Gå til innhold

Formen min om dagen...ikke helt forståelig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns kroppen min er litt rar om dagen. Det er jo liv der inne, absolutt. Selv om det har blitt litt stillere siden jeg hadde en helt hyperaktiv periode der inne, og lurte på om det var adhd-baby hehe :)

Men jeg blir ikke helt klok på hvordan den ligger, syns jeg kjenner bevegelse over hele magen, men mest på hver side øverst (noe som kanskje skulle tilsi at den ligger med rompa og beina opp og sparker...håper jeg) Jordmor var ikke helt sikker sist, så ved neste besøk om en ukes tid sender hun meg til UL dersom hun fremdeles er usikker på om det er seteleie...

De siste to dagene har jeg våknet opp og følt meg skikkelig groggy og uvel. Nesten som jeg er fyllesyk!! Tung i hodet idag. Igår morges følte jeg meg skikkelig vrak, lurte på om jeg kanskje skulle svime av for jeg var så kvalm og rar. Men jeg gikk på do to ganger, og etter å ha fått tømt meg (altså bommelom, sorry!) ble det mye bedre. Har også fått mer hovne føtter og hender, noe som kom ganske kjapt, merket det over natten, fra søndag til mandag. Kan være fordi vi hadde gjester på søndag og jeg sto (rydde, vaske, lage mat) og satt endel (til bords) og buksa jeg hadde på var litt trang i lårene...? BT har vært lavt og fint hele tiden og det er under en uke siden jeg målte det sist. Kan ikke helt tro det er begynnende svangerskapsforgiftning, men stusser litt over at jeg føler meg så dårlig når jeg våkner på natten eller om morgenen, og at føttene og fingrene hovnet så fort opp. Er ikke ekstremt, men ser jo godt forskjell. Får vel levere en urinprøve og sjekke bt igjen eller noe...?

Noen som også føler seg helt uvel og elendig iblant? Jeg syns det er litt ekkelt og lurer jo på om noe kan være galt, ikke vet jeg. Ikke gjort dette før! Kommentarer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse ekstra blod i kroppen, masse slaggstoffer fra baby som skal skilles ut, immunforsvar som er på halv tolv fordi det får beskjed om å _ikke_ angripe fremmedlegeme-baby, baby som blir større og større og presser på blodårer og lymfesystem og alt som måtte være i veien...

Når du ligger blir det enda vanskeligere for kroppen å drenere, det er veldig vanlig å hovne opp i hender og føtter også om det ikke er SF - men greit å sjekke!

Prøv å ta det litt med ro, gi kroppen din den hvilen den trenger! DU gjør jo en kjempejobb nå med småtten i magen:)

Skrevet

Sant nok, er jo endel som skjer med kroppen om dagen, tenker liksom ikke sånn når man har vært i så fin form hele veien...

Begynner å kjenne meg ganske svær ja, verre å snu seg i sengen og bevege seg generelt! Men jeg hviler ganske mye syns jeg. Har jo vondt både her og der så de store sprell blir det ikke.

Men nå skal jeg ta med meg hunden ut i snøværet og få litt frisk luft... takk for fint svar SpongeBob, og hold ut alle sammen... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...