lita_36 Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 Hei, jeg har en gutt på 2 1/2 år som jeg henter i barnehagen rundt kl. 16 hver dag. Da er han ofte sliten og litt sulten. Prøver å ha med litt frukt eller annet han kan spise på, så kan vi bruke litt mer tid på hjemveien. Trenger tips til slik mat. Vi spiser middag mellom fem og halv seks.
Lille Kamille Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 Jeg hadde en periode med en ekstra matpakke med en liten skive i som han spiste på vei hjem i bilen.
May36 Skrevet 1. november 2006 #3 Skrevet 1. november 2006 Grove rugkjeks (i rund boks, sunde og gode), banan, ekstra skive liggende i matboks i bilen og en flaske vann. I vår barnehage får de litt mat i 15-tiden, frukt, knekkebrød eller brødskive så de ikke skal bli så skrubbsulten. Han er mett til middagstid, så vi har sen middag hos oss. Du kan smøre litt ekstra mat og be barnehagen gi en skive i 15-tiden?
2barns mor Skrevet 1. november 2006 #4 Skrevet 1. november 2006 2 åringen vår har også måltid i barnehagen i 15 tiden. Da er det frukt og matpakke for de som har med det. Noen trenger kun frukt og andre matpakke i tillegg. Jeg smører alltid med ett par brødskiver til henne (det er jo stas med matboks også da.... spiser frokost hjemme) og maten er bestandig spist på. Så de dagene hun er i barnehagen blir det som regel sen middag på oss. Ikke dumt å spørre om de kan gi barnet ditt litt mat før du henter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå