Gå til innhold

zzzzz-frøken og maddemor sin skravletråd:)


Maddemor-1 gutt+1 jente:)

Anbefalte innlegg

thi... moro med egen skravletråd da. Tenkte jeg kunne fortsette som du sa... her inne istedet for 1. tri:)

 

Ja det er klart det er litt skummelt å tenke på at det vokser et menneske inni oss nå;) Men samtidig så er det en deilig følelse også! tenk da; vi har skapt vår helt spesielle baby som skal ligne både på mor og far! Helt villt!

 

Dette med todelt livmor er ganske sjelden ja. Jeg er på St. Olav på kontroller og der er de jo erfarne på dette med ufrivillig barnløshet og har sett mye rart. De hadde sett lignende tilfeller som meg før, men det var slett ikke ofte. Jeg skulle egentlig inn til lap nå i disse dager, emn det rakk jeg jo aldri. var inn på St. Olav til utredning 1. juni og da så legen denne skilleeveggen, men til meg sa han at det var noen unormalheter. Han vill ikke si eksakt hva han trodde det var for da kom jeg til å bli redd sa han (fordi han var litt usikker på omfanget). Men nå da jeg var på 1. Ul så var det en annen lege og han fortale meg de harde fakta med en gang han...

 

Har ikke lyst å være sjelden vare jeg.... Bare lyst å være helt normal. Men det er ikke så mye å gjøre med det nå, men det kan visst korrigeres kirurgisk senere. Jeg var visst akademisk meget interessant sa legen... høh..... vil ikke være forsøkskanin:)

 

Men men. Nå ser dette i alle fall ut til å gå rette veien og etter en bestemt uke (uke 12/13 regner jeg med) så slipper jeg å gå på sykehuskontroll frem til uke 20. Fra da av vil de følge nøye med meg igjen.

 

Så det spørs jo nå da om jeg rekker noe særlig tilbake på jobb igjen. Mulig de vil at jeg skal ta det med ro siden ting er som de er....

 

Så der får sjefen min et lite problem gitt:) he he.. bare til pass for ham når han gjorde som han gjorde!!!!

Han ahr jo ikke giddet å plukke opp tlf en eneste gang etter at jeg kom hjem fra sykehuset for å spørre hvordan det går med meg..... Ikke veldig imponerende akkurat, men jeg driter i ham! Han er sikkert ikke der lengre når jeg kommer tilbake fra fødselspermisjon uansett:) he he!!

 

Gleder meg til å fortelle ham at jeg er gravid! Ingen på jobb som vet det ennå:)

 

oppsann... dette ble viss litt langt det....

 

Ellers da; hvor bor du, hva jobber du med, gift, sambo? har jo lyst å bli kjent med deg:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heiiiiiiiiiiii Maddemor! Jippi dristet meg nettopp inn på 1. tri og hva er det jeg ser; en egen skravletråd med deg! Bedre velkomst kan men vel knapt få her inne :)

 

Du er skriver veldig morsomt Madde, sitter og humrer for meg selv her. Og fantastisk kommentar fra lege; "Du er akademisk interessant" ! Ja for det er jo nettopp det man vil høre.... men på den annen side vil de følge godt med på deg og den lille spiren deres og det virker jo veldig betryggende. Takk og lov at vi bor i Norge og ikke i Malawi...

 

Ja og han der sjefen din kan bare ha det så godt hahaha slemme mannen som føst skader deg og deretter ikke følger deg opp...tsk tsk. Håper du får en fin sjef når du kommer tilbake etter perm.

 

Er litt misunnelig på deg som kan være hjemme med god samvittighet.... Neida skal ikke klage! Har en veldig morsom jobb - jobber med samfunnsforskning men tør ikke si mer siden jeg er totalt paranoid for at en gravid kollega skal identifisere meg (var innom på kontoret hennes i forrige uke, og hvilken side ble kjapt lagt ned, joda det var BIM det.) Eneste problemet med jobben for tiden er at jeg ikke klarer å konsetrere meg noe særlig, er ALT for mye her inne og har nokså dårlig samvittighet for det..... Men skal skjerpe meg, i DAG bimmer jeg med svært god samvittighet :)

 

 

Eller bor jeg i Oslo og er samboer. Har egentlig aldri hatt lyst til å gifte meg (har alltid vært litt sånn guttjente jeg - kjedelig med dukker og spydde av bryllupsleker), men i sommer var jeg forlover for en venninne og det ga litt mersmak - kult med fest i alle fall!

 

Dere bor i Trøndelag eller var det sunnmøre eller no? Husker å ha lest det et sted her inne :)

 

Husker også at vi skravla i vinter en gang (februar eller no) hvor vi jamret oss over almanakkblafring og NÅR man skulle klare å skvise inn kos på relevant tidspunkter og synes å erindre at du reiste en del i jobben?

 

Oj gudbedre kl er snart halv fire, jeg må løøøøøøøøøøøøøøøøøøpe nå. Har ikke internett hjemme for tiden, men er vel tilbake her på BIM ut på ettermiddagen en gang i morgen.

 

Kjempekoselig at du vil bli kjent med meg Madde, jeg kan vel bare si som fjortisene: SPEIL (knis fnis).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjoheeeei:) Da er jeg her igjen:)

Har vært ute og flydd i hele dag! Startet dagen med fysioterapeut og fortsatt med litt velfortjent shopping (synes i alle fall selv at det var velfortjent..... ikke sikkert sambo er enig men... pytt pytt)

 

Det er nok ikke lett å konsentrere seg om dagen nei. Husker selv hvor distre og fjerne jeg var den første uken etter at jeg fant det ut:) hi hi... gikk nesten ikke an å få kontakt:) Bare nyt tiden nå! Det er sånn er herlig følelse altså:)

 

Var hos fysio i dag ja; hun mente at jeg skulle be legen min om full sykemelding så lenge som mulig. Hun mener at nå må jeg tenke på meg selv og magen min og nyte tiden jeg går hjemme og tenke på at for hver dag jeg går hjemme og koser meg vokser den lille:)

BUUUHUUUUU... for en fantastisk fysioterapeut jeg har!!!!! Hun mente også at den fastlegen jeg har er en så fantastisk person at hun vil være helt enig i at jeg bør ikke på jobb noe mer før fødselen.... Hmmmm... litt skummel tanke at jeg kanskje ikke skal jobbe igjen før om nesten 2 år!!!!!! ble litt boms på meg det der du......

 

Vel, nå får vi se i morgen da hva legen min sier. Skal på 1. svangerskapskontroll i morgen og få helsekortet mitt og greier! Det blir stas!

 

Jeg er sambo ja. Vi har vært samboere i 8 år og har det fantastisk sammen. Min kjære bærer meg på gullstol for tiden og vet nesten ikke hva godt han kan gjøre for meg:) hi hi.. han er nå søt da!

Jeg kunne jo tenkt meg å gifte meg jeg da.... Har alltid drømt om stort bryllup, men etter at jeg var forlover i sommer ved et stort bryllup, fant jeg ut at jeg vil ha et lite bryllup:) Var MYE styr med så stort selskap!

Sambo vil ikke gifte seg da, men jeg har sagt at jeg kan gå med på å reise langt bort bare vi to og gifte oss og da er han litt mere med på notene. Men vi er enige om at vi blir ikke lykkeligere av å gifte oss. Vi vil betale det det koster selv og akkurat nå prioriteres det ikke. Men jeg har sagt at når vi får barn vil jeg diskutere saken på nytt med ham for det betyr mye for meg at barna har en trygghet i at mamma og pappa er gift:) Litt gammeldags jeg da:)

 

Jo det stemmer det; vi pratet litt i vinter ja... he he.. husker det når sier det med almanakken... hi hi:) Joda, jeg bor i Trøndelag og har en jobb som innebærer reising ca 1 gang i mnd. Det er ikke så mye det, men mer enn nok når vi holdt på med den værste kaninperioden og skulle time EL! hi hi.....

 

Håper å høre fra deg igjen da:)

 

kos og klem!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halois søta, sorry at jeg ikke er så flink til å følge skravlingen vår!

 

Er vanvittig travelt på jobben for tiden, og har ikke internett hjemme for tiden, så da blir det magert med bimming gitt.

 

Men jeg kommer sterkere tilbake:)

 

Kan jo fotelle deg noe koselig ang skravlevenninner og bim: Da du annonserte din graviditet, husker jeg at jeg tenkte at "ÅÅÅ jeg vil også bli gravid nå, så kan jeg skravle inne på 1. tri med Maddemor" Fikk jo tanta i den pp'en, men nå kan vi forhåpentligvis følge hverandre en del måneder!!!!!

 

Merker at jeg ikke er helt komfortabel med graviditeten enda. Misforstå meg rett, er kjempekjempe glad. Samtidig er jeg jo redd for at jeg skal bli for glad for den liulle spira i tilfelle det går skeis...... er ikke typen som tar gledene på forskudd (dessverre får jeg nesten si)

 

Men men alt står bra til foreløpig !!!! Var forresten hos legen i går, skulle dit pga mulig bronkitt, men så kunne jeg jo innrulleres i gravsystemet med en gang... det var jo nesten litt skummelt i seg selv hehe (zzzzz-frøken=pyse). Men var gøy å få bekreftå graviditeten hos legen da! Var så klart engstelig for at legen skulle si at "Positiv test? Nei den har vi IKKE sett!" (fritt etter finn.no- reklamen hehe)

 

Skal på neste kontroll mot slutten av november :)

 

Uff nei nå må jeg jobbe igjen, prøver å snike meg inn på bim litt senere i ettermiddag!

 

Goklem til deg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hi hi hi-..... du er morsom du zzzzz-frøken:)

Sitter her og humrer for meg selv:)

 

Ikke tenkt på at du ikke er her så ofte. Jeg er litt sånn av og på jeg da sjø, så jeg er ikke noe bedre. Tør liksom ikke være her inne for mye heller..... Så jeg skjønner den skrekkblandede fryden du snakker om!!!!

Hvis det er noen trøst, så er det heeeelt normalt å være konstant redd for å miste og sånn. Men vet du hva? Det går stort sett veldig bra med de aller fleste skjønner du!

 

Det blir liksom litt mer virkelig når man har vært hos legen ja:)

Jeg har jo allerede vært 2 ganger hos legen og skal på min 3. UL på mandag, så jeg er liksom heeelt sikker på at JODA, jeg er gravid og JODA, dette skal gå veien det:)

 

Må i alle fall prøve å ovebevise meg selv så godt det lar seg gjøres:)

 

Blir spennende med skikkelig kontroll da! Hadde det i går jeg da.

Var ikke helt i formen jeg fant de ut, men jeg selv synes egentlig at jeg er i storform!

Jeg har lite jern, så det forklarer jo hvorfor jeg er så svimmel:)

Og så hadde jeg urinveisinfeksjon tror de.... Blir vel frisk snart:)

 

 

Vel, vi får snakkes senere snuppa:)

Sambo kom hjem og er klar for å piske meg rundt for opprydding i boden vår:)

 

Kos og klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dytter litt jeg...

 

i dag var jeg på UL igjen og i dag lå tassen og vinket til mamma og pappa og suttet på tommelen sin:) ååååååhhhh for et herlig syn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heiiiiiiii Madde - jeg er er her nå :)

 

Beklager at jeg er så lite "skravlete" for tiden (uflaks for deg at du har skravletråd med en for øyeblikket tausing...), men veldig høyt tempo på jobben om dagen og har fremedeles ikke internett hjemme....argh

 

Men har jå fått med meg at du var på kontroll på mandag - ååååååååååååååååå så fint å kunne se at alt er i orden og litt vinking og greier :)

 

Begynner å venne meg til at jeg er gravid, men det er fremdeles helt uvirkelig. "Heldigvis" er puppene ømme så jeg har litt fysisk følelse av tingenes tilstand, og vont i korsryggen også. Har du hatt det? Ikke enormt smertefullt altså, bare generelt sliten og øm der nede.....

 

Teller nesten dager, er jo så latterlig kort på vei.... 5+1 kanskje i dag hehe. I dag er første dagen jeg føler meg litt kvalm/uggen - er det aldri elers (heldigvis). Hvordan har du hatt det i forhold til kvalme? Har du sluppet unna? Håper det :)

 

 

Men igjen, så gøy med UL!!!!!! Hva sa legen om hvordan det så med den delte livmoren din da? Eller kunne h*n si noe som helst?

 

Gleeeeeeder meg til UL, men det er jo så sykt lenge til - uke 18 sa legen min, det er jo i februar det..... tror kanskje jeg skal gå til privat ul jeg - er jo tydligvis en litt utålmodig nevrotiker :)

 

 

og hvordan går det med håndleddet? håper du ikke har noe særlig vont lenger :)

 

Skal prøve å komme innom her med ikke så altfor lange mellomrom, skal uansett dytte opp slravletråden vår selv om jeg ikke har tid til å skrive så mye :)

 

 

God klem til deg M!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å DER er du:) Trodde nesten du var forsvunnet... hihi... jeg bare tøyser med deg:) Det er jo litt godt å ha det travelt på jobben da! Da flyr jo tiden så fort! Kjedelig at du ikke har nett hjemme da, men da vet jeg i alle fall hvorfor du er her så "sjelden":) Det er vel bare det at jeg er her heeeeele tiden føler jeg. Sånn er det å gå sykemeldt......

Ang den livmoren min så sier legene at det ikke er så supervanlig og at det er en fare for for tidlig fødsel og setefødsel. De tror ikke det er noen særlig fare for abort lengre, men jeg har igjen en kontroll neste uke før faren er over da. Men selv om de er fare for for tidlig fødsel så sier de at bebisen ligger høyt oppe på den friske siden min og at de tror dette skal gå kjempebra! Men som de sier selv også; det er jo NOEN som klarer å gå tiden ut med todelt livmor også da! Så da betyr det vel at de er ganske sikre på at tassen kommer litt tidlig. Håper bare den kommer når den er stor nok til å klare strabasene:)

 

Når jeg skal på UL neste uke skal jeg spørre pent om det finnes en mulighet for å få den operasjonen jeg egentlig skulle ha nå, etter fødselen en gang. Vil jo gjerne ha flere barn og hvis dette kan korigereres kirurgisk for at jeg skal slippe å være så redd hele tiden neste gang så legger jeg meg gjerne under kniven!

 

Jeg kommer vel til å bli fullt sykemeldt videre også tror jeg. I forhold til hånda, så skal jeg egentlig begynne på mandag igjen, med gradert ssykemelding, men legen på sykeuset sa at det kunne nok være lurt å ta det med ro en stund til. Så jeg skal snakke med fastlegen på fredag nå og be om full sykemelding så lenge som mulig:)

Dessuten så har jeg begynt å få vondt i bekkenet nå da..... Fysioterapeuten antyder bekkenløsning nå, så jeg skal høre med henne i morgen om jeg må på MR..... Er så mye fuzz med meg altså! liker ikke å være sånn sytehøne jeg, men er det ikke det ene så er det det andre......

Elleres så kommer hånda seg for hver dag den:) Den blir nok aldri helt hundre igjen, men ganske bra skal jeg i alle fall få den:)

 

Vet du hva: jeg er ikke så kvalm jeg:) Det kommer noen kvalmeanfall av og til og spesielt hvis jeg er sulten eller trøtt. Men da er det jo bare å spise og sove så er jeg helt fin igjen. Er mye trøtt da, så det har blitt en del soving:) Kjedelige Maddemor:)

 

Det er jo noe drit å være kvalm da, men samtidig så er det jo en bekreftels epå at alt er som det skal:)

 

Men puppene mine har vokst mye da! Og er superømme!!!!!!! Det er liksom ikke noe tvil der i gården! Der lages det nye melkeganger hver dag tror jeg! Føles i alle fall sånn:) Sambo er jo ganske fornøyd med puppene mine da, men han får jo ikke lov å røre de, så det er jo ikke til hans fordel at jeg er litt Pamela kan du si:) hi hi

 

Vel, får håpe formen din er til å leve med da. Denne kvalmen trenger ikke å ha kommet for å bli vet du:) Anbefaler deg å spise på noen tørre kjeks og drikke litt fruktjuice når du kjenner at du blir kvalm, Det hjelper faktisk:)

 

Ellers skal jeg ha møte med sjefen min på fredag da (kona til han som svingte meg med håndleddet). Må fortelle henne om tingenes tilstand og at det ikke er så sannsynlig at jeg kommer på en stund. Gruer meg litt til det, men hun pleier å være veldig forståelsesfull.

 

Vi snakkes da snuppa!

 

GOOOOOOOOOOOOD klem tilbake:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...