Gå til innhold

En trist nyhet fra en venninne (IKKE les de som er nervøse for å miste)


Forskeren

Anbefalte innlegg

Fikk en kjempetrist melding i går. En venninne mistet babyen i uke 19... (og jeg som trodde man kunne puste ut etter uke 12). Har ikke snakket med henne, jeg gledet meg sånn til å fortelle henne at jeg også var gravid, jeg er nå 10 uker. Huff, vet ikke om jeg tør snakke med henne nå, hun blir kanskje bare lei seg når hun hører at jeg er gravid. Hun er ikke av mine nærmeste venninner, men jeg bør vel snakke med henne etterhvert.

 

Huff, synes bare så synd på dem. De var så klar for baby! Og i uke 19 aner man jo fred og ingen fare (ja, jeg vet at det alltid er en liten risiko, men det er jo utrolig sjeldent, eller?)

 

Ikke ment som skremselsinnlegg, jeg er bare trist på hennes vegne i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Send et lite koselig kort og kriv at du tenker på de.Så kan du kanskje vente litt med å si at du er gravid...vet ikke jeg..vanskelig og trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest godt du kan snakke med henne og skrive et kort, husk hun har mistet en baby.

Hun blir nok glad på dine vegne uansett tenker jeg, så ikke vær redd for å del din gode nyhet med henne.

 

KLEM til deg

 

Ikke ment for å skremme, men frem til uke 23 (flest steder) gjør man ikke noe spesielt for å stoppe ting, fordi babyen ikke er levedyktig om den blir født.

Har man plager erdet viktigste å ta det med ro, mange burde nok ha ligget også, men man får jo beskjed om at en graviditet er ingenting og kroppen ordner opp om noe er galt. Noe som i mange tilfeller er sant i de første 10 ukene , men mange mister i uke 14-18 også, nettop fordi man ikke tar det med ro når man skulle.

Det er ikke alle kropper som takler en baby i magen like godt.

 

Faktum er jo at det er et medesinsk under hver graviditet, fordi vi bærer et annet fremmedlegeme i vår kropp og normalt sett burde kroppen støte det ut.

 

Det er ingenting som er sikkert med en graviditet, men man er i mindre risiko for å miste etter uke 12.

Nettop fordi det er lite somblir gjort om det er en truende abort/fødsel så bør mann tenke på å kansje ta det litt med ro etter uke 12 også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...