nenana Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 Jenta mi på 4 måneder har begynt å skrike når jeg gir henne pupp. Hun spiser litt før hun begynner å vri seg unna og gråte. For ca 2 uker sien begynte vi med å gi henne 2-3 flasker mme, om natta fordi hun vekket meg ofte for å spise og på dagen når jeg måtte på kurs. Nå ser det ut som om hun foretrekker mme, mens jeg har bare mindre og mindre melk og ganske vondt i puppene. Hva kan jeg gjøre for å få henne til å ta pupp igjen, jeg har jo ikke lyst til å slutte å amme henne ennå. Hun er forresten en ganskje stor jente, veier litt mindre enn 8 kg, 69cm lang. Noen som har samme erfaring og noen gode råd?
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 Gi mme og slutt å syt. Det gjorde jeg, var deilig å slippe maset og hylinga
"min villemo" Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 jenta di er smart hun, gi henne mme du med god samvittighet )
sweetbabyboy 2006 + 1 til? Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 Hei du! Lei situasjon dersom du fremdeles ønsker å amme. Jeg ville forsøkt å tilby henne brystet så ofte som mulig. Ikke press henne, men forsøk å gjøre ammestunden så rolig og avslappet som mulig. Har du forsøkt å ligge og amme henne? Det synes jeg er en veldig avslappende og behagelig stilling for både mor og barn Tror det viktigste som sagt er å ikke bli frustrert og "presse" henne - hun må forbinde ammingen med noe positivt Lykke til!
-carina- Skrevet 31. oktober 2006 #5 Skrevet 31. oktober 2006 Legg denne inn på ammedebatten, så får du helt sikkert hjelp av en av de flinke ammeveilederne der inne... Problemet når du gir mme, er vel at det kommer melk mye raskere enn det gjør fra puppen. I starten når du ammer er brystet fullt, og melken kommer raskt. Litt lenger ut i ammingen kommer melken saktere. Jeg gir sjelden av flaske, men min lille har begynt å bli utålmodig etter 1-2-3 minutter ved puppen (litt avhengig av hvor trøtt han er, er han trøtt er han mer tålmodig). Jeg tror at det kommer av at synet hans er blitt bedre (nå 3 mnd + en uke) og det er så mye spennende å se på, så når melken kommer sakte "gidder han ikke" å spise... Løsningen for meg er i alle fall å gå og amme... Da klarer jeg å få han til å holde interessen oppe. Dersom du virkelig vil fortsette å amme tror jeg at du bare må slutte å gi mme noen dager. Legg jenta hyppig til puppen... Da burde mengden øke... Hør som sagt på ammedebatten, kanskje de har noen flere gode råd til deg! )
alvefrøken Skrevet 31. oktober 2006 #6 Skrevet 31. oktober 2006 fy så frekt svar...skam deg!! Til HI : Prøv å gi henne bryst ofte, og pump deg, så slipper du å miste melken. Noen barn nekter puppen i perioder, for så å vil ha det igjen. Drikk ammete for å øke produksjonen! Ellers er det lurt å ringe ammehjelpen om en trenger litt støtte med ammingen! Lykke til! Dette ordner seg!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #7 Skrevet 31. oktober 2006 Heisann. Jeg opplevde det samme da jeg begynte å gi gutten på 5 mnd vann på flaske. Etter det var han helt vill etter flaska og puppen dugde ikke. Jeg sluttet å gi flaske og det kom seg gradvis. Er jo lettvint for babyen å få mme på flaske, slipper å vente på utdrivinga. Tipper det er derfor han tuller med deg nå.... Mitt råd er å slutte med flaska hvis du ønsker å amme...
yo mother-til 4 Skrevet 31. oktober 2006 #8 Skrevet 31. oktober 2006 Er det mulig? ........ Hun sier jo at hun ønsker å amme!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå