Bellen Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 Brystvortene mine er super følsomme for tiden! Jeg har hørt om de som herder brystvortene før fødselen for at de skal være litt mer hardføre når mann skal amme, og har prøvd dette, men det er virkelig vondt og ubehagelig. Noen som har noen gode råd?
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg har ikke orket å herde brystvortene mine... Tror de blir herdet fort nok av babyen på riktig måte liksom. Orker ikke ekstrasmerter:-) Jeg har snakket mye om amming med jordmor, og hun har nevnt at det egentlig er nødvendig - hvis man får til riktig ammeteknikk. Se ammehjelpen.no
Prins&Prinsessa Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 Mine er nå nesten følelsesløse. Har ikke gjort noe. men kjenner jo fortsatt vist min kjære feks sleiker på de. Men var noen måneder der han ikke fikk røre brystene mine,kunne ikke ligge p åde eller ha noe press på de. Tålte ikke at min kjære bare kjærtegnet de på noe vis. Men dette gikk heldigvis over etetr hvert. Mange som sier at brystvortene stort sett herder seg selv. Men kan jo prøve med en litt stiv vakeklut eller spa votetr?!?
Venter på gutt nr 3 :) Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 Hei:) Hadde utrolig følsomme og ømme brystvorter da jeg gikk gravid med første mann. Klarte ikke ta i dem engang.. Det angret jeg sterkt på da jeg begynte og amme. Fikk så såre brystvorter at tårene trillet da han fikk mat.. Så denne gangen tvinner jeg litt hver dag. Litt er bedre enn ingenting. Men det er nok ikke likt for alle. Ikke meningen og skremme, men bare dele min erfaring. Lykke til uansett:)
Maisie Skrevet 31. oktober 2006 #5 Skrevet 31. oktober 2006 Mine begynner å bli veldig følsomme igjen, etter å ha vært "normale" en stund (de var superfølsomme i begynnelsen av svangerskapet). Så bare tanken på å herde dem før amming gir meg vondt i brystvortene. (au, au) Ja, det kan sikkert være lurt, men jeg klarer bare ikke å få meg til å gjøre det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå