Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 Svigermor er uføretrygdet og går hjemme hver dag. Hun mener at min mor som bor 65 mil unna skal ta seg fri fra jobben for å komme å være barnevakt under fødselen. hun vil ikke stillle opp. Hun er nærmeste nabo og kan altså ikke sitte barnevakt om natta og ikke så veldig mange timer om dagen. Hun må jo lage middag til mannen og sønnen på 23. Er det mulig sier jeg. Hun sa faktisk at vår datter på 10 år kunne passe 7 og 2 åringen mens vi var på fødestua. Hun tenkte da spesielt hvis fødselen var på natta. HALLO jeg lar da ikke mine 3 barn på 10, 7 og 2 være hjemme i timesvis alene og ikke på natta. Har ingen andre som kan hjelpe oss som bor i nærheten. vet ikke hva jeg skal gjøre, ser ut som om jeg må dra på fødestua alene og la mannen være hjemme med de andre barna. Trodde ikke slikt gikk ann fra en svigermor som atpåtil er nærmeste nabo. En sånn svigermor skal jeg aldri bli.
hemmeligvemmelig Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 Hun høres jo helt fjern ut. Er jo ikke så lett å komme på kort varsel når man bor 65 mil unna slik som din mor akkurat! Hun høres skikkelig teit ut. Gah! Hjelper det ikke om mannen din snakker med henne?
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 Nei, fy så frekk!!!! Der har du dronninga av råtne svigermødre! Det er jo like mye hennes barnebarn som din mors! Hva med å spørre din 23 år gamle svoger om hjelp? Eller har ikke eplet falt langt fra stammen...? Stakkars deg, synes virkelig synd på deg som må ha det som en problemstilling i det hele tatt når dere er naboer og alt. Og bare det å foreslå at så små barn skal være hjemme alene!!! HÅRREISENDE!
tullla Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 Hallo......? Hva sier mannen din til dette a? Han må jo bli ganske fortvilet over at hun har så liten interesse for barnebarna? Har du ingen andre naboer eller venner som kan stille opp da?
2nj♥ Skrevet 31. oktober 2006 #5 Skrevet 31. oktober 2006 Er det mulig å være så teit...... Er ikke svigerfar eller svoger bedre da? Hjelper det ikke om mannen din snakker med henne??
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #6 Skrevet 31. oktober 2006 Nei vi har ingen i nærheten som kan stille opp. Har ikke sagt dette til mannen ennå. Svigermor sa dette til meg i stad. Ser ut som jeg må forberede meg på å dra på fødestua alene. Svogeren min ville aldri i verden ha stilt opp. Han ligger bare på sofaen og forlanger mat til faste tider. Er den 5 minutter for sen så bryte helvete løs. Er helt fortvila jeg nå
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #7 Skrevet 31. oktober 2006 Får håpe mannen din tar ansvar og stiller krav! Tror du han vil sette henne på plass? Får håpe det... Det må du nesten forlange altså!
Candy girrrl Skrevet 31. oktober 2006 #8 Skrevet 31. oktober 2006 Herlighet.. Er hun i rullestol eller? Hvis hun ellers er oppegående nok og så lite behjelpelig hadde jeg gitt henne et nakkespenn, ærligtalt..
Maisie Skrevet 31. oktober 2006 #9 Skrevet 31. oktober 2006 Fy fader! Hallooo....! Skjønner godt at du blir forbanna, jeg. Noen burde ha kommet og ristet henne! Har du noen naboer som kunne ha passet barna dine under fødselen? Så slipper du å måtte dra din mor hele veien, og så kan din mann være med på sykehuset. Jeg innrømmer jeg er litt spent på din manns reaksjon på dette, siden du ikke har fortalt ham det ennå. For håpe han støtter deg.
Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 1. november 2006 #10 Skrevet 1. november 2006 mange syke folk her i verden jah... Det er min mamma som har tilbudt seg å komme når vi trenger henne når ting skjer her i gården... selv om hun skulle befinne seg på jobb og da trenger en halvtime på seg for å komme seg hit.. Mor til sambo bor i nabobyen ca 1 1/2 time unna, har ikke bil, men heller ikke jobb og yngste barnet hennes er 15 år (men man kan jo ikke dra fra en på 15 år når eldste sønnen på 36 bor i kjelleren i samme huset...).. Hun har ikke engang komt med tilbudet å kunne bo her ei ukes tid rundt terminen.. ikke at jeg hadde syns d hadde vært så utrolig hyggelig med humørsvinginger og slikt uansett da.. men hadde tilbudt meg å gjøre det om jeg var i hennes sko... Heldigvis finnes det snille, omtenksomme folk i verden Har du ingen venner som kunne stilt opp ellerno da? Hvis ikke hadde jeg bedt mannen min få mora si til å stille opp.. Skulle bare mangle..
Yana Skrevet 1. november 2006 #11 Skrevet 1. november 2006 Du kan jo prøve litt omvendt psykologi. Si at du tror ikke ho greier å passe på de tre barna dine og at mannen din derfor må være hjemme. Blir dette kjent i nabolaget vil ho tigge om å passe barna dine om ho er rette typen.
Amy 06 blir storesøster:) Skrevet 1. november 2006 #12 Skrevet 1. november 2006 Svigermødre fra helvete........ Jeg har også en slik ubrukelig svigermor... litt forskjell, men hun blir faktisk sur og forbannet når jeg får hjelp til ting av min egen mor...hun mener at mamma ikke er bra nok så derfor skal vi kun involvere henne...Takket være mine svangerskaps hormoner fikk jeg sagt klart i fra om mine meninger om henne her i helgen.Dama ble helt fra seg om mente vi aldri skulle spørre henne om hjelp til noe noen sinne.....ganske sykt det også... men er i allefall kvitt maset fra svigermor så langt:)
ღVi treღ og en liten spire Skrevet 1. november 2006 #13 Skrevet 1. november 2006 herregud....nærmeste nabo og svigermor. som ikke jobber..... ber din mor som jobber mange mil unna om å komme... hva er det som feiler folk til tider..... at en prat med samboern din. kansje han kan snakke henne til fornuft... bor svogeren din hjemme hos dem?? har han ikke forlatt redet enda.. kansje på tide.... huff, syns synd på deg.... send barna til meg, jeg kan gjerne passe dem:) men det er nok litt langt unna:)... skulle gjerne ha hjulpet deg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå