Gå til innhold

HJELP..... ang vask av babytøy

Anbefalte innlegg

dette er skummelt ass... hva om jeg gjør noe gærnt og alt blir ødelagt... Nå skal jeg vaske babytøy for første gang... men nå har jeg et spørsmål... nå har jeg hvite babygensere med mørk rosa i det... det er ikke mye men er redd for at det skal smitte på annen hvitt babytøy... kan jeg vaske det samme ???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6906369-hjelp-ang-vask-av-babyt%C3%B8y/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det bruker jo å gå bra det... Men skjønner angsten... Hvis det ikke er mye rosa og er bomull går det nok bra. Babytøy er ikke skjørere enn andre klær...

Var livredd første vasken selv jeg.. Satt å fulgte med de første minuttene, og bare ventet på at vasken skulle bli missfarga... Men det gikk så det suste det... Og jeg har noe tøy som er hvitt/beige med både lyseblått og mørkeblått... Alt er like fint :))

Det er viktig at du vasker det på den temperaturen det skal vaskes (mange vil skåne tøyet og vasker det første gang på litt lavere temperatur, f.eks. på 40 selv om det kan vaskes på 60. Men det er meningen at det SKAL vaskes på 60, iallefall første gangen, dette for å herde fargen for senere vask, derfor kan man oppleve at fargete steder "blør" hvis man vasker det på feil temp. første gangen)

Dessuten skal jo alt vaskes med lignende farger (skjønner det er vrient hvis det er hvitt med sterke farger på....ville tatt det med kulørt)

Hvis du gjør dette og resultatet blir mislykket, har du reklamasjonsrett.

Jeg har et tips.

Hvis du har sånne sparkebukser i kjempemykt stoff.

Huff vet ikke hva stoffet heter men sikkelig kosemykt.

Det tøyet kan bli veldig grovt hvis enn vasker det på retta,, vreng det tøyet før du putter det i maskinen.

Sånne klær å klær av dongeri stoff vrenger jeg alltid får å bevare fargen.

Helt nye klær hvis det er ull vasker jeg bare selv i vasken med litt milo oppi.

Jeg har ikke så mye ullklær enda at jeg klarer å fylle opp en hel maskin.

Hvis jeg lurer på noe ang vask av klær ringer jeg alltid mamma eller bestemora mi, hehe.

De vet som regel mest

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...