Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 Jenta vår er nå 4 1/2 mnd, og jeg frykter at hun begynner å bli mammadalt.... Når vi er hjemme alene om dagen er hun strålende blid og ingen fare, men når stakkars pappa kommer hjem i halv fem tiden begynner hun som oftest å gråte. Slik kan hun hlde på lenge: dersom vi leker på golvet alle tre, og jeg røyser meg for å la de to være i fred, så begynner hylingen. Det samme skjer dersom hun sitter på farens fang etc... Pappaen blir så klart både lei seg og irritert av dette, det samme blir jeg. Vi prøver å ikke gi oss, og la pappa få bruke den laaange tiden det tar før hun roer seg, men av og til får far nok og klarer ikke mer... Er her noen som har tips på hvordan vi kan få slutt på dette, og er her noen som opplever det samme? Noe av det verste jeg vet om er unger som må være med mammaen sin hele tiden........
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 gutten min var også sånn i 4 mndrs alder. Det gikk over etter en stund, men har blitt mammadalt igjen nå. nå er han ni mnd og det er visstveldig vanlig i begge de aldrene:)
yo mother-til 4 Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 De fleste barn som er så små blir mer urolige og trøtte utover ettermiddagen, noe som gjerne fører til gråt. Tror ikke du skal bekymre deg så tidlig. Så små barn trenger omsorg, nærhet og trygghet enten det nå er fra mor eller far. Du skal heller være glad og stolt over at barnet elsker å være sammen med deg. Mor-barn binding er jo normalen hos spedbarn.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 Det er så klart herlig og bra at hun føler det slik, og så kalrt naturlig! Vi går jo sammen her hele dagen, og hun har tross alt vært inni magen min i 9 mnd.... Jeg synes egentlig mest synd i mannen min som kanskje føler seg litt utenfor... Hun blir som oftest i form igjen til kvelden igjen....
Sivalur Skrevet 31. oktober 2006 #5 Skrevet 31. oktober 2006 Kanskje hun trenger en liten blund før pappa kommer hjem? Gullet her sover hele dagen lang omtrent, og er en solstråle fra pappa kommer hjem ca 17 og til leggetid ca 19.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #6 Skrevet 31. oktober 2006 Hun sover 3 ganger før pappaen kommer hjem (og da står vi opp ca kl 9) Vi får satse på at det bare er en fase hun er igjennom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå