Gå til innhold

Heisann! Ny 35 åring her med ul på fredag..litt redd jeg.

Teleberta

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 17 nå og såg liv på ul i uke 10.

Men etter to sa på et år tar jeg intet for gitt.

Er det noen som kan fortelle meg om det overhodet finnes symptomer på ma? Føler meg veldig gravid og fin form men er konstant engstelig.

Har en flott gutt på snart tolv da, men vil vente med å fortelle noe til han før etter ul og alt er vel.

På forhånd takk for svar.

Fortsetter under...

Hei. Gratulerer og lykke til videre. Jeg har abortert i uke 11 og uke 17/18. I uke 11 tok det kun en uke fra babyen døde til jeg begynte å blø, det var for kort tid til at jeg rakk og registrere at bayen var død. Ved aborten i uke 17/18 var babyen død i 2-3 uker før jeg begynte å blø. Symptomene var: Større hormonsvigninger. Maven sluttet og vokse, ble faktisk mindre (klær som hadde vært for små passet igjen). Graviditetslukt fra urin forsvant. Svake fosterbevegelser som jeg hadde kjent fra uke 12 forsvant.

Problemet er jo at så lenge man har et foster i magen (selv om det er dødt) tror kroppen at den er gravid. Det tok over 1 uke etter aborten før jeg likte kaffe, og hormonene raste i kroppen i 1-2 uker etterpå.

Jeg har blitt fulgt opp fra A-hus med kontroller hver 2. til 3. uke helt frem til uke 31. Her er det bare å stå på kravene og kreve oppfølging. Har du hatt 2 SA skal du kunne gå regelmessig til ultralyd slik at engstelsen blir mindre. A-hus tilbød meg oppfølging etter (den første) senaborten i uke 17/18.

Hei og takk for tilbakemelding KMB.

Har lett mye på nettet etter dette men det har stått skrevet lite om emnet (symptomer).

Kjenner ikke igjen det du beskriver, men syns det er veldig ålreit å vite og håper selvfølgelig det beste.

Håper ditt tredje svangerskap gikk bra (går bra?), og krysser fingrene for ul om to dager. Hvis alt iorden vil jeg nok be om tettere oppfølging videre da ja.

Ja, det er vel egentlig mitt 6 svangerskap ettersom jeg har 3 barn som jeg fikk før abortene :-)

Jeg håper dette går bra også, er nå i uke 36 men greier vel ikke helt å slappe av før babyen er ute.

Lykke til på ultralyd! Hvis du ikke kjenner igjen noen av symptomene går det helt sikkert strålende!

Jeg hadde MA i 11 uke men størrelsen på fosteret var to uker mindre. Stemte omtrent med da jeg ikke følte meg gravid lenger.

Litt av poenget med MA er jo at man ikke merker det selv. Legen merker det. Jeg lurer på om kanskje noen av de som har hatt SA bare har gått lenger og ikke har tilfeldigvis vært hos lege og da må det vel komme ut til slutt.

Legen sa jeg kunne vente på at det kom av seg selv (hvis jeg forsto rett) og da ville det jo ha sett ut som en SA. Trur eg...

Annonse

Så flott da KMB, fjerde på tur. :-) Lykke til videre til deg.

Jeg har en fra før og to stebarn, så vi blir fire i huset her og:-)

Jeg også mistet sist i uke 11, og da hadde det nok skjedd et par uker før. Men da var det ingen tvil om hva som skjedde etterhvert, mistet graviditetssymptomer rundt uke 9 og til sist magesmerter med blødning.

Kan muligens kalle det ma?

Nei, nå er det bare timer igjen og jeg håper bare det beste og prøver å være forberedt på det verste.

Takk for svar alle sammen, godt å få luftet disse tankene med andre som forstår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...