Gå til innhold

babyen har slutta og sparke:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

er i uke 21 og kjent spark fra ca uke 18. men sida helga har jeg kjent svært lite. :( hva kan det komme av? jeg syns det er ekkelt, men vet man ikke bør bekymre seg for det riktig ennå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikk en halvliter cola ( med sukker) og se om du får liv der inne... Det gir ofte babyen et lite push...

I uke 21 kan de fremdeles ha perioder hvor du ikke kjenner så mye fordi de tar det med ro, eller fordi babyen har lagt seg med ryggen mot magen din og sparker innover... da kjenner jo ikke du det så godt.

Er du fremdeles bekymret senere i dag - så ring føden - de kan veeeldig enkelt lytte på babyen din og finne hjertelyden.

Skrevet

Der sa du noe, jeg har jo babywatcher:) tenkte jeg ikke på! fant hjertelyden på mellom 126 og 140. litt variert! men litt mindre bekymra nå:)

Skrevet

Så fint!!! Den hjertelyden er jo helt perfekt den! Er jo ikke så rart at den varierer litt - pulsen til babyen påvirkes jo av pulsen din, og av bw' bla annet.

Da har babyen din sikkert bare snudd litt på seg, sklik at du kjenner litt mindre når den rører på deg.- har hatt det sånn et par ganger jeg også.

Skrevet

Hva er babywatcher? Hvor får man tak i det og hvor mye koster det? Høres jo ganske genialt ut...;)

Skrevet

babywatcher er en sak man bruker for og se antall hjerteslag og lytte til dem ;D jeg har en sånn selv, og ganske grei innimellom:) får kjøpt den på www.babywatcher.no :)

Skrevet

er det farlig for barnet at man bruker babywatcher ofte? sender jo Ulbølger inn i magen.... noen som vet? vurderer å kjøpe en..

Skrevet

Nei, det er greit, men alt med måte! Noen mener det kan stresse babissen litt, men det er ikke dokumentert. Uansett - vi velger å bruke vår max en gang per uke, og i korte omganger da også. Ingen vits i å overdrive, men det er beroligende for mor også å høre hjertet innimellom :-) Og om mor har det bra, ha babissen det bra.

Litt på siden; for 26 år siden var mannen min med i et forsøksprosjekt ang UL, og de så på ting som lesehastighet etc i forhold til hyppig UL. Hans mor var på svært mange UL´er. Resultatet var positivt, de så ingen forskjell på gruppen med og uten mange UL´er. Og utstyret har vel neppe blitt verre siden den gang. Dette var på Regionsykehuset i Trondheim, nå St.Olavs.

Skrevet

når mamma gikk gravid med meg fikk hun UL undersøkelse hver gang hun var til jordmor/lege.. gikk ganske greit med meg.tror eg. hehe. :P tenkte det kanskje var greit å kjøpe en sånn slik at pappa'en kan høre babyen, han uteblir litt når han ikke får oppleve det samme som meg.. å føle det å være gravid liksom..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...