Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 Ler de? Ruller de fra mage til rygg og omvendt? Er de sterke i hodet? Kan dere løfte de etter bare armene? Føler gullet mitt er litt treg, vet jo at alle er forskjellig da, men er bare artig å høre hvordan deres babyer er:) Takker for alle som gidder svare.
**Bettan** Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 Hei Hei:-) Hun ler, og er veldig sterk i hodet, nakken sin, Løfte henne opp etter armene går bra, men hun har ikke begynt å snu seg fra mage til rygg og omvendt! Men det er jo veldig forskjellig hvor fort dem utvikler seg, så jeg hadde ikke beskymra meg hvis jeg var deg!
emil070706*kom*140706 Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 lille mann er jo ikke helt 4 mnd ennå da men om 14 dager... han har rullet fra rygg til mage en gang og ruller fra rygg til siden heletiden ... han har vell ledd sånn ordentlig 5 6 ganger ...... kan løfte han etter bare armene han er helt sterk i hodet og han står på fange mitt når jeg holder rundt "magen" på han.. når han ligger i armene våre halvt liggestilling krummer han ryggen og hodet og løfter seg halvt opp ,,, med andre ord han hater og ligge i armene ..... hvis det ikke er mat der..
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 Gutten min kan ligge alt fra 5-15 min alene på ryggen på matta og se på og ta etter leker. På magen er det ikke vits å gå fra han engang, blir fort lei og sutrete. Har begunt å ta etter leker når han ligger på magen også da. Han er selskapssyk, og ler og "prater" ivrig når han får oppmerksomhet. Han har blitt sterk i rygg og nakke, og skal kun sitte i fanget, vil ikke ligge bakover, kun når han får mat. Han ruller ikke, og viser heller ingen interesse til å gjøre det, eneste på stellebordet har han begynnt å bli en umulig "bøy"!
IdaJacobine Skrevet 31. oktober 2006 #5 Skrevet 31. oktober 2006 Ja, alt det! Er 4,5 mnd, da. Også har hun begynt å lage bil-lyder og kysse-lyder med munnen. Før hun begynte å rulle kunne hun ligge 30 - 45 min alene og leke, men nå bare ruller hun og blir sliten. Hun elsker å gå på café og kan endelig ligge våken i vogna si på tur uten å hyle. Kjempefin alder! Ikke bekymre deg, Charlotte gjorde liksom ikke noen 4mnd-ting før hun plutselig gjorde alt på en gang for en uke siden. :-)
SkRuLLa,Synnis&SpiRa Skrevet 31. oktober 2006 #6 Skrevet 31. oktober 2006 frøkna her er 4 mnd + ei uke, og hun har ledd skikkeli 2-3 ganger, hun er sterk i nakken men liker ikke å ligge så lenge på magen. hun drar seg opp selv etter armene, hehe, skikkelig ivrig!!hun har også funnet tærne sine, og når hun tar de til munnen, velter hun over på siden å prøver å rulle seg rundt, har klart det noen ganger!=) herlig=)
sjettejuli Skrevet 31. oktober 2006 #7 Skrevet 31. oktober 2006 snuppa er 3, 5 mnd, rulla en gang fra rygg til mage. Sterk i nakke og rygg og bedre til å ligge på magen nå. Elsker tv, blir sur når hun ikke får se. Vil sitte oppreist hele tida, ikke ligge. Synger når jeg begynner å synge, og ler og roper om nettene...
Juvena Skrevet 31. oktober 2006 #8 Skrevet 31. oktober 2006 Oj, nå føler jeg min gutt og er treig. Han er 3, 5 mnd. Har aldri snudd seg eller forsøkt det. Men er ganske sterk i nakke. På magen holder han ikke ut lenge, ser ut som han syns det er usedvanlig tungt å løfte hodet. Men le har han gjort mange ganger : ) Og han "prater" i vei, særlig når noen setter seg ned med han.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 31. oktober 2006 #9 Skrevet 31. oktober 2006 Hu mi på prikken 4 mnd imorgen er ganske bedagelig av seg. Hun trives godt på gulvet og har etter mye ligging på siden endelig klart å snu seg fra rygg til mage---ehm...el endelig og endelig, når hun gjør det havner hun jo på magen med armene bakover og det er ikke stas. Så blir vel litt bedre når hun kan rulle tilbake og. Men da begynner jo "rullinga"!!!! om hun gjør som storesøster og da er en epoke i den lille babytiden over. Da kan hun jo komme seg dit hun vil. :) Hun løfter hodet og er veldig glad i å stå eller sitte om hun skal være på fanget. Hun ler masse og gud som hun har begynt å skravle, litt irriterende på morran ja...men men, søtt å høre koselydene. Hun har laange "samtaler" med storesøster på 2:) mye spennende som skjer nå fremover; moro:):)
Turbomamma (gutt 170606) Skrevet 31. oktober 2006 #10 Skrevet 31. oktober 2006 Hei hei! Guttebassen min er 4 mnd og 14 dager i dag og han har rullet fra mage til rygg i flere uker nå. Han ler masse, hadde ksikkelgi latterkrampe i dag! Er veldig sterk i hodet, nakken og ryggen. "står" på fanget mitt og hopper (!) og kan sitte selv litt sånn foroverbøyd og ta på tærne sine. Dette gjør vi ikke mye med han, vet det er tidlig - men moro å prøve for det. Han er veldig aktiv og ligger nesten aldri stille. Kan ligge alene på magen og leke ganske lenge av gangen. Han holder på lekene selv, og putter ALT i munnen! Bortsett fra latter lager han mye "bil" lyder og "babler" mye. Og kommer med mange hikst! På fredag begynte han plutselig å geipe! Stikker tunga ut til oss og ler :-) uff nå høres jeg vel skrytete ut, men dette er førstemann og jeg er ENORMT stolt av han )
Gla-mor Skrevet 31. oktober 2006 #11 Skrevet 31. oktober 2006 Virker som om det skjer sånn plutselig. Babyen vår er 3 1/2 mnd, og for to dager siden kunne han plutselig løfte beina og rumpa høyt i været og lande noen cm ved siden av hver gang. Til slutt hadde han snurret en hel sirkel. Fra den ene dagen til den andre har han begynt å prate masse (sa nesten ingenting før). Så bare vent, plutselig en dag er alt sammen der.
Vona Skrevet 31. oktober 2006 #12 Skrevet 31. oktober 2006 Jenta vår er 4 mnd og en uke. Hun driver og snur seg fra mage til rygg (ikke omvendt), men jeg tror det bare er "flaks": Hun strekker den ene armen - og vips triller hun rundt. Ellers begynte hun å le for halvannen uke siden. Kjempekoselig!! Men det skal litt til for at hun begynner å le. Hun liker godt at vi "borer" hodet vårt i magen hennes + at hun ler når storesøster "leker" med henne. Det hender også hun ler når jeg prater med henne. Hun er sterk i hodet, og vi kan løfte henne etter armene.
Gjest colorina Skrevet 31. oktober 2006 #13 Skrevet 31. oktober 2006 Jenta mi er 4 mnd og to uker. Hun ruller fra rygg til mage, når hun ligger på magen drar hun beina opp under seg slik at hun nesten kommer opp i krabbestilling, hun løfter rumpa opp når hun ligger på ryggen og tar tak i tærne sine når hun ligger på ryggen også. Hun er egentlig en ganske rolig type, men veldig sterk i kroppen. Faren hennes gikk da han var 8 mnd, så hun slekter nok på han. Storebroren hennes var ikke fullt så sterk, så han var litt eldre når han gjorde de samme tingene. Selv om jeg er veldig stolt av jenta mi, ønsker jeg at hun skal være liten baby lengst mulig. Tror dette blir den siste og vil gjerne ha babytiden lengst mulig. Når de først har lært seg å krabbe og så å gå er det ingen vei tilbake! så nyt gullet ditt, hun lærer fort nok!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå