Gå til innhold

Isjiasnerve i klem... (Prøver her også)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg ikke får noen svar på skravle så prøver jeg her... I håp om at noen vet noe om dette...

Har nesten fått konstatert at det er det som plager meg, lege som sa at det kunne være det.

Er nå 2 uker siden jeg var på kontroll hos legen, og da var det bare av og til jeg hadde vondt, og helst på kveldstid.

Nå er historien en annen...

Sitter nå hele dagen på jobb, og klarer knapt å sitte på høyre side av rompa.

Går vonde strålinger nedover høyrefoten, og litt oppover ryggen.

Har hørt at det værste man kan gjøre når man har dette er å sitte i ro. Problemet mitt blir derfor bare større, når det er det jeg gjør på jobb.

I 8 timer om dagen. Hva skal jeg gjøre? Er bare 20+3, så jeg synes det er tidlig å få en eventuell sykemelding...

Er det noen øvelser man kan gjøre? Noen form for trening?

Hvis det ikke er det, må jeg nok ty til en sykemelding, for jeg klarer som sagt nesten ikke å sitte...

Håper på mange svar her, er ganske desperat etter en ordning på dette nå.... =(

Noen andre som har dette? Går det over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje det er bekkenløsning?

legen din kan sikkert hjelpe deg??

hvor var det du ikke fikk svar?

skravle?

hva er det..?

har hørt snakk om det før innpå her også..

Skrevet

Er nok ikke bekkeløsning, men isjiasnerve i klem ifølge legen min.

Vil ikke "ty" til legen enda, da jeg har på feelingen at han bare vil sykemelde meg da, så derfor lurte jeg på om det er noen som har noen gode tips mot dette! =)

Skravle er skravlesiden. Et annet forum her inne.

Skrevet

åja..:) er det noe bra forum da? heter det skravle? hvor finner jeg det?

ikke for å ta fokuset bort fra ditt spørsmål altså..håper noen kan hjelpe deg !!

Skrevet

Hehe, neida helt greit det!

Hvis du ser helt til vestre i margen her, også scroller litt ned, så finner du en oversikt over alle forumene. Skravlesiden ligger øverst der.

Er et veldig fint forum, der det snakkes om alt mulig rart.

Skrevet

jordmor sa at jeg og har det samme som deg, men det blir ikke verre hvis jeg sitter i ro.. men det kan jo være bekkenlæsning og da.. men når jeg får isjias så er det ingenting som hjelper.. tar det bare med ro å ikke belaste foten så mye så går det over av seg selv... vet ikke om dette hjalp så mye, men.... det er jo sikkert forskjellig fra person til person..

Skrevet

nei, det er IKKE tidlig å få sykemelding... jeg var student i mitt forrige sv.skap og ble sykemeldt fra studiene fra omtrent uke 22... pga altfor mye sitting i løpet av dagen.. det som hjalp for meg var å variere, med å gå litt, sitte litt, stå litt, ligge litt... ingenting var godt over tid, så her gjalds det å variere som best man kunne....

også hos meg regnet legen med at det var isjasnerven som lå i klem

Lykke til.. jeg ville ha bestiilt meg time til lege igjen og fått en sykmelding, iallfall 50 % om du ikke vil 100 %..

Tenker på deg.

Skrevet

Jeg har også en del ryggsmerter og skjønner deg godt. vil heller ikke ha sykemelding så tidlig. prøver å holde ut, men lurer på om det blir sykemelding en dag i uka eller noe. Jeg tenkte å spørre om fysioterapi, kanskje det er noe for deg også?

håper det blir bedre for deg snart:)

Skrevet

Hei jente18_9feb og takk for svar. =)

Hos meg er det skikkelig vondt å sitte, da jeg også belaster setet på høyre side. Prøver selvf. å ikke gjøre det, men det ser jo helt teit ut å lene seg heeelt over på venstre side når jeg sitter på kontoret... heheh....

Prøver å ligge med pute mellom bena om natta, men klarer ikke å ligge på høyre side. Puten avlaster litt der og da, men blir ikke bedre.

Det er nok som du sier, forskjellig fra person til person..

Skrevet

Nei, jeg tror faktisk jeg må krype til korset og ringe legen imorgen.

Skal høre om jeg kan få aktiv sm eller 50% i en ukes tid, slik at jeg får slappet av, og ha muligheten til å røre på meg.

Kan jo være det som trengs for at jeg ikke skal gå på en skikkelig smell om noen uker...

Kanskje høre om henvisning til fysio. eller kiropraktor... Vet ikke om det er noe som kan hjelpe, men er jo verdt et forsøk.

Tusen takk for svar, skal prøve å overtale meg selv til en liten sykemelding...

Klem fra

Skrevet

Pass på å se om du kan få med deg noen gode tips i samme slengen, da:-) Er det noen som vet hva du kan gjøre for å få det bedre, så burde det jo være legen...

Skrevet

Ja, skal høre med legen jeg, og så skal jeg si ifra her inne, slik at andre som er plager skal få nytte av det! =)

Skrevet

anbefaler deg en tur til kiropraktor, du kan jo ikke ta røntgen nå siden du er gravid men der har di hvertfall stor kunnskap om dette. Går selv til kiropraktor pga ryggsmerter, med strålinger nedover foten. gikk sykmeldt 100% i 3 mnd mens jeg fikk behandling, deretter begynte jeg på i 50% jobb. ble deretter verre, så er nå 100% sykmeldt.

Synes det er bedre å være sykmeldt nå å ta det med ro, slik at jeg kanskje slipper å store smerter å plager i slutten av svangerskapet.

Skrevet

Jeg har isjiasnerve i klem. Går til behandling hos fysio 1-2 dgr i uken. Blir ikke helt bra, men det hjelper litt iallefall.

Skrevet

Huff, har kjent dette et par ganger de siste dagene jeg og. Kjempevondt av og til nederst i ryggen og nedover hele høyrefoten, mens andre ganger er jeg helt fin. Noen som vet om det er noen slags ryggøvelser som kan hjelpe? Har ikke lyst at det skal bli værre. Og er dette noe som er vanlig for gravide og som vil gå over etter svangerskapet?

Skrevet

Hei!

Endelig er det noen som har det samme som meg! Jeg har også vondt i høyre side av rompa og nedover låret. Jeg har deltidsjobb hvor jeg står hele dagen, så jeg fikk sykemelding fra jeg var i 21. uke. I tillegg er jeg fulltidsstudent og sitter veldig mye.

Legen trodde det var symptomer på bekkenløsning eller korsryggplager, og har vært hos fysioterapeut hvor det har blitt konstatert både bekken-, rygg- og muskel-plager. Det er muskler som strammer for isjiasnerven, slik at den kommer i klem.

Har bare vært hos fysioterapeut to ganger til nå, men merker at det hjelper. Får massasje og tips til øvelser, hvilestillinger og sånt.

Du burde spørre legen din om henvisning til fysioterapi!

Skrevet

Jeg har også isjasnerven i klem. Fikk hendvising til fysioterapeut av legen min, men fysioterapeuten har jo mellom 2 - 3 månders ventetid her jeg bor.

Skrevet

Jeg er veldig plaget med dette, og var det også før graviditeten pga svai rygg. Jeg går til naprapat - de vil si at man får raskere virkning enn hos fysioterapaut, fordi han trykker ut triggerpunkter dypt dypt nede i musklaturen hvor ting ligger. Fysioterapeuter kan ikke gå så dypt. Funker veldig bra for meg,

Skrevet

Hei alle sammen!

Vi er visst mange i samme båt her.

Jeg har nå ringt legen og bedt om aktiv eller 50% sykemelding, får vite i morgen om jeg får det eller ikke.

Videre var jeg hos kiropraktor idag morges, og han klemte og knakk bak i korsryggen/bekken.

Han kjente tydelig at det var noe som ikke var så bevegelig som det skal være, og tok et skikkelig tak og knakk meg. =)

Var veldig godt egentlig.

Skal tilbake imorgen og gjøre det samme, og så får vi se om det blir bedre. Han ville ikke sykemelde meg enda.

Han kunne heller ikke si noe om det var graviditetsisjias eller bekkeløsning, så håper å få svar på det etter hvert.

Tusen takk for alle råd, helt utrolig at det er så mange som sliter med det samme... Har fått råd om å gå små, korte turer for å ikke stivne av i leddet, så det er å anbefale.

Ikke bli sittende eller liggende i ro, da dette bare gjør det verre.

Så det var mine råd til dere, vi får prøve å hjelpe hverandre.

Håper kiropraktoren klarer å hjelpe meg.

Stooor klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...