Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 Det er en magisk måned dette:) Selv om jeg tror at jeg kommer til å gå til desember, siden jeg har termin 29, så er det noe spesielt med at novemberen har kommet:) Er det noen som har født allerede kanskje? Mener å huske at det var en. Her begynner det meste å bli klart. Alt er handlet inn, og begynner å komme på plass i skuffer og skap. Har ikke pakka bagen ennå, men har ennå litt tid på meg til det. Men alle julegavene er ikke klare ennå. Var på omvisning på fødeavdelinga i går, og det var veldig greit å få komme å se hvordan det ser ut:) Gleder oss veldig til så få treffe den lille som bor i magen. Det er vår førstefødte:) Formen er fin også, selv om bekkenet krangler og det begynner å bli en del vann i kroppen. Har vært fult sykemeldt i to uker, og neste uke begynner permisjonen. Var 40 og 60 % sykemeldt før den tid. Hvordan går det med dere andre da? Ligger dere i rute? Er formen grei? er dere utålmodige?
Prins&Prinsessa Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 Ser ut som det blir min måned også Hadde termin 28.10 men ser ikke ut som h*n har tenkt seg ut riktig enda. Men da blir et samme måned som pappan da. her er formen bedre enn på mange måneder føles det som. Så kanskje noe skjer snart?!? Hihi... Bekkenet mitt er bare blitt verre jo nærmere termin pga all nedpresset. Men ghåper du slipper å få det verre! Lykke til så mye. Kommer sikker inn i Novemberklubben i morgen ;p
Candy girrrl Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 Har termin om to uker.. Begynner å være i rute, men det står litt igjen. Må på loftet å hente ned babytøy. Vet ikke hva jeg får og har en gutt og en jente fra før så er så usikker på hva jeg skal finne fram. Gleder meg til å treffe den lille ja.. Og bli kvitt magen!!
ballong Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 Jippi!!!!!!!!!!!endelig!!!!!!!!!!!!!!! termin 6.
Sentralstøvsugeren Skrevet 31. oktober 2006 #5 Skrevet 31. oktober 2006 Tenk at november alt er her! Har gått med truende prematur fødsel siden uke 24, og hadde aldri drømt om at jeg skulle klare det frem til november. 26 november er termindatoen - det skal bli fantastisk å ha henne ute her sammen med oss:0)
Tjatjo Skrevet 31. oktober 2006 #6 Skrevet 31. oktober 2006 HURRA! Jeg har termin 26 nov...men har bestilt fødsel til helgen når jeg har passert 37 fullgåtte uker =0) Var innlagt noen uker på sykehuset pga fare for for tidlig fødsel....så har vært forbredt leeenge jeg nå. Kjenner imidlertid ingen ting...så med min "flaks" går jeg nok helt til termin. Venter tvillinger da, så de burde komme seg ut litt før synes jeg =0)
Mamas Skrevet 31. oktober 2006 #7 Skrevet 31. oktober 2006 Hei - har termin lørdag førstkommende, så jeg går bare og venter. Men er blitt så forkjølet, nesten så jeg håper den venter litt til formen blir bedre... Har stort sett alt klart ellers tror jeg, bagen er pakket og logistikken ellers klar. Bortsett fra forkjølelsen er formen utrolig bra, men det begynner å bli litt ubehagelig å finne en god stilling om nettene - våkner ofte og blir liggende våken. Men hva gjør vel det nå jeg kan sove etter mann og barn er ute av huset om morgenen.... :-)
Grigri m/3 gutter Skrevet 31. oktober 2006 #8 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg er NERVØS! Driver og gjør klart alt jeg kan så det er minst mulig igjen når det skjer. Jeg GLEDER meg også masse, så klart! Tenkt å få en hel baby snart!!! Helt rart å tenke på, jeg tror ikke det før jeg ser det. Jeg driver å tenker store, teite tanker også: livet mitt blir aldri som før, tenk om jeg angrer, tenk om det blir slutt mellom meg og sambo, og så gruer jeg meg til selve fødselen, jeg er så pysete når det gjelder smerte.. Bare teite bortkastede ting å bekymre seg for selvfølgelig, men i mørket om natta blir det sånn... Formen er grei, bare bekkenet som driver meg til vanvidd. Vil bli normal igjen nå snart!
♥sjiga♥ Skrevet 31. oktober 2006 #9 Skrevet 31. oktober 2006 hihi deilig at endelig vår måned begynner. regner også med at min først vil hilse på i desember siden jeg har termin 25 november. men det er lov å glede seg nå og det meste er klart her, babytøyet har flyttet inn i hyllene sine. vognen og bilstol står klar sengen og stellebordet er ikke skrudd sammen enda men stellebordet skrus sammen i kveld og sengen når jeg er på føden. så det eringen ting som ligger etter planen her. hva angår plager har jeg i tilleg til leggkramper, halsbrann, sureoppstøt, tissetrang, vondt bekken (heldigvis ikke bekkenløsning enda bank i bordet.), tungpustet, kynnere, hukommelses vansker hehe, slapphet, trøtthet, likevell veldig rydde og bake gal. så har jeg begynt å hikke av alle ting. jeg er ved godt mot. var hos jordmor i går, er jo andre gangs så hode fester seg nok ikke men han har da gravd det godt neddi, ikke stor fare for at han skulle snu seg. så skal jeg på siste ul på torsdag og gleder meg enormt. ja jeg er utolmodig, er så nyskjerrig på denne gutten atte. hvem er han, hvordan ser han ut, hvordan er han.
ScaryMama Skrevet 31. oktober 2006 #10 Skrevet 31. oktober 2006 Ser ut til at det blir november på meg også. Hadde termin den 27, men tror neppe jeg kommer til å føde de nærmeste 7 timene...
msbu Skrevet 31. oktober 2006 #11 Skrevet 31. oktober 2006 November er min måned også. Har termin 30. november, men er vel egentlig forberedte på å gå til desember, da, ettersom jeg gikk over tiden forrige gang. Likevel føles det som om nedtellingen starter for alvor nå når riktig måned kommer. Holder for tiden på å vaske babyklær. Ennå gjenstår å få dem på plass i skuffer og skap. Har ganske mye klær, ettersom jeg har en gutt og en jente fra før. Jeg aner ikke hva jeg får denne gang, så jeg har funnet fram det som kan brukes av begge kjønn, + noen få kjønnsspesifikke plagg av hver type. Bodyer, Nattdrakter etc kan jo brukes av begge kjønn. Problemet mitt nå er nok heller at når jeg først orket å finne fram babyeskene, så har jeg tatt fram alt av slike underklær/nattklær som jeg kommer til å få bruk for de neste 2 årene. Orker ikke å ta den jobben for ofte, og det blir nok noe fullt i skapet den første tiden, når omtrent alt av bodyer og nattdrakter skal få plass ) Og så blir det litt jobb å sortere etter riktig størrelse, da. Må jo få til et enkelt system, slik at jeg slipper å lete etter riktig størrelse.... Var forresten hos legen i dag, og alt var bare velstand. Ingen problemer med urinen, Hb hadde steget, vekta gått ned ), fosterlyden 144, SF-målet litt over grønnstreken, og BT helt fint. Hodet er ikke festet ennå, men det kan jeg vel heller ikke regne med, ettersom dette er min nr. 3. Nå må jeg få barna i seng. De har kost seg med godterier etter en vellykket haloween-feiring tidligere i kveld. Tror nok de kan trenge litt ekstra oppfølging med tannpussen... Dessuten må jeg nok hjelpe prinsessa med å fjerne div. ansiktsmaling... Bekkenet er kranglete som før, jeg går rundt og vagger som en gammel gås... Den kroniske halsbrannen har blitt litt bedre de siste par ukene, kanskje pga. at magen/livmora har sunket litt ned, ikke vet jeg... Årsaken er ikke så viktig, det som betyr noe er at jeg har det bedre ) Lykke til, alle sammen. Antar at dere alle føder leeeenge før meg, men det er OK. Jeg er ikke sjalu, for jeg ønsker faktisk ikke å føde før termin. Jeg vet forresten av en novembermamma som ble oktobermamma i stedet. Gratulerer til henne )
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #12 Skrevet 31. oktober 2006 I morra har jeg menstermin!!!!!!!!!!!!!!!! Og ul termin 3 nov - så jeg satser penga mine på aan i elvete :-)
Sola Smiler 2 jenter... Skrevet 31. oktober 2006 #13 Skrevet 31. oktober 2006 Ja endelig er det vår tur... jeg har termin 13 nov... og jeg er så klar... Er ferdig med alt, så babyen kan bare komme, formen er bra og jeg kjeder meg faktisk litt hjemme alene.....
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #14 Skrevet 31. oktober 2006 Har termin på lørdag. Håper nå på at fullmånen kan gi meg litt hjelp så jeg slipper å gå like lenge som sist (15d over). Det meste er klart, er mest bare å gå rundt og vente nå. Gleder meg til å kunne gå uten smerter igjen. Snart er det lange turer med vogn i høstmørket som teller :-)
hønsemor Skrevet 31. oktober 2006 #15 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg har termin 20. november og gleder meg veldig til å få en gutt til, men det har ikke helt gått opp for meg hva som skal skje. At jeg skal føde er jeg helt klar over og klar for, men at jeg etter det skal ha to små barn i huset istedet for bare gullgutten på to år, det har jeg vanskelig for å fatte. Håper det går opp for meg snart da
Happy-32 Skrevet 31. oktober 2006 #16 Skrevet 31. oktober 2006 Ja, det er så godt å tenke på at vi er i november i morgen. Har termin 12.nov, men fikk 11 dager før termin sist gang. Så jeg går bare å venter hver dag. Kan jo bli en lang ventetid hvis jeg går over tiden denne gangen. Lykke til alle sammen :-)
snart mamma igjen! Skrevet 31. oktober 2006 #17 Skrevet 31. oktober 2006 Ja, endelig kommer babyen snart...forhåpningsvis! Jeg har menstermin 2. nov, men ultralyden viste 6. nov., så et eller annet sted mellom disse to datumene tror jeg det skjer. Jeg satser på lördag, som er den 4. nov. Jeg bare ber at hver dag skal gå fort, og at babyen snart vil ut! For nå er jeg lei lei lei...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå