig ganske fornøyd med sånn vi har det.. Noe fordel har vel at samboern min har et barn fra tidligere forhold og har vært gjennom dette før:) Men på sykehuset så stressa de meg så mye med ammingen.. Fikk melk veldig sent pga Mina hadde gulsot. Tok lang tid før hun egentlig skjønte hva den puppen var til hehe... Men fant fort ut at hun ikke la noe særlig på seg da jeg bare ammet henne, så hun kose sugde nok litt ja.. Ikke så lett for meg som er helt fersk å vite det.. Så nå ammer jeg først og gir mme på flaske etterpå.. Har mistet litt melk i den ene puppen, men tar det ikke så tungt.. Mina er så rolig.. sover hele natta og sover masse på dagen.. Helt utrolig..
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 1. november 2006 #19 Skrevet 1. november 2006 Jeg ville ha sluttet..... for at du skal blir frisk, og at dere begge skal få det bedre.... God bedring!
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 1. november 2006 #20 Skrevet 1. november 2006 Tja, nå er jenta mi bare 4 mnd men noen erfaringer har man da gjort seg. Jeg skulle ikke ha hørt på de på barsel som sa at jeg skulle ha henne sammen med meg i senga hele tiden. Det har vært et slit å få henne til å sove for seg selv og nå begynner vi å bli lei. Søvn må man jo bare ha uansett hvor glad man er i ungen. Skulle generellt ha stolt mer på magefølelsen min da hun var nyfødt i stedet for å høre på barseldamene.... Og så skulle jeg ikke kjøpt så mye klær til henne. Like vanskelig hver dag å finne ut hva hun skal ha på :-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå